Dato og tid er 15.12.2017 07:08:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 143 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: war on drugs
Brugeravatar

Geografisk sted: Jerusalem
Men Sky Blue Sky er jo far-alt. country. Det er lidt en anden størrelse, synes jeg. Sky Blue Sky kan aldrig være hip på samme måde som War on Drugs. Overvej for øvrigt lige, at det er 10 år siden, Wilco udgav Sky Blue Sky.

Brugeravatar

Geografisk sted: Grosse Pointe
secondtoughestintheinfant skrev:
Overvej for øvrigt lige, at det er 10 år siden, Wilco udgav Sky Blue Sky.

:D Jeg er et gammelt røvhul. Min moderne dad-rock er bare dad-rockcountry.

Brugeravatar

secondtoughestintheinfant skrev:
Det nye War on Drugs-nummer konger helt ud med ekstra 80'er-Dylan, Dire Straits-vibes og kridhvid blues. Jeg digger det alt for hårdt. Det sidste store, hvide rockband?

http://pitchfork.com/reviews/tracks/19017-the-war-on-drugs-thinking-of-a-place/

ah, jeg ved sgu ikke her ved første gennemlyt. Jeg synes de "sætter sig lidt i deres kedelige hjørne" ish. De har mere at byde på end det der slæbende drev, som er uimiskendeligt dem, og derfor godt jo. Det er jo ikke det. Det er virkelig et kvalitetsband, men den her sang er sgu lidt langgabende.

Brugeravatar

Geografisk sted: Vesterbro
The War On Drugs lyder mere og mere som Bryan Adams, hvilket selvfølgelig er en god ting.

Brugeravatar

Spotify: 113192036
Så dukkede den også op på spotify.

Profil Hjemmeside 

Fedt nok at vende tilbage med så langt et tr. , men det er røv kedeligt.

Geografisk sted: Rygerstuen
Ved godt jeg er lidt bagefter, har ikke hørt det nye, men jeg synes alligevel det er lidt sjovt hvor meget omtale Lost In the Dream fik.

Under The Pressure, nogle specifikke observationer, som nok er nævnt tidligere:
- Den nemme: Dylans stemmeføring plankes (hør fx All Along the Watchtower eller You're Gonna Make Me Lonesome When You Go), men det sker egentlig via Tom Petty, som bestemt også har hørt Dylan.
- Den usædvanlige trommemaskine-intro (usædvanligt for guitar-musik) er planket fra Don Henleys Boys Of Summer, ligesom det rullende feel i nummeret, og den glatte lyd.
- Piano-riffet er simpelthen en reduceret version af riffet fra We Didn't Start The Fire med Billy Joel. No shit! :)

Altså indie-sensationen TWOD har planket Billy Joel og endda Don Henley, dad-rockeren over dem alle. Yea, ham fra The Eagles! Yacht-rock! Rockisme! Uha-uha, tsk, tsk..

Jeg synes i øvrigt også at nummeret Redeye er ok, men resten er pladen er lidt kedelig og stemmeføringen er lidt for planket.. Har ikke rigtig hørt de andre plader.

Redeye lyder selvfølgelig meget som Dancing In The Dark med Springsteen, men derudover synes jeg ikke at pladen bærer præg af Springsteen. Springsteens rockfeel er langt mere præget af soul (rock'n'roll baptism), hvor TWOD helt igennem lyder som 'hvid' Heartland-rock med ikke mindst Tom Petty og John Cougar Mellencamp osv. som forbilleder. Jeg tror det er derfor hipsterne er så vilde med TWODs dad-rock, soul og blues er jo 'uautentisk' for hvide mennesker..

Når hipstere påstår de ikke kan lide alt det gamle dad-rock, så lyver de, og det er receptionen af denne plade et klart bevis på. De prøver bare at være, ja, hippe. At det så kammer over i historieløshed er mere irriterende, men det er selvfølgelig deres problem. Men en af min hippe venner fra Vesterbro blev i hvert fald meget irriteret over ovenstående pointer, som han ikke selv var nået frem til, han hørte kun Springsteen-referencerne (som jo får fri-pas hos mange hipstere).

Relateret: Ryan Adams er mesteren i at kopiere Tom Petty, Gimme Something Good er fuldstændig planket fra Pettys You Tell Me. Tænker at Petty i det hele taget er vigtigere for hele denne scene end Dylan og Springsteen, Petty er rendyrket hvid americana. Dylan og Springsteen har en større musikalsk spændvidde der overskrider de kulturelle barrierer som indie-scenen har forsøgt at genindføre gennem sin klamme puritanisme.

Senest rettet af Hr. Oberheim 02.05.2017 15:02:33, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

Der er da ikke noget i vejen med at planke en af verdens bedste sangere (Dylan), han er her jo snart ikke mere, og har under alle omstændigheder ikke rigtigt selv brugt den vokalstil i en del år. Nogle skal jo føre en fed tradition videre.

Profil Hjemmeside 

Geografisk sted: Rygerstuen
La Mouche skrev:
Der er da ikke noget i vejen med at planke en af verdens bedste sangere (Dylan), han er her jo snart ikke mere, og har under alle omstændigheder ikke rigtigt selv brugt den vokalstil i en del år. Nogle skal jo føre en fed tradition videre.

Jeg slog fred med TWOD da jeg kom frem til samme konklusion, problemet er at hipsterne har gjort sådan et stort nummer ud af at være så fantastisk unikke, de vil ikke høre mere dad-rock og 'rockisme' og alt det andet bullshit.

Men man har jo et standpunkt til man har et nyt, og det er fint hvis man er kommet videre..

Brugeravatar

jeg tilhører vist ikke rigtigt 'hipster'-generationen, jeg er 46 år gammel og hører mest Bob Dylan og klassisk musik, og så en lille smule indie bare for at følge lidt med. Så jeg ved ikke om de er kommet videre eller ej.

Profil Hjemmeside 

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 143 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Næste

Alle tider er UTC + 1 time