SVINGNINGER BLIVER SNART (ikke 10 men) 15!

Alt med relation til forummet og brugerne tilknyttet kan diskuteres hér
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
andersthode
Geografisk sted: lige nede i midtbyens allerværste slam

SVINGNINGER BLIVER SNART (ikke 10 men) 15!

#1 Indlæg af andersthode » 02 maj 2012 09:09

Den 12/7 (så vidt jeg er informeret) fylder Svingninger.dk 10 år. Det var noget med at sitet startede til en fest i en tennisklub i Odense, hvor Moon Gringo og Lake Placid sodomiserede Michael Simpson. Eller hey, der er helt sikket nogen der kan huske historien mere eksakt. Så lad dette være tråden, hvor de gamle garvede fortæller alle de unge om, hvordan tingene gik ned dengang.

I øvrigt, hvis der er nogen der holder en fest, så lover jeg at komme.
SNAREDRUM
"2 piger er gået i sort og en iPhone er smadret. Vi stopper NU!"

Brugeravatar
eini

Re: SVINGNINGER BLIVER SNART 10!

#2 Indlæg af eini » 02 maj 2012 10:12

Juhuu! Jeg elsker røverhistorier og nostalgi. Har vi en fødselsdato? Jeg hørte noget om, at det var i juni, det skete.

Vi bør helt klart holde en fest. F.eks. en dag med svingninger-bands på Mayhem?

Brugeravatar
busterask

#3 Indlæg af busterask » 02 maj 2012 10:31

eini skrev:Juhuu! Jeg elsker røverhistorier og nostalgi. Har vi en fødselsdato? Jeg hørte noget om, at det var i juni, det skete.
Altså, inde under 'Tilmeldte brugere' er de første to fra 8/6 2002, jeg ved ikke om det har noget at skulle have sagt.
den meget priviligeret ung mand

Brugeravatar
KimG

#4 Indlæg af KimG » 02 maj 2012 10:45

http://web.archive.org/web/200304070221 ... mation.htm

det startede m to fra Odense der lavede Murmur.dk - hvorunder der var et forum ( eller var det en mail-liste ? )
senere hjalp brugeren thelowranger m at oprette svingninger som vi kender det i dag -
så vidt jeg husker

Kim

Brugeravatar
stilhed
Geografisk sted: on a mountain
Kontakt:

#5 Indlæg af stilhed » 02 maj 2012 10:53

jeg beklager at måtte ødelægge festen, men sitet er faktisk ældre end dét. på et tidspunkt opgraderedes phpbb-softwaren med det resultat, at hele databasen (inkl. brugerinformation) forsvandt, uden at der var taget backup. dvs., alle brugerne skulle tilmelde sig forfra, og derfor er de nuværende tilmeldingsdatoer ikke repræsentative for sitets faktiske alder. her er det tidligste screenshot, jeg har kunnet finde. det ser umiddelbart ud som om, det tidligste indlæg er fra d. 11. april 2001.

historien kort: der var nogle musikinteresserede, der diskuterede musik på gaffas forum. det var dengang, indie var avantgarde. det var et ulideligt sted, hvor trolls'ene stod på skuldrene af hinanden. i januar 2001 startede mads og helle murmur (lidt senere så det sådan her ud), og murmur havde en gæstebog, som en del af gaffas debatbrugere flyttede med over i. det er også ca. her, den berygtede fest i en tennisklub i odense kommer ind i billedet. et stykke tid senere startede richard nees og mikael simpson svingninger. men der var vist ikke rigtigt nogen, der brugte det, så de forærede det til murmur, sådan at de to sites smeltede sammen, og debatten fra murmurs gæstebog flyttede herover. siden lukkede murmur ned, og anden og haggren startede undertoner, som samtidigt overtog svingninger. ca. d. 7. juni 2004 brød svingninger løs fra undertoner og blev helt sit eget. og det har det så været lige siden.
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#6 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 02 maj 2012 11:02

<3
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
Rudi
Geografisk sted: 22081970
Kontakt:

#7 Indlæg af Rudi » 02 maj 2012 12:52

Godt at se, at jeg meget tidligt oprettede en tråd om Gavin Bryars.
http://densurefar.wordpress.com/ - så er sommerferien forbi.

Brugeravatar
Søren
Spotify: 116195305
Geografisk sted: Langt ude

#8 Indlæg af Søren » 13 maj 2012 14:26

Svingninger startede som gæstebogen på Murmur, hvor folk skrev alle mulige ting om musik. Samtidig havde Svingningers oprindelige skaber lavet et dansk musikforum, der ikke rigtig blev besøgt af nogen. Murmur og Svingninger lavede et samarbejde, og folk migrerede til Svingninger.dk. Jeg husker ikke rigtig hvad folk snakkede om til at begynde med, men jeg tror bare det var standard indie som Radiohead, Mew og hvad der nu var oppe i tiden i begyndelsen af 00'erne.

Svingninger i sin nuværende form kom ganske rigtigt til verden i sommeren 2002, og stort set intet har ændret sig i designet. Til gengæld er der sket meget med brugerne, og der skrives voldsomt mange flere indlæg ift. dengang.
Lidt underligt at have kendt det samme forum i små 10 år nu. Så er jeg altså ved at blive gammel.

Brugeravatar
kiltman
Spotify: aesel
Kontakt:

#9 Indlæg af kiltman » 13 maj 2012 15:34

De første par tråde jeg deltog i var om Mikael Simpson og VM i 2002..
Billede

Brugeravatar
Jess Franco
Geografisk sted: Dr. Humpp's sex-laboratorium, Argentina 1967.
Kontakt:

#10 Indlæg af Jess Franco » 15 maj 2012 07:06

eini skrev:Vi bør helt klart holde en fest. F.eks. en dag med svingninger-bands på Mayhem?
God idé. Så længe palesaints ikke også afholder sine røvssyge musikquizzer og blander dem med kedsommelige svinger anekdoter.

Besvar