Sods & Sort Sol

Bedste album?

Minutes To Go
11
18%
Under En Sort Sol
17
27%
Dagger & Guitar
5
8%
Everything That Rises... Must Converge!
15
24%
Flow My Firetear
9
15%
Fog Things
0
No votes
Glamourpuss
1
2%
Unspoiled Monsters
0
No votes
Snakecharmer
3
5%
Baby - Soundtrack
1
2%

Total votes: 62

junebug

Re: Sods & Sort Sol

#151 Post by junebug » 04.06.2017 03:23:13

jegharfangetmigenmyg wrote:Kunne du så godt holde dig vågen, da Peter Peter spillede derude med Lars Hug forrige år?

Jeg prøvede egentlig mest at påpege det infantile i at sammenligne den nye Sort Sol med, hvordan de lød med Peter på guitar for 30 år siden. Især når den seneste plade var gammelmandsrockpladen, Snakecharmer. Jeg har ret svært ved at klassificere den nye som gammelmandsrock sammenlignet med Snakecharmer, eller i det hele taget. Det er ikke noget mesterværk, men det er en interessant plade at lave, når man er så tæt på pensionistalderen, som de er. Vellykket eller ej.

PS. Din Television-trolling virker påtaget, men fair nok, hvis de synes SS er tusinde gang bedre end deres idoler. Er mid-era SS så også tusinde gange bedre end Bad Seeds?
Jamen, jeg har ikke noget imod Television. Og jeg synes de havde deres berettelse, absolut.
Men de var ikke på samme måde et party-band, som når SS var allerbedst. Især på de tre mesterværker UESS, Dagger, Everything that Rises. Og man kan vel i øvrigt sagtens være bedre end sine idoler. Jeg har tror der er mange der har Beatles som idoler, og der findes da tusind bands som overgår Beatles. Nogle af dem må have dem som idoler, imens de selv er meget bedre.
Bad Seeds? Er det bandet fra midt-tresserne (tak wiki!) eller Nick Caves band du snakker om? Kender ikke rigtigt nogen af dem.
Forstår ikke engang Birthday Party endnu. Måske er jeg bare for ung til denne her tråd.

Og H.U.G.-argumentet er sgu fair nok. Måske en venne tjeneste? Måske er han blevet gammel og kan lide sin bossanova? Måske havde han håbet på at møde Lisa Ekdahl? Jeg så Lars Hug i Clement for ikke så længe siden. Hold kæft en gammel idiot! Jeg havde egentlig gået i tyve år og tænkt at han da virkede som en meget sjov fyr. Men han var bare en sexistisk klovn, som tiden tydeligvis er løbet fra. Men det skal ikke belaste PP's glimrende repertoire fra 80'erne. Som tidligere nævnt tror jeg ikke at han forlod SS på grund af at de ikke var punk nok længere. Jeg tror bare det var en undskyldning for ikke at skulle se Lars Top i læderdragt og Oakley kasket mere end højst nødvendigt.

:)

EDIT: "berettelse"= berettigelse. Osv... Orker ikke at tjekke hele min post. Stiv og på svingninger kl halv fem...
too many chinese cooks spoil the broth

Lang

#152 Post by Lang » 13.06.2017 19:43:27

secondtoughestintheinfant wrote:
jegharfangetmigenmyg wrote:Den lyder nok mest som noget, en af de prætentiøse "punkdigtere" fra Nattens engel kunne have fundet på. Den har du se, ik? Ellers find lige 35 minutter. Det er faktisk et ret godt natteportræt af København fra dengang. Og Bo Green looker for vildt:

Hold kæft, hvor er det fedt, det der.
Mere her:
Jeg har ikke valgt Transmission fra.

phisteria

#153 Post by phisteria » 14.06.2017 07:23:29

Som ung teenager var Totem filmen min bibel et år - 1 1/2. Jeg havde den på VHS og sled den nærmest ned. Der er musik indslag på som stadig holder ret godt ( Under For , Sods ), og i dit klip her Lang, rocker ADS ok igennem. Men at genhøre Michael Valeur den dag idag er fanme en pine. De klip der er med Martin Hall- rants er alligevel stadig morsomme, ikke mindst fordi det stadig nærmest er umuligt at fange hvad manden fabler om.
Jeg har ikke valgt transmission fra.

secondtoughestintheinfant

#154 Post by secondtoughestintheinfant » 14.06.2017 07:59:52

Man må i hvert fald sige, at med internettet forsvandt en helt særlig type prætentiøsitet, som aldrig nogensinde kommer tilbage. Det er fandme vildt at se på i dag, sådan noget der.
The Internet Destroyed Everything He'd Ever Loved, Everything He'd Ever Hoped For. It Only Made One Mistake. IT LEFT HIM ALIVE.

phisteria

#155 Post by phisteria » 14.06.2017 08:36:21

Du har ganske ret, og lidt ærgerligt alligevel.

Her mere Totem.

Første 3 min. er live fra Saltlageret med Under For og en meget ung Hall. Fedt, fedt klip - Under For var et fantastisk band.

Og nyd så Hall's eminente rant lige efter, det er den dag idag stadig en oplevelse at lægge øre til.
Jeg har ikke valgt transmission fra.

jegharfangetmigenmyg

#156 Post by jegharfangetmigenmyg » 14.06.2017 11:31:56

Og så er vi jo også nogle, der har dvd'en med begge film, så der kan maxes totalt ud på prætentiosakontoen. Den fås stadig til en halvtrellers penge: http://cdon.dk/film/totem_%26_nattens_engel-10784094
Rolling Stone wrote:Modern Trivia: Michael Jackson claims he wrote many of his hits in a tree.

Amos

#157 Post by Amos » 16.06.2017 13:16:50

Svampetrip, selvmordspunk, bøsseglam og bøllebank. Sten Jørgensen og Lars Top-Galia ser i det nye nummer af Euroman, der er på gaden nu, tilbage på fire vilde årtier med Sort Sol.
Skal man i kiosken efter Euroman?! :o

Uddrag her:

http://www.euroman.dk/kultur/sort-sols- ... svampetrip

Hansen

#158 Post by Hansen » 19.12.2017 08:49:10

phisteria wrote:Du har ganske ret, og lidt ærgerligt alligevel.

Her mere Totem.

Første 3 min. er live fra Saltlageret med Under For og en meget ung Hall. Fedt, fedt klip - Under For var et fantastisk band.

Og nyd så Hall's eminente rant lige efter, det er den dag idag stadig en oplevelse at lægge øre til.
Og hvis vi alligevel er ude på et sidespor af Strunge og lignende, så kommer filmen om ham meget snart. Er der nogen chancer for at det bliver godt?
https://www.facebook.com/events/2001593 ... 9356018131

SOPI

#159 Post by SOPI » 01.01.2018 22:21:05

Jeg var til forpremiere på Strunge-filmen og synes, den er god.

junebug

#160 Post by junebug » 02.01.2018 22:21:46

Amos wrote:
Svampetrip, selvmordspunk, bøsseglam og bøllebank. Sten Jørgensen og Lars Top-Galia ser i det nye nummer af Euroman, der er på gaden nu, tilbage på fire vilde årtier med Sort Sol.
Skal man i kiosken efter Euroman?! :o

Uddrag her:

http://www.euroman.dk/kultur/sort-sols- ... svampetrip
I så fald er det full circle i forhold til sidst man købte bladet.
Måske ikke særlig punk, men smukt på sin egen måde.

Åh, Peter Peters legendariske "jeg hader Sebastian"-rant...
too many chinese cooks spoil the broth

Post Reply