Dato og tid er 18.02.2018 12:59:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 577 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 58  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: TN 2018 - Hundens år
Brugeravatar

Torsdag d. 11. januar 2018 kl. 23.26-23.29:

Det lyder som et godt tilbud til mig og jeg er sikker p er en god dag og i så mange som har en aftale om en uge efter en god ide med at spise med en vej ud i det hele er gået ind på en eller flere stemme til en anden dag og i så mange som har en aftale om en uge

Hej Flemming og så er det vist slået fra dig og din familie og venner og familie og venner og familie og venner og familie og venner og familie og venner

Ja jeg ved at blive i morgen er jeg ikke kan få et godt sted for det andet end det vi gør med det er dejligt med lidt laks i dag har været på ferie til at se på de sidste dage har været på ferie til at se på de sidste dage har været på ferie til at se på de sidste dage har

Hvad der sker, hvis jeg bliver ved med at trykke på hhv. første, anden og tredje ordforslag på min telefon.

Tillykke! Swiftkey har sparet dig for 10.000 tastetryk.

Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig
TN: Linkedin er sgu en fest. Sikke en masse sjove jobmuligheder, lige fra pædagog i Helsingør til vikar ved Sterilforsyningen? 2018 bliver et stærkt år.

Brugeravatar

Geografisk sted: Jerusalem
NT: Hvis Aziz Ansaris karriere går ned på den der anonyme date-fortælling, så har MeToo nået et breaking point, og så er bevægelsen officielt blevet #problematic.

Den her kommentar er ret god: https://www.theatlantic.com/entertainment/archive/2018/01/the-humiliation-of-aziz-ansari/550541/

Brugeravatar

Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme
#MeeToo har da været over stregen i lang tid, har det ikke? Sådan noget mob/lynch-stemning er aldrig godt, og her bliver det ligesom bare ved, fordi der ikke rigtig er nogen der kan sige det imod. Der er vel ingen ved sine fulde fem, der har noget imod kampagnens udgangspunkt, men det er godt nok blevet en platform for totalt banale historier (kunne man selvfølgelig aldrig skrive på et socialt medie), og det virker ret meget som om der er gået sport i at kunne lave #MeeToo opslag. Som en anden kommentar, måske i weekendavisen, handlede om, så er det største problem at der bliver sat lighedstegn mellem alt fra utjekket flirten og voldtægter og magtmisbrug. Altså, der er ingen sortering i historierne. Man bliver lidt træt og resigneret synes jeg. Men det gør man nærmest med alt der har med sociale medier at gøre.

Brugeravatar

Jallan skrev:
der bliver sat lighedstegn mellem alt fra utjekket flirten og voldtægter og magtmisbrug.

Lige det her, som jo bliver fremhævet igen og igen, har jeg meget svært ved at se som et problem, da de fleste mennesker efter min erfaring (også dem på sociale medier) er fuldt ud i stand til at skelne eg. en fuldbyrdet voldtægt fra et klask i røven. Jeg har stadig til gode rent faktisk at se nogen ytret, at de to ting er det samme, ja, faktisk har jeg stadig til gode at se nogen sætte lighedstegn mellem de ting, du nævner.

Hvis Azari falder på det her, er han så vidt jeg er orienteret den første kendis, der falder på en anonym anklage, som så oven i købet går på noget, der højst kan karakteriseres som #klamstil, og som der endda er divergerende opfattelser af de to parter imellem. De hidtidige ofre har så vidt jeg er orienteret primært været mænd, der var ægte predators eller som lagde sig fladt ned over for seriøse anklager fra navngivne kilder.

Det er også vigtigt hele tiden at huske på, at MeToo ikke kun handler om ting, der opfattes som sexuelle overgreb, som den her artikel (der stadig klart er den bedste, jeg har læst om MeToo) så godt formulerer det: https://www.thecut.com/2017/12/rebecca-traister-this-moment-isnt-just-about-sex.html

Brugeravatar

Jeg er med på at #MeeToo handler om et opgør med en mandsdomineret kultur, og ikke bare om klask i røven og voldtægt. Problemet synes jeg er, at det er blevet en lidt selvforstærkende bevægelse, som bare rydder alt på sin vej, og at jeg synes det virker lidt voldsomt, at personer skal hænges ud på sociale medier med navns nævnelse og med påvirkning på karriere, familie osv, når de i nogle tilfælde bare har opført sig dumt. Altså, hvis du først ryger gennem #MeeToo møllen, så er du bare krænker 4 life og der er ikke rigtig nogen mulighed for at stille spørgsmålstegn ved det. Det er jo mega komplekst for på den ene side, så er det jo bare sådan at hvis en kvinde føler sig krænket, så er hun vel også blevet krænket, og på den anden side er der bare ikke rigtig nogen findeling. Det er svært at forestille sig en situation, hvor man som mand kunne sige at hende der er kommet med den Aziz Ansiri historie, måske lige skulle slappe af.

Når det er sagt, så tror jeg du seriøst overvurderer menneskers evne til at tænke selv, særligt når de ser verden gennem et SoMe filter.

Brugeravatar

Det er ikke umuligt, at jeg gør det, jeg konstaterer bare, at jeg endnu ikke har set nogen - selv ikke de største idioter - ytre, at en lille lam forseelse er det samme som en voldtægt. De eneste, jeg har set påstå det, er dem, der påstår, at der nu bliver sat lighedstegn mellem alt fra kiksede scoringsforsøg til voldtægter. Jeg har helt seriøst ikke set nogen påstå det, andet end dem der påstår, at andre påstår det.

For øvrigt vil jeg som mand gerne sige, at hende, der er kommet med den Aziz Ansiri historie, måske lige skulle slappe af.

Brugeravatar

Ja, men tør du sige det på facebook??? Sguda nemt nok at sige i dit eget lille safespace her på svingninger.

Brugeravatar

Jeg tør godt sige det uden for safespacet også, men jeg hverken orker eller gider at gøre det, that's for sure. Og det er jo gratis at sige, og så er vi lige vidt, og lynchmobben vinder, og til sidst er der kun Svingninger tilbage, hvor folk stadig kan opføre sig som om, de gik i børnehave på grund af #kongecup17. Aner ikke, hvad vi skulle gøre uden vores safespace.

Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig
Hvis jeg var Everyday Sexism Project, så ville jeg i hvert fald nok overveje, om man skulle have stillet op til interview i forbindelse med "Store patter/klam stil"-affæren med ambitionen om stadig at blive taget alvorligt bagefter. Det virkede jo som, at der dannede sig en mere eller mindre 100%-fordømmelses-front af at gå så meget amok over det på de sociale medier bagefter, med mindre man opsøgte de allermest blæste typer på Facebook. Selv min lokale SFU-bartender synes, at det måske var at stramme den lidt, og han er ellers ikke til at hugge eller stikke i forhold til den slags.

Ungdomspolitikere....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 577 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 58  Næste

Alle tider er UTC + 1 time