sockpuppets

Alt med relation til forummet og brugerne tilknyttet kan diskuteres hér
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
phisteria

Re: sockpuppets

#31 Indlæg af phisteria » 07 nov 2016 17:58

secondtoughestintheinfant skrev:Den altid tilbagevendende tråd, hvor der indtil i dag kun var blevet skrevet seks indlæg i marts 2012? Don't call it a comeback.
'Slet profil (XXX)' - er poppet op under langt flere overskrifter end 'sockpuppets', vi taler lang og stolt tradition.

Søgefunktionen er din ven.
Jeg har ikke valgt transmission fra.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#32 Indlæg af Pete Rock » 07 nov 2016 18:00

Jeg støtter også en banning af rikke p. b var aldrig i nærheden af at være så irriterende, ihverfald ikke i min tid.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Søren
Spotify: 116195305
Geografisk sted: Langt ude

#33 Indlæg af Søren » 07 nov 2016 22:43

Jeg støtter IKKE at Rikke smides ud, for jeg tror nu hun er den ægte vare.

Åndssvag tråd i øvrigt.

Brugeravatar
palesaint

#34 Indlæg af palesaint » 08 nov 2016 01:19

Jeg har aldrig forsøgt til at gøre den her slags til et spørgsmål, der enten kunne involvere begreber som berufsverbot eller magtens tredeling ifølge Montesqieu. Men eftersom jeg efter adskillige år på posten efterhånden har fattet, at det ikke kun kan være ordblindhed, at folk døjer med, hvis de har svært ved at leve op til andre brugeres fordringer om, hvad en profil bør og ikke 'bør gøre herinde. er jeg nok tilbøjelig til at være alt andet end trigger happy.

Personligt har jeg altid haft det stramt med, at man decideret vil smide nogen ud, som man ikke kan lide af den ene eller den anden grund. I forlængelse heraf har det gang på gang undret mig, at brugere henvender sig til administrationen som en slags voksne, der skal administrere folks adfærd især efter overgangen fra musikforum til community, som reckoner beskrev det for år tilbage. Svingninger har alle dage været et sted, hvor sokker har været tilladt i lyset af en i høj grad ikke-modereret forumkultur, hvilket, der har været konsensus om, var et gode. Det var måske bare dengang. 'toughy kan karakterisere børge herfra til månen, men han glemmer, at børge, chris (som du selv tilkendegiver til holdning til) m.fl. blev kritiseret i voldsom grad af blandt andet undertegnede, men vi bad sgu' da ikke administratorerne om at vise dem døren. Det var vist mere et spørgsmål om at få dem til holde op med både at chatte og poste indlæg bevidstløst. Efter den omgang blev jeg immun, og det var altså, inden jeg blev redaktør. Very well, vi befinder os et andet sted nu, og Svingninger er i den grad blevet affolket, så naturligvis skal det være fedt at være herinde, så jeg vil i sidste ende lytte – til både jer og til Rikke P, hvis hun da vil fortælle lidt om, hvad hun laver herinde (som så mange andre før hende har gjort det).
yesoffense skrev:
palesaint skrev:uengagerede indlæg med YouTube-links, uovervejede kommentarer etc.
Burde det i virkeligheden ikke være nok, hvis der aldrig er anden substans, og frekvensen af lort er omfattende nok, jvf. "ødelæggende for forummet"?
Jo, det kan vi såmænd godt blive enige om, og vi kan da passende –som nævnt– høre her i denne tråd, hvad hun selv siger til tilstedeværelse på herinde.
yesoffense skrev:
palesaint skrev:men hvis det handler om, at Rikke P er ubehagelig over for andre brugere, så spil dog med åbne kort i forhold til dét
Det synes jeg da absolut, vedkommende er, men det er ikke det, som jeg stiller det store spørgsmålstegn ved, for det har mange andre brugere også været. Men jeg skal ikke lægge skjul på, at jeg selv synes, det var mere end almindeligt ubehageligt, da rikke p skrev, at vedkommende "ellers troede, at yesoffense var typen, som slugte."
Det behøver du heller ikke at lægge skjul på. Er det en af flere grunde til, at du gerne vil have profilen bannet?
yesoffense skrev:
palesaint skrev:Rikke P's stil og frekvens ikke er særligt langt fra 'børges.
børge, chris osv. er inden min tid på Svingninger, så der er jeg måske ikke så nuanceret i min opfattelse, men jeg husker at have hørt, at Iteration bannede chris fra Svingninger, inden han skred som redaktør. Det er da et karaktertræk, man kun kan beundre.
At slette en profil og skride fra sin tjans kan aldrig være et karaktertræk, man kan beundre. No matter how GOAT, no matter how edgy. I øvrigt blev det mig bekendt aldrig verificeret.
J Spaceman skrev:
08 maj 2018 16:22
ekkokamre som svingninger

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#35 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 08 nov 2016 06:55

Fint indlæg! Angående 'bærge og chris vil jeg dog lige komme med en væsentlig tilføjelse: De var ikke sokker. Det er lidt nemmere at argumentere med profiler og bede dem om at ændre deres adfærd, end det er med sokker, for der kan det - som alle ved - have decideret kontraproduktiv effekt. En af de ting, der definerer sokker er jo netop, at de ikke spiller med på foraets normer, og det er nok derfor, det er mere oplagt at gå til de voksne end at addressere sokken direkte. Jeg kan da for eksempel godt forstå, hvis yesoffense ikke gider til at sidde og parlamentere med rikke p.

Jeg siger sådan set heller ikke, at børge skulle være bannet. Den eneste, der fik alt, alt for lang snor, og som man burde have smidt ud med det samme, var Den sorte ged.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#36 Indlæg af Ungfugl » 08 nov 2016 09:15

Måske det er min mangel på svinger-anciennitet, men jeg har svært ved at fatte, at de to omtalte profiler kan kaste stedet her ud i krise, eller hvad man nu skal kalde det. Enig, deres indlæg er meget overfladiske, men skriver de næsten ikke kun i hn-trådene? Der poster de fleste profiler jo kun billede/youtubevideo og kort tekst til. Jeg har fuld forståelse for, at yesoffense fandt den der kommentar om at sluge frastødende og provokerende, men er det indlæg ikke en enlig svale? Ellers kan man vel give en profil karantæne, hvis det sker flere gange.
Forummet kører jo fint, selvom der er to profiler, der kører en spamagtig stil. Det synes jeg, metallisten er et godt eksempel på.

Brugeravatar
00Void

#37 Indlæg af 00Void » 08 nov 2016 09:20

Jeg kan heller ikke se hvorfor det er mere substansløst end f.eks. Spinning vinyl-tråden, lortemadstråden, den der tråd hvor hitler vil starte et dansktop-band eller westendtråden (for den sags skyld).

De ti år jeg har været her har der altid været overvejende meget lort, og gudskelov for det. Hvis alt handlede om journalistik og freefolk ville det da være røvsygt.
fire hang out with me

Brugeravatar
Ali Pilfinger

#38 Indlæg af Ali Pilfinger » 08 nov 2016 09:30

børge og chris lagde ikke svingninger ned, men det var da i deres løbetid for ca. 10 år siden vældig generende, at de konsekvent brugte svingninger til en fuldstændig ureflekteret tosidet chat, så man med en 2006-state-of-the-art 1-megabitforbindelse skulle trave igennem fem-seks sider med ligegyldigheder, indforståede festreferater, parlamenteren om mødetidspunkt og -sted til næste fest, flirt, frække smileys og håbløs ortografi for at finde frem til et substantielt indlæg i en ellers seriøs tråd om smør eller ikke smør under nutellaen.

Brugeravatar
yesoffense

#39 Indlæg af yesoffense » 08 nov 2016 09:34

palesaint skrev:
yesoffense skrev:
palesaint skrev:men hvis det handler om, at Rikke P er ubehagelig over for andre brugere, så spil dog med åbne kort i forhold til dét
Det synes jeg da absolut, vedkommende er, men det er ikke det, som jeg stiller det store spørgsmålstegn ved, for det har mange andre brugere også været. Men jeg skal ikke lægge skjul på, at jeg selv synes, det var mere end almindeligt ubehageligt, da rikke p skrev, at vedkommende "ellers troede, at yesoffense var typen, som slugte."
Det behøver du heller ikke at lægge skjul på. Er det en af flere grunde til, at du gerne vil have profilen bannet?
Den evige diplomat virker rimelig forhippet på at skyde mig i skoene, at min motivation for at mene, at rikke p skal bannes, er følelsesmæssig, og det irriterer mig egentlig voldsomt. Nej, det er ikke en grund til, at jeg vil have profilen bannet. Hvis det var det, så burde jeg vel også ha' krævet, at phisteria blev bannet i 2012 for at skrive:
phisteria skrev:Jeg forstår egentlig godt hvis man har lyst til at knalde yesoffense, jeg forstår også godt hvis man er nødt til at slå hende bagefter.
Jeg vil dog medgive, at det rikke p skriver, er et af mange forhold, som vidner om profilens kedelige intentioner.

EDIT: Kom til at rette i det forkerte indlæg (flere gange), har genskabt det som det stod først.
Senest rettet af yesoffense 08 nov 2016 12:05, rettet i alt 4 gange.
Great minds think HEHE
... O.K.,like, the way I feel about the Rolling Stones is the way my kids are going to feel about Nine Inch Nails, so I shouldn't really torment my mom anymore, huh?

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#40 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 08 nov 2016 09:43

Ungfugl skrev:Måske det er min mangel på svinger-anciennitet, men jeg har svært ved at fatte, at de to omtalte profiler kan kaste stedet her ud i krise, eller hvad man nu skal kalde det. Enig, deres indlæg er meget overfladiske, men skriver de næsten ikke kun i hn-trådene? Der poster de fleste profiler jo kun billede/youtubevideo og kort tekst til. Jeg har fuld forståelse for, at yesoffense fandt den der kommentar om at sluge frastødende og provokerende, men er det indlæg ikke en enlig svale? Ellers kan man vel give en profil karantæne, hvis det sker flere gange.
Forummet kører jo fint, selvom der er to profiler, der kører en spamagtig stil. Det synes jeg, metallisten er et godt eksempel på.
Det handler vel bare dybest set om, hvor stort et anlæg, man selv har for at blive provokeret af sockpuppets.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Besvar