Det nye Infernal nummer

krea

#31 Post by krea » 09.04.2007 02:45:56

Dennis B, du argumenterer generelt godt, og det skaber en god diskussion, men selv om jeg også synes det er et fint nummer så kan der vel ikke være tvivl om at det er lidt for let at snuppe et allerede så populært og "coolt" nummer som Depeche Modes og sætte det ind i en ny sammenhæng. Jo, de reproducerer på en opfindsom måde, men materialet er sikkert, og det er der hvor jeg synes de falder igennem. Havde de bare brugt mindre eller fundet noget hvor det sikre hit var mindre sikkert.

Du er endt i en situation hvor du er bundet til en kontrovers retorisk figur og hvor jeg egentlig tror du siger mere end du mener (og det ved jeg jo ikke, men jeg tror).

Infernal er gode, men jeg synes ikke deres reproduktion af popmusikken er så grænseoverskridende, netop fordi de forlader sig for meget på originalens hitpotentiale. Så synes jeg at Girl Talk er langt mere originale og opfindsomme.
... så det' go'nok ...

Kimer
- inaktiv -

#32 Post by Kimer » 09.04.2007 02:50:29

Men jaja. Det er jo i virkeligheden fint det hele. Og jeg er sikkert bare en gammel præst der holder fast i min bibel. Og nu skal jeg i seng. Tak for snakken. Det var dejligt at få støvet idealerne af

esbenc

#33 Post by esbenc » 09.04.2007 08:59:39

Tak for linket, nu har jeg sat spærrer på infernal.dk, så jeg ikke ved en fejltagelse kommer til at gå derind igen.

TPFKAB

#34 Post by TPFKAB » 09.04.2007 11:19:19

Kaptajn Cousteau wrote: Nej du så vil jeg hellere hæve mine hænder for Detroit
Ahahahaha...i lang tid troede jeg faktisk at det nr. var en joke- om end endnu mere skidt end infernal.

'Put your hands up for Detroit- i love this city' :lol: ...priceless
Inaktiv profil. Al kommunikation vedr. phisteria-labelet, bedes rettet til profilen 'phisteria'. Tak

Barabas

#35 Post by Barabas » 09.04.2007 11:21:52

det handler sgu da bare om at folde ørene ud, uanset stilbevidsthed, fordomme, indbildninger og alt det andet gejl som fra tid til anden kommer i vejen

så længe musikken rykker på den ene, den anden eller den helt tredje måde, og man samtidigt er godt underholdt, kan det da i bund og grund være ligemeget hvor meget eller lidt af nummeret der er planket andetstedsfra. og så tror jeg iøvrigt man skal passe på med at skyde folk i skoene 'at de blot gør det for at tjene penge' ... det gør liv & død indiemusikeren sgu da også når han tager på tour, udgiver div. opsamlinger, optræder i snurre snups søndagsklub osv... muzaknosserne er der (sikkert) stadigvæk
Hmmm...

La Mouche
Spotify: 113192036

#36 Post by La Mouche » 09.04.2007 20:55:52

dennis b wrote: og man skal lede længe efter en mand med mindre på hjertet end "se mig, hør mig" på hjertet end hr. Wagner! Hør hans tekster mand!!!
Jeg kunne lide teksten til "Little Animal", den var ret ultimativ, som en fucked up udgave af Björk's "Hyperballad". Har dog aldrig nærlyttet ret mange andre af hans ting.

Jeg var inde på infernals hjemmeside - var ikke umiddelbart imponeret.

Musikministeren

Re: Det nye Infernal nummer

#37 Post by Musikministeren » 09.04.2007 22:06:19

dennis b wrote:
radio wrote:
dennis b wrote:KLF ville være stolte!
det udsagn dér... det er helligbrøde!!
Har du nogensinde læst The Manual?

Pointen med mit indlæg er sådanset bare at det rent faktisk er lykkedes for nogen her at lave et nummer der er anderledes og godt skruet sammen, samtidig med at det er super konformt og og i virkeliheden mest består af noget man har hørt før. I dette tilfælde i særdeleshed omkvædet hvor synth temaet er planket fra salig Depeche Mode (og lur mig om det der trommefil ikke skulle være Smells Like Teen Spirit eller noget man kender andet stedsfra) i virkeligheden gør de jo med det her nummer, og egentlig også andre numre (Sandra´s Maria Magdalena), det som KLF i The Manual siger man skal for at få et hit: bruge noget der har været et hit før, dvs noget folk kender.

Jeg synes faktisk de gør det på en intelligent måde med musikalsk snilde der faktisk er milevindt foran både Aqua, Hampenberg end mange af de andrenutidige og gamle "Euro-dance" acts.

Pak jeres forudsigelige snæversynede indie meninger sammen: "den og den sangerinde lyder som en skærebrænder!". Var det ikke just det vores mødre sagde de bad os skrue ned for MBV eller SY i sin tid? Hvorfor er det legitimt at bruge de samme argumenter mod ét band man nu ikke selv bryder sig om? Har i i virkelighed forstand på musik? At man kan remse de 7 mest sjældne indie/psych/no-wave/lo-fi plader op og strø om sig med annekdoter er jo ikke det samme som at have forstand på musik. Er i i virkeligheden blevet til jeres mødre? Er i blevet til dem der i 1991 hang ud nede ved diskotek Sunrise på deres knallerter og "dissede" os andre pga. vores musiksmag? Jeg tror det mere og mere!

Jeg ved godt at Infernal ikke opfinder den dybe tallerken, men de skriver sig ind i i musiktradition, hvor man, inden for alle genrer, planker noget man synes er fedt og genbruger og fornyer det.

Omtalte sang kan høres på www.infernal.dk
Jeg har aldrig været til diskoteker eller elsket at danse, eller den slags, jeg har sgu aldrig følt mig hjemme den slags steder. Hypnotisernde umf umf umf rytmer har aldrig sagt mig noget. Jeg syntes det er ok at det køre godt for dem, men musikken preller af på mig fuldstændig. Syntes faktisk at de hersens alfabeat har meget større internationalt potentiale.

Kan man høre nummeret et eller andet sted?

UziFrank

#38 Post by UziFrank » 09.04.2007 23:19:41

WTF?!?
You're a headless chicken!

TunnelVisionær

#39 Post by TunnelVisionær » 09.04.2007 23:37:39

Om jeg begriber denne tendens i tiden hvor folk hyldes for at producere slam bare de står ved at det er slam de producerer og gør det gennemført... jeg kan huske at jeg tabte kæben gang på gang da jeg hørte de forskellige reaktioner på nik og jays seneste udgivelse - folk der stadig mente at n&j lavede lortemusik var jo bare bagstræberiske jantelovsradikalister. :roll:

Dennis b, du er den største smagsdommer i denne diskussion, da du ikke giver mulighed for at folk, der er uenige med dig, kan have en pointe. Hvis ikke man anerkender at Infernal er godt på grund af at de lever op til diverse kategorier (som du i øvrigt selv opstiller), er man en ignorant wanker, der er for enøjet og forstokket til at se sandeheden (som du) - hvad nu hvis man bare ikke kan lide musikken?

At du i samme indlæg kan ytre den holdning at musik kan reduceres til et underholdningsprodukt lavet af underholdningsproducenter som et ubestrideligt faktum og namedropper Adorno forekommer i øvrigt rimelig mærkværdigt...

Jeg har intet imod Infernal btw.

TPFKAB

#40 Post by TPFKAB » 10.04.2007 08:03:23

Det forekommer ikke sjældent at folk der hører indie ligesom vil bevise deres alsidighed ved at erklære at kunne høre kvaliteter i noget som tydeligvis er crap. Der vil i disse diskussioner somregel fremhæves ting som god produktion, dygtig markedsføring og deslige.
Inaktiv profil. Al kommunikation vedr. phisteria-labelet, bedes rettet til profilen 'phisteria'. Tak

Post Reply