HEJ - HVORFOR HØRER I MUSIK?

Alt med relation til forummet og brugerne tilknyttet kan diskuteres hér
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
dayan
- inaktiv -
Geografisk sted: Frederiksberg

#21 Indlæg af dayan » 05 jun 2005 16:20

popement skrev:[...]
Nu ved jeg ikke, hvor god du er til ironi, men det dér virker lidt uhyrligt.
(Hvor der er mennesker, er der altid musik. De få udvalgte, der er i stand til at udtrykke sig ved hjælp af musik, er Guds budbringere --- de er med til at forsyne os med håb. Skønheden i kunsten er Guds kærlighed udtrykt gennem mennesker.)
Jeg slår dig ihjel.

Brugeravatar
popement
Geografisk sted: kbh

#22 Indlæg af popement » 05 jun 2005 17:55

dayan skrev:Nu ved jeg ikke, hvor god du er til ironi, men det dér virker lidt uhyrligt.
(Hvor der er mennesker, er der altid musik. De få udvalgte, der er i stand til at udtrykke sig ved hjælp af musik, er Guds budbringere --- de er med til at forsyne os med håb. Skønheden i kunsten er Guds kærlighed udtrykt gennem mennesker.)
... og nu ved jeg ikke om du her fremstår troende eller blasfemisk, men jeg blandede bevidst ikke Gud ind i spørgsmålet om musik. Det er ellers smukt pointeret, at "skønheden i kunsten er Guds kærlighed".
Jeg er selv ateist og tror ikke Gud har nogen anden indvirkning, end at han som skikkelse i menneskets bevidsthed kan fungere som en kraftig inspirationskilde. Men at der skulle findes en Gud, der kanaliserer sin kærlighed ud gennem menneskenes kunst og i dette tilfælde musikken,- tror jeg ikke på.

Men der er da mange eksempler på, at religionen kan have gode konsekvenser indenfor musikken. P.O.D. er et godt nyere eksempel :lol: ...
10, 20, 30, 40

Brugeravatar
Kasparof
Geografisk sted: Valby

#23 Indlæg af Kasparof » 05 jun 2005 18:21

Indiehead skrev:Jeg er skam yderst sympatisk, hvis jeg ellers føler at folk siger mig noget, hvilket kræver en IQ eller hvordan man nu vil måle intelligens en del over flertallet i min klasse! Det har så resulteret i at jeg bliver betragtet som mandschauvinist fordi jeg jo ikke kan holde min kæft når folk sige noget forfærdelig dumt "Er Asterix en historisk person?" det er en sand historie og min alt for pædagoiske lærer ville ikke tryne personen for hendes komplet mangel på viden, så det måtte jeg jo gøre for at slippe for sådanne udmeldinger i fremtiden. Er vidst sket i flere omgange end en! En anden går ud på at en pige forsigtigt spurgte mig "Hvem er ham der Gestapo?" jeg sagde ingenting da hun ser så sød ud, men indeni blev jeg nærmest forarvet. Begge piger høster altså et gennemsnit på de 8 i det danske gymnasie system, hvad satan sker der?

Nå det var lige et sidespor
Sidespor er jo noget af det ypperste man kan komme ud på, på svingninger. Det dummeste jeg nogensinde har hørt nogen spørge om, var da en pige spurgte mig hvordan man stavede til LSD. :? Hun skulle skrive en artikel om 90erne og var lidt i tvivl. Var det Elesd, eller? Det er altså svært at lade sådan en passere.
Robin: "Holy Halucination!"
Batman: "I wish it were Robin, but it's not, it's 5 dehydrated pirates... rehydrated!"

Brugeravatar
Holberg19
Geografisk sted: DK-alt skal prøves
Kontakt:

#24 Indlæg af Holberg19 » 05 jun 2005 18:57

Kasparof skrev:
Indiehead skrev:Jeg er skam yderst sympatisk, hvis jeg ellers føler at folk siger mig noget, hvilket kræver en IQ eller hvordan man nu vil måle intelligens en del over flertallet i min klasse! Det har så resulteret i at jeg bliver betragtet som mandschauvinist fordi jeg jo ikke kan holde min kæft når folk sige noget forfærdelig dumt "Er Asterix en historisk person?" det er en sand historie og min alt for pædagoiske lærer ville ikke tryne personen for hendes komplet mangel på viden, så det måtte jeg jo gøre for at slippe for sådanne udmeldinger i fremtiden. Er vidst sket i flere omgange end en! En anden går ud på at en pige forsigtigt spurgte mig "Hvem er ham der Gestapo?" jeg sagde ingenting da hun ser så sød ud, men indeni blev jeg nærmest forarvet. Begge piger høster altså et gennemsnit på de 8 i det danske gymnasie system, hvad satan sker der?

Sidespor er jo noget af det ypperste man kan komme ud på, på svingninger. Det dummeste jeg nogensinde har hørt nogen spørge om, var da en pige spurgte mig hvordan man stavede til LSD. :? Hun skulle skrive en artikel om 90erne og var lidt i tvivl. Var det Elesd, eller? Det er altså svært at lade sådan en passere.
Der var en gut igennem til en quiz på australsk radio. Quizzen omhandlede AC/DC og der var kun ét spørgsmål i forhold til at hive præmien hjem. Spørgsmålet gik på hvordan man staver til AC/DC... Gutten formåede ikke at svare på spørgsmålet og gik derfor glip af den (faktisk ret fine) præmie - kan dog ikke huske hvad præmien var, desværre.
Mikael siger:
du har ret. holberg er en anstrengende profil.
erik siger:
jeg ved ikke helt hvad han laver på svingninger. han interesserer sig vist ikke for musik, og det virker ikke som om der er nogen der kan lide ham.
www.nting.blogspot.com

Brugeravatar
Martang
Geografisk sted: 25.09.1955 in Lippstadt
Kontakt:

#25 Indlæg af Martang » 05 jun 2005 19:31

Indiehead skrev:men indeni blev jeg nærmest forarvet
Hvor meget arvede du så?

Det er godt, vi er så kloge.
Karl-Heinz Rummenigge hielt es im Nachhinein für ein „Harakiri-Unternehmen“, dass er sich 1974 dem FC Bayern anschloss.

Brugeravatar
Indiehead
Geografisk sted: Søerne/H.C.Ørsted Institutet

#26 Indlæg af Indiehead » 05 jun 2005 19:36

Holberg19 skrev: Der var en gut igennem til en quiz på australsk radio. Quizzen omhandlede AC/DC og der var kun ét spørgsmål i forhold til at hive præmien hjem. Spørgsmålet gik på hvordan man staver til AC/DC... Gutten formåede ikke at svare på spørgsmålet og gik derfor glip af den (faktisk ret fine) præmie - kan dog ikke huske hvad præmien var, desværre.
Så vidt jeg husker var det en Motorcykel!
Det er gør den historie endnu sjovere for mit vedkommende, er at da der var nogle der fortalte det til en pige i en af mine parallelklasser grinede hun og sagde hvor dum kan man være det staves sgu da "AD/DC" hvor efter alle var stille og hun så sagde nåååh nej "AC/CD" :shock:
Og det er altså langtfra det dummeste der kommer ud af nogle af de møgfjabbers munde på mit gymnasium. Det skal lige siges at hende der ikke kunne stave til A-C/D-C ikke er dum bare forvirret
Billede

Brugeravatar
Holberg19
Geografisk sted: DK-alt skal prøves
Kontakt:

#27 Indlæg af Holberg19 » 05 jun 2005 19:47

Indiehead skrev:
Holberg19 skrev: Der var en gut igennem til en quiz på australsk radio. Quizzen omhandlede AC/DC og der var kun ét spørgsmål i forhold til at hive præmien hjem. Spørgsmålet gik på hvordan man staver til AC/DC... Gutten formåede ikke at svare på spørgsmålet og gik derfor glip af den (faktisk ret fine) præmie - kan dog ikke huske hvad præmien var, desværre.
Så vidt jeg husker var det en Motorcykel!
Det er gør den historie endnu sjovere for mit vedkommende, er at da der var nogle der fortalte det til en pige i en af mine parallelklasser grinede hun og sagde hvor dum kan man være det staves sgu da "AD/DC" hvor efter alle var stille og hun så sagde nåååh nej "AC/CD" :shock:
Og det er altså langtfra det dummeste der kommer ud af nogle af de møgfjabbers munde på mit gymnasium. Det skal lige siges at hende der ikke kunne stave til A-C/D-C ikke er dum bare forvirret
Hehe, en motorcykel... Sikken en bommert.

Btw, jeg savner allerede din gamle avartar... :?
Mikael siger:
du har ret. holberg er en anstrengende profil.
erik siger:
jeg ved ikke helt hvad han laver på svingninger. han interesserer sig vist ikke for musik, og det virker ikke som om der er nogen der kan lide ham.
www.nting.blogspot.com

Brugeravatar
Indiehead
Geografisk sted: Søerne/H.C.Ørsted Institutet

#28 Indlæg af Indiehead » 05 jun 2005 20:03

Martang skrev:
Hvor meget arvede du så?

:oops:

Egentligt synes jeg det er ganske godt, men irriterende at alle er ikke er det;-) . Jeg tror du ville få samme opfattelse som jeg har hvis du havde gået i min klasse i 3 år! Det skal dog siges at det jo ikke kun går den ene vej, pigerne fra min klasse havde holdt en "Farvel-piger"aften hvor det emne de beskæftigede sig med hele aftenen var "Er kristian ikke et røvhul eller er det bare mig" :lol: Jaja, jeg må sige at jeg da godt kan forstå dem
Billede

dahl
Geografisk sted: Los Angeles
Kontakt:

#29 Indlæg af dahl » 05 jun 2005 20:53

Holberg19 skrev:
Kasparof skrev:

Der var en gut igennem til en quiz på australsk radio. Quizzen omhandlede AC/DC og der var kun ét spørgsmål i forhold til at hive præmien hjem. Spørgsmålet gik på hvordan man staver til AC/DC... Gutten formåede ikke at svare på spørgsmålet og gik derfor glip af den (faktisk ret fine) præmie - kan dog ikke huske hvad præmien var, desværre.
Lyt her: http://www.dr.dk/p3/monkey/spam_bam_2.asp

Brugeravatar
esbenc
Geografisk sted: 2100

#30 Indlæg af esbenc » 05 jun 2005 21:19

Indiehead skrev:
Martang skrev:
Hvor meget arvede du så?

:oops:

Egentligt synes jeg det er ganske godt, men irriterende at alle er ikke er det;-) . Jeg tror du ville få samme opfattelse som jeg har hvis du havde gået i min klasse i 3 år! Det skal dog siges at det jo ikke kun går den ene vej, pigerne fra min klasse havde holdt en "Farvel-piger"aften hvor det emne de beskæftigede sig med hele aftenen var "Er kristian ikke et røvhul eller er det bare mig" :lol: Jaja, jeg må sige at jeg da godt kan forstå dem
Kæft du fanger mig indiehead.. Går selv i et gymnasium af din karakter i Odense hvor k*llingerne spørger om Grundlovens navn stammer fra Grundtvig. De burde dø på daizy. Tilmed mener nogen af dem man er speciel fordi man ikke gider snakke med dem, og først tager sine høretelefoner af, når læreren kommer ind i klassen. De har ingen viden, men som du selv siger , kan de score højere karakterer end mig fordi de ikke har andet i deres klamme hoveder end at læse og holde venindeaftener. For mig betyder det 10 gange mere at have det godt, end at få gode karakterer og jeg væmmes ved deres opfattelse af livet. De er junkier. intet andet.

Besvar