Monrad & Rislund

oles

Re: Monrad & Rislund

#51 Post by oles » 19.02.2018 08:13:04

Lad os i disse dage ihukomme, at legetøjsgrosserer Åge Brodtgård måtte nøjes med at ligge på Castrum Doloris i to dage, i vindfanget til "Brodtgaards Legetøjsmagasin" i Lyngby. Den efterfølgende statsmandsbegravelse var dog en konge værdig.
https://open.spotify.com/track/4WIT1X3LnfQMk5CMvRIBad

Antimatter

Re:

#52 Post by Antimatter » 23.02.2018 02:52:12

Fabbe wrote:Ny skive fra d'herrer udkommer i denne måned:

ImageImage

- jeg har ikke selv de store forventninger på baggrund af de senere års udgivelser, men jeg vil være lutter øren.
Nå, Fabbe, der kom aldrig en anmeldelse af den her. Vi har snart ventet i 12 år og er ved at gå op i limningen :x Herlig tråd for øvrigt med Sissel der har kneppet Eddie Skoller og Sort Sol. Den fortjener en plads i arkivet. Hvem er Sissel btw?
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Jon A

#53 Post by Jon A » 23.02.2018 09:52:32

Image
kulsoen wrote:MÆND (læs: Jon A)
Briller af stål

Fabbe

#54 Post by Fabbe » 27.02.2018 11:51:32

Jeg hørte den i 2007 og kom frem til, at det orkede jeg ikke igen. Jeg vurderede, at det ikke var den slags plade, der vinder ved flere gennemlytninger.

Der er ét sketchnummer, der sætter sig fast: Rapdallah. Den danske stemme, Monrad, beder Rapdallah om at kigge på nogle tegninger. Rapdallah, spillet af Rislund med en araberaccent, der lyder som tyskerfiguren Hansemann Luchters, har ikke tid. Han skal på postbuddet og sende sin rustne lommekniv, så hans niece nede i Sudan kan blive omskåret.

Er det den befriende, afvæbnende, afspændende og forløsende humor, som Rislund mestrer at få det til at lyde som, eller er det mere et "åbn-øjnene-for-de-fremmede-og-deres-udanske-utilpasning"-statement, der her tager sig ud som halvgrov mobning?

Sketchen lyder nærmest som om, den er designet til ikke at give svar, og den ene halvdel har taget svaret med i graven.

Der er en slet skjult tone af konfrontation i Monrads optræden. Rislund lyder som en, der hellere vil overkarikere Rapdallah-figuren.

Især fordi jeg hæftede mig ved, at Jan Monrad forlængst var muteret til ronkedor, da han døde. Han hørte helt passende hjemme på Ekstra Bladets bagside, hvor han kommenterede i panelet "Sure gamle mænd".

Hans indignation var for længst begyndt at rette sig i gale retninger i stedet for rigtige, og sammenholder jeg mange af hans senere ytringer, virkede han privat optaget af penge.

På en ekstrabladsbagside tordnede han mod biblioteksloven. Han var overbevist om, at han var berøvet en klækkelig pose penge, fordi Monrad & Rislunds plader kunne lånes på biblioteket.

Netop at klovnen efterhånden havde sværere og sværere ved at opretholde sin maske, fordi hans harme altid stak ud til højre og til venstre, gjorde det svært at høre det forsonende element, når man var i tvivl om budskabet.

Rapdallah og alt det andet kan for øvrigt høres på streamningtjenester, hvor det selvfølgelig først blev udgivet efter Jan Monrads død.

stilhed

Re: Re:

#55 Post by stilhed » 27.02.2018 22:20:24

Antimatter wrote:Hvem er Sissel btw?
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

Pete Rock

Re:

#56 Post by Pete Rock » 28.02.2018 00:07:35

børge wrote:jeg elsker total petrolium....FORDI de introducerede mig til the recidents

fandeme stort.

'b
never forget
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Post Reply