Dato og tid er 23.11.2017 23:19:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2829 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 278, 279, 280, 281, 282, 283  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Metaltråden
Brugeravatar

Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kongen af Danmark skrev:
Det er selvsagt ikke alle beskåret at være i stand til at #rumme storheden i Bal-Sagoth. Men jeg undrer mig oprigtigt, hvis man ikke kan høre, at elementerne er ret velintegrerede (om man så kan lide dem eller ej).

Personligt har jeg altid syntes Savatage var enten kedelige eller pinlige, når jeg tilfældigt hørte lidt af dem. Men at noget umiddelbart er pinligt plejer jo i sidste ende at betyde, at det har potentiale for at være godt. Så forleden prøvede jeg med "The Dungeons Are Calling" og det virkede umiddelbart en del bedre end noget af det jeg tidligere har hørt med bandet.

Kan borgmesteren, som vel må anses for den residerende Savatage-autoritet, oplyse om det er sandt, at de har lavet nogle kedelige plader?

Altså, onde tunger vil jo nok sige, at meget af det med Zak Stevens som sanger, især Handful of Rain og The Wake of Magellan, ikke helt holder niveau. Der går lidt for meget musical og kedsomhed i den flere steder her. Jeg elsker Savatage, men jeg vil hårdt presset give de onde tunger delvist ret.

Men Hall of the Mountain King er 6/6 og mere 6/6 end de fleste 6/6'ere, det er [i[]Gutter Ballet[/i] også, om end lidt mere svulstig, og The Dungeons... er også suveræn sejhedsmetal. Streets - A Rock Opera er jævnfør titlen måske ikke decideret sej, den har Broadway-ambitioner, men jeg synes virkelig, det er en god plade.

"Believe", som SimonViolentThrasher hylder ovenfor, er en suveræn ballade, og det er "A Little Too Far" edderrøvme også.

Og så har den jo "Tonight He Grins Again"!!! Den savner måske lidt udvikling, nogle flere parter, men den er også perfekt.

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Men ikke-svulstigt og bare sejt - høre lige denne banger, som både kunne passe ind i det tidlige Trouble og i Overkill, men også har det der helt særlige Sava-touch.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Jon Olivas lookderoute er i øvrigt trist. Men han har ikke haft det nemt. I perioder drukket alt for meget, og spist, han siger, han elsker at æde og drikke, og så har broderens død og hans selvtillidsproblemer efter, at Savatage blev større, da de skiftede sanger, og at man siden fik succes med Trans-Siberian Orchestra, bragt ham i alvorlig tvivl om sin egen stemme, angsten og sorgen over måske at have holdt Savatage tilbage. Og tidligere i år døde den mangeårige samarbejdspartner Paul O'Neill af prescription drugs.

Engang så jeg Jon Oliva's Pain på The Rock. Der var meget få mennesker, og Oliva var i dårligt humør (ved en foregående, legendarisk koncert, havde han moret sig, drukket shots, han fik af publikum og virkelig været The Mountain King). Efter koncerten var en ven og jeg oppe at få en smøg, og der så vi Jon Oliva kommende sjokkende i en rød vindjakke. Den aften fik min tro på livet endnu et knæk. At se dette vidunderlige geni i den forfatning, når han burde have spillet i Parken, var trøstesløst.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: På pension
Stærke indlæg om Savatage. Jeg hailer dem, omend jeg ikke har/har haft tid til at hverken lytte til musik eller skrive om det på nettet.

Nu spørger jeg lige ud i luften: skal der holdes en pamperjulefrokost i SMC? Er det et projekt borgmesteren kan støtte op om?

klap vil du have.
Stolt som en pave
modtager du skænd
som en nådegave.
- Uddrag fra digtsamlingen “Hviskende brise” af Prins Henrik

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Ydre Nørrebro
Kongen af Danmark skrev:
Nu spørger jeg lige ud i luften: skal der holdes en pamperjulefrokost i SMC? Er det et projekt borgmesteren kan støtte op om?

Med fare for ekskludering fra SMC - og et stempel som Svingningers fredsdue:
Burde det måske ikke være en Svingninger-julefrokost? Aftenens soundtrack får en større diversitet (FØJ), men til gengæld undgår man at SMC og Svingninger bliver to totalt adskilte verdener.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Hey, det der Savatage er fedt!

Brugeravatar

Han har sådan en stemme og er sådan en type sanger, som jeg egentlig ikke burde kunne lide, men han er fed! Og musikken er konge, deadpan pølleriff 2-4.

Brugeravatar

Fisker Thomas skrev:
han siger, han elsker at æde og drikke

Billede

Det ses :shock:

Brugeravatar

Geografisk sted: På pension
EHG skrev:
Kongen af Danmark skrev:

Med fare for ekskludering fra SMC - og et stempel som Svingningers fredsdue:
Burde det måske ikke være en Svingninger-julefrokost? Aftenens soundtrack får en større diversitet (FØJ), men til gengæld undgår man at SMC og Svingninger bliver to totalt adskilte verdener.

Uha, det ved jeg ikke. Jeg er jo selv forholdsvis SMC-separatistisk anlagt/jeg er ny i svingninger-faget, så det er mest SMC der "er" svingninger for mig.

Jeg ved jo slet heller ikke om det giver mening med en julefrokost? Jeg tænkte bare at det måske var hyggeligt at mødes og suge nogle pilsnere og skamrose hinanden :)

klap vil du have.
Stolt som en pave
modtager du skænd
som en nådegave.
- Uddrag fra digtsamlingen “Hviskende brise” af Prins Henrik

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Internetistan
Gad vide, om vi som samfund er klar til at acceptere at Sepulturas Roots er et kongealbum?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2829 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 278, 279, 280, 281, 282, 283  Næste

Alle tider er UTC + 1 time