Hvorfor besøger primært du svingninger?

Alt med relation til forummet og brugerne tilknyttet kan diskuteres hér

Hvad er dit primære formål med at besøge svingninger? For at:

læse om musik
36
33%
læse og skrive om musik
31
29%
snakke om IRL events hvor jeg mødte andre svingere
1
1%
fordrive tiden
30
28%
snakke om ting der IKKE har med musik at gøre
10
9%

Total votes: 108

J Spaceman

#31 Post by J Spaceman » 14.05.2008 15:33:39

Jeg forstår ikke ironi.
Jon A wrote:Bidrag med noget.

jallan II

#32 Post by jallan II » 14.05.2008 15:34:48

———
Last edited by jallan II on 14.05.2008 15:46:40, edited 1 time in total.
"reality is never as bad as a nightmare, as the mental tortures we inflict on ourselves."
- sammy davis, jr.

J Spaceman

#33 Post by J Spaceman » 14.05.2008 15:36:14

Tak!
Jon A wrote:Bidrag med noget.

Distingvisten

#34 Post by Distingvisten » 14.05.2008 22:26:49

stilhed wrote:
Jonas wrote:Jeg lytter til anbefalinger fra folk, hvis smagspræferencer minder lidt om mine egne. Dvs. mest beatnik martin, Dayan, Distingvisten og Stilhed.
og viskarne og jonas. og så er der nogen, jeg anti-lytter til.
nu hvor vi er i gang med at babbe gren på hinanden, så vil jeg gerne tilslutte mig ovenstående. jonas, beatnik, dayan, stilhed, sia og ikke mindst emil k-s og syme.
fisker thomas og mourning star vil jeg gerne diskutere middelmådighed med.
La Mouche wrote:næsten synd at "For at nedgøre andre" ikke er der som valgmulighed, det ku have været spændende at se HVOR mange der primært kommer her på grund af det.
hold nu op, la mouche.

hvis ikke jeg frekventerer svingninger.dk for at lytte til anbfalinger, så er det for at finde folk, der kan noget ekstra. noget specielt.
jeg begyndte for eksempel at se dig, la mouche, på en helt anden måde, efter at din fortolkning af 'lady og vagabonden'-sangen rørte mig dybt...
jeg tror ikke på, at folk kommer med det primære mål for øje at svine andre.
participating the interstellar discussion

La Mouche
Spotify: 113192036

#35 Post by La Mouche » 14.05.2008 22:43:46

Distingvisten wrote:
La Mouche wrote:næsten synd at "For at nedgøre andre" ikke er der som valgmulighed, det ku have været spændende at se HVOR mange der primært kommer her på grund af det.
hold nu op, la mouche.

hvis ikke jeg frekventerer svingninger.dk for at lytte til anbfalinger, så er det for at finde folk, der kan noget ekstra. noget specielt.
jeg begyndte for eksempel at se dig, la mouche, på en helt anden måde, efter at din fortolkning af 'lady og vagabonden'-sangen rørte mig dybt...
jeg tror ikke på, at folk kommer med det primære mål for øje at svine andre.
Det er rigtigt pænt af dig at sige det med sangen.

Den kommentar fra mig var nok ment mere komplekst og seriøst end jeg fik det formuleret. Det dækker over at jeg har en oprigtig sociologisk interesse i hvordan musik bliver brugt som led i skabelse af følelse af 'stammesamhørighed', som en art potensforlænger, og til opbygning af ego og identitet hos unge mænd. Tror også det spiller en hvis rolle på svinginger. Hvorfor er pigerne på svingninger næsten aldrig invovleret i de der store ego-kampe? Kunne være interessant at få belyst. Men ja, det var nok ikke så heldigt formuleret fra min side.

Sille...sille...

#36 Post by Sille...sille... » 15.05.2008 05:58:32

Fordi pigerne synes, de er kedelige og meningsløse.

Jeg ved ikke helt, hvorfor jeg kommer på svingninger. Det er noget med musik og noget med mad.
whose fool are you?

Boriz
Spotify: 113178764

#37 Post by Boriz » 15.05.2008 08:25:24

La Mouche wrote: Den kommentar fra mig var nok ment mere komplekst og seriøst end jeg fik det formuleret. Det dækker over at jeg har en oprigtig sociologisk interesse i hvordan musik bliver brugt som led i skabelse af følelse af 'stammesamhørighed', som en art potensforlænger, og til opbygning af ego og identitet hos unge mænd. Tror også det spiller en hvis rolle på svinginger. Hvorfor er pigerne på svingninger næsten aldrig invovleret i de der store ego-kampe? Kunne være interessant at få belyst. Men ja, det var nok ikke så heldigt formuleret fra min side.
Er det ikke bare det der Bourdieu-hejs med at "Smag er først og fremmeste afsmag for andre smag."?

/Troels
Da Stine blev gravid med en fyr fra sit sækkepibeorkester, blev hun frosset ud af resten af bandet.

La Mouche
Spotify: 113192036

#38 Post by La Mouche » 15.05.2008 08:34:21

Oh! Tak. Lad os bare få nogle navne på bordet. Det er ikke noget jeg kender så meget til, det er bare nogle observationer jeg selv har gjort. Jeg er ikke så akademisk anlagt.

wonderfulspam

#39 Post by wonderfulspam » 15.05.2008 10:53:09

Boriz wrote:Bourdieu
Hah. Måske skulle man skrive sin sociologisynopsis om Svingz.

stilhed

#40 Post by stilhed » 15.05.2008 10:57:06

La Mouche wrote:Det dækker over at jeg har en oprigtig sociologisk interesse i hvordan musik bliver brugt som led i skabelse af følelse af 'stammesamhørighed', som en art potensforlænger, og til opbygning af ego og identitet hos unge mænd. Tror også det spiller en hvis rolle på svingninger.
jeg ved godt, jeg selv undgik at nævne navne (jeg tænkte på dem, der sidder ned og pisser - I ved selv, hvem I er!), men hvem tænker du helt præcist på her? identitetsskabelse af den slags, der har med outsideren, sortsyn, coolness etc. at gøre, har da sikkert spillet en rolle for mange, dengang de begyndte at høre anden musik, end den der lige blev spillet i radioen. men er det ikke en hastigt forbigående fase, for langt de fleste i det mindste?

når jeg tænker på, at der i 2006 alene i usa udkom en halv million plader, bliver jeg helt svimmel, og så står det mig mere klart end sædvanligt, at det eneste, jeg ved om musik, er, at jeg dybest set intet ved. selv for viskarne, som jeg ellers regner for at være usædvanligt godt og bredt orienteret, er der vel højest tale om promiller i forhold til det samlede, musikalske genomet. undskyld klicheen, men den ydmyghed, der næsten uvægerligt slår om i en åbenhed, synes jeg i høj grad er iboende på svingninger. særligt blandt dem der beskæftiger sig mere seriøst med musik. nogle gange er de(n) gemt bag franco-kæften op eller jonas-sarkasme, men det er jo mest bare sprogligt kolorit eller profilpositionering, som dybest set intet har med deres kærlighed til musik at gøre. dit standpunkt, og det er sikkert urimeligt, minder mig om spaceman og morten o's evigt tilbagevendende motivforskning i, hvorfor andre svingere hører, hvad de hører. og dén har jeg ikke alverden tilovers for. det er også svært ikke at læse dit sidste indlæg, og det er sikkert endnu mere urimeligt, som en hyldest til anti-intellektualisme, hvad er mindst ligeså enerverende. at andre skulle være nedladende, bare fordi de skriver i en bestemt sproglig kode... come on. alt det der med at svingninger er åh så elitært er en gemen løgn, som ikke bliver en tøddel mere sand, uanset hvor ofte den ellers gentages.

jeg havde på et tidspunkt for vane at omtale arctic monkeys i mindre flatterende vendinger. det blev opfattet som et udslag af elitisme: jeg hører mere speciel (og dermed bedre) musik, end dem der hører arctic monkeys! men det var aldrig min pointe. jeg brugte bare arctic monkeys som et eksempel på et band, der stort set, for mig at se i hvert fald, er uinteressant at diskutere på svingninger. svingninger er først og fremmest mit netværk til at få sorteret i så mange af den her halve million plader (plus dem fra resten af verden naturligvis) som muligt, at udvide mit døgns timer og få adgang til indtil flere sæt ekstra øren osv. selv om jeg i nogen grad går i rette med mit eget anti-lytte-argument, så var min pointe, at arctic monkeys skal vi nok alle sammen få hørt alligevel. så medmindre man har en helt speciel vinkel at lægge på polaraberne, der kan åbne for lytningen af deres plader på en ny måde, så er ethvert indlæg om dét band som udgangspunkt spild af tid. det handler altså ikke om, at jeg føler behov for at gøre mig til dommer over, hvorvidt arctic monkeys er godt eller ej. når jeg synes, bloodflower er en kedelig profil f.eks. (beklager, gamle jas), har det intet at gøre med, at jeg synes, han lytter til dårlige eller usejge plader, men at han, tilsyneladende, lytter til plader, der ligger tæt på en musikalsk middelvej. det har intet med elitisme at gøre.

jeg beklager, la mouche, hvis jeg skyder dig mere i skoene, end der er belæg for i dine indlæg. jeg er bare træt af de her skjulte beskyldninger.
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

Post Reply