Iceage - New Brigade

Post Reply
DieForelle

Re: Iceage - New Brigade

#741 Post by DieForelle » 09.10.2014 09:20:39

Jeg er umådeligt glad for plowing into the field of love. Det er en skide fed plade. Men lad os ikke dvæle ved momentet, men hellere diskutere hvad Iceage kan gøre næste gang. Plowing er den udgivelse jeg næsten havde forudset Iceage lave, siden de annonceret at de vil lave en plade efter New Brigade. Materialet er blevet indfriet på en anden måde end jeg havde forudset, men det var lidt implicit at Iceage ville bevæge sig ind på disse "art punk" (gud forbyde det term) områder som de beskæftiger sig med på Plowing. Jeg havde en forudanelse at de ville lave en Wire. I ved progression fra Pink Flag til 154, men som nævnt blev materialet indfriet på en anden måde. Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på hvordan Iceage næste gang kan lave en sådan interessant progression som de gjorde fra You're Nothing til Plowing. Det virkede naturligt og jeg vil argumentere for at Plowing Into The Field Of Love er Iceage's mest fyldestgørende album. MEN HVAD NU!? hvad tror I? Vil Iceage annoncerer et breakup? kan de blive ved med at være lige så interessante som nu? Vil de fuldstændig negligere deres punk tilbøjeligheder, og lave et album som udelukkende er baseret på deres nu mere folky lyd? Hvad fanden skal der ske?
Det er da en spændende diskussion!
Det vil jeg forholde mig frit til

jegharfangetmigenmyg

#742 Post by jegharfangetmigenmyg » 09.10.2014 09:42:46

DieForelle wrote:Jeg er umådeligt glad for plowing into the field of love. Det er en skide fed plade. Men lad os ikke dvæle ved momentet, men hellere diskutere hvad Iceage kan gøre næste gang. Plowing er den udgivelse jeg næsten havde forudset Iceage lave, siden de annonceret at de vil lave en plade efter New Brigade. Materialet er blevet indfriet på en anden måde end jeg havde forudset, men det var lidt implicit at Iceage ville bevæge sig ind på disse "art punk" (gud forbyde det term) områder som de beskæftiger sig med på Plowing. Jeg havde en forudanelse at de ville lave en Wire. I ved progression fra Pink Flag til 154, men som nævnt blev materialet indfriet på en anden måde. Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på hvordan Iceage næste gang kan lave en sådan interessant progression som de gjorde fra You're Nothing til Plowing. Det virkede naturligt og jeg vil argumentere for at Plowing Into The Field Of Love er Iceage's mest fyldestgørende album. MEN HVAD NU!? hvad tror I? Vil Iceage annoncerer et breakup? kan de blive ved med at være lige så interessante som nu? Vil de fuldstændig negligere deres punk tilbøjeligheder, og lave et album som udelukkende er baseret på deres nu mere folky lyd? Hvad fanden skal der ske?
Så følg dog med i tråden, Dr. Sinke. Det er mere end en måned siden, vi fik afsluttet den dér.
Jon A wrote:
jegharfangetmigenmyg wrote:Haha. What? Så gik de Gun Club.
Man kan vel nærmest sige at de laver en omvendt Disneyland After Dark? Man kan seføli osse sige det sådan at det er så skidt på så mange planer at man ville grine af det, hvis ikke det var så pinligt.
secondtoughestintheinfant wrote:2014: Gun Club-pladen
2015: Bad Seeds-pladen #denaustralskemørkemand
2016: Erik Jensen-pladen
2017: Pension
viewtopic.php?f=1&t=30604&start=580
Rolling Stone wrote:Modern Trivia: Michael Jackson claims he wrote many of his hits in a tree.

Gregor XIII

#743 Post by Gregor XIII » 09.10.2014 11:36:13

kenk wrote:Jeg har bare ikke nogen andre end Kanye i erindring. Help me out here, brother.
Altså, f.eks. fik Caribou endnu en BNM i den her uge, det tror jeg er hans femte i streg. Bortset fra der er nogle ltd live- og remix-ting imellem, som ikke fik. Animal Collective fik også fire i streg, men med ep'er imellem. Sufjan Stevens tror jeg også fik fire i streg. Arcade Fire. Det er mere fraværet af ekstra-ting, som gør Iceage specielle. Real Estate tror jeg også har gjort det. Deerhunter.
Grundet Gregor XIII er vi alle fortabte

Kronoper!

DieForelle

#744 Post by DieForelle » 09.10.2014 12:20:42

jegharfangetmigenmyg wrote:
DieForelle wrote:Jeg er umådeligt glad for plowing into the field of love. Det er en skide fed plade. Men lad os ikke dvæle ved momentet, men hellere diskutere hvad Iceage kan gøre næste gang. Plowing er den udgivelse jeg næsten havde forudset Iceage lave, siden de annonceret at de vil lave en plade efter New Brigade. Materialet er blevet indfriet på en anden måde end jeg havde forudset, men det var lidt implicit at Iceage ville bevæge sig ind på disse "art punk" (gud forbyde det term) områder som de beskæftiger sig med på Plowing. Jeg havde en forudanelse at de ville lave en Wire. I ved progression fra Pink Flag til 154, men som nævnt blev materialet indfriet på en anden måde. Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på hvordan Iceage næste gang kan lave en sådan interessant progression som de gjorde fra You're Nothing til Plowing. Det virkede naturligt og jeg vil argumentere for at Plowing Into The Field Of Love er Iceage's mest fyldestgørende album. MEN HVAD NU!? hvad tror I? Vil Iceage annoncerer et breakup? kan de blive ved med at være lige så interessante som nu? Vil de fuldstændig negligere deres punk tilbøjeligheder, og lave et album som udelukkende er baseret på deres nu mere folky lyd? Hvad fanden skal der ske?
Så følg dog med i tråden, Dr. Sinke. Det er mere end en måned siden, vi fik afsluttet den dér.
Jon A wrote:
jegharfangetmigenmyg wrote:Haha. What? Så gik de Gun Club.
Man kan vel nærmest sige at de laver en omvendt Disneyland After Dark? Man kan seføli osse sige det sådan at det er så skidt på så mange planer at man ville grine af det, hvis ikke det var så pinligt.
secondtoughestintheinfant wrote:2014: Gun Club-pladen
2015: Bad Seeds-pladen #denaustralskemørkemand
2016: Erik Jensen-pladen
2017: Pension
viewtopic.php?f=1&t=30604&start=580
Din offensive lille dreng. Stærkt at man kan tage så meget perspektiv, når pladen på det tidspunkt ikke er udkommet. Dvs. du baserer din information på ca. 2 sange. Ikke særlig omfattende, men det kan man diskutere. Derudover synes jeg ikke jeres diskussion er særlig fyldestgørende eller i nogle henseender, plausibel. Du burde overveje hvorvidt du kan anse dine indlæg som værende konstruktive, for ærlig talt er du egentlig bare en røv.

jegharfangetmigenmyg

#745 Post by jegharfangetmigenmyg » 09.10.2014 13:22:33

Du altforbarmende, må vi lige bede om kammertonen? Sådan dér kommunikerer vi altså ikke på Svingninger. Og jeg er aldeles ikke ung. Eller konstruktiv for den sags skyld.
Rolling Stone wrote:Modern Trivia: Michael Jackson claims he wrote many of his hits in a tree.

DieForelle

#746 Post by DieForelle » 09.10.2014 13:47:32

jegharfangetmigenmyg wrote:Du altforbarmende, må vi lige bede om kammertonen? Sådan dér kommunikerer vi altså ikke på Svingninger. Og jeg er aldeles ikke ung. Eller konstruktiv for den sags skyld.
Jeg ved ikke hvilket udbytte du får ud af sådan en "ironisk" distancering til DIG SELV, du tilegner dig her. Det fremstår mest af alt lidt pinligt og ynkeligt.. Og hvis du ikke er konstruktiv i dine udtalelser, (som du jo meget glimrende selv understreger) kan jeg ikke se hvordan du overhovedet føler at du kan kontribuere til dette forum. I stedet for at lave dine trivielle "efter manden" argumenter, burde du måske konstruere ordentlige udtalelser og argumentere på en fornuftig og respektfuld facon. Det eftersøger du jo også tydeligvis selv i kontekst til din første udtalelse.
Som jeg også tidligere har nævnt i faktisk eksakt samme forum, synes jeg at omdrejningspunktet burde være Iceage, så derfor vil jeg ikke beskæftige mig yderligere med diskussionen mellem jegharfangetmigenmyg og mig selv.

jegharfangetmigenmyg

#747 Post by jegharfangetmigenmyg » 09.10.2014 13:57:11

Jeg synes selvfølgelig, at omdrejningspunktet på Svingninger burde være jegharfangetmigenmyg, MIG SELV, netop fordi jeg er pinlig og ynkelig. Men sådan er der så meget.

Fisker Thomas

#748 Post by Fisker Thomas » 09.10.2014 13:59:51

Kontribuer lige med noget, guys.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

DieForelle

#749 Post by DieForelle » 09.10.2014 14:01:36

Fisker Thomas wrote:Kontribuer lige med noget, guys.
Afgjort!

jegharfangetmigenmyg

#750 Post by jegharfangetmigenmyg » 09.10.2014 14:25:09

Fisker Thomas wrote:Kontribuer lige med noget, guys.
Århh, hva mæ dig selv, hva??

Post Reply