GOAT2016 - DE INDIVIDUELLE LISTER

Alt med relation til forummet og brugerne tilknyttet kan diskuteres hér
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
young

Re: SUPER KÆRLIGHEDSTRÅD - DE INDIVIDUELLE LISTER & GÆTTELEG

#401 Indlæg af young » 06 feb 2016 16:01

hej, jeg vil ikke beskyldes for at have lavet en hit-n-run liste:
Spoiler:
viskarne er den profil jeg kommer i tanker om allerførst når jeg tænker på “svingninger”. megagod musiksmag, overdrevent rolig og virkelig sjov. en mand, man kunne gifte sig med. også fedeste stavefejl i sit oprindelige brugernavn. næsten alt viskarne skriver er værd at læse.

yesoffense er min yndlingsprofil i nyere svingningertid. ingen bs, raw power, klart den fedeste musiksmag (en liste der virker tæt på min egen hvis jeg skulle lave en) og en misundelsesværdig skrivestil. jeg læser ikke vildt meget på svingninger længere, men hvis yesoffense er involveret klikker jeg altid, lige meget hvilket forum det er skrevet i.

krea kunne godt have været nummer et. krea har givet mig mere musik end nogen anden, udvidet min horisont, udfordret mig, gjort mig klogere, fået mig til at grine, trøstet mig, reddet mig, og er så meget mere end svingninger for mig, så jeg ikke rigtig kan skille det ad. min liste burde have været en ren kærlighedserklæring til krea (beklager, krea, du må bare tage imod).

lommeuld skrev engang lange indlæg, som jeg rent faktisk tog mig tid til at læse. de var sådan en blanding af sjove observationer, subtile svinere og quirky rarhed :roll: vores svingningerkollektiv har efterladt gode minder, fra en ellers ret hård periode i mit liv.

christian er nok min rbp, hvis det giver mening. den profil, som indkapsler svingningers sjæl og energi. giver så meget og giver lige lidt mere. er både sjov og rar, men på det seneste også lidt svær for mig at regne ud i den nyere ekstremt ironisk-sarkastiske måde at føre internet-samtaler på som jeg ikke er så velbevandret i.

reckoner har for det første givet mig the microphones. derudover godard. jeg har både elsket og hadet reckoner, men selvfølgelig mest elsket. nok den klogeste på svingninger nogensinde.

sille…sille... føltes som en meget (meget) klogere lillesøster. langt roligere end jeg selv var i samme periode, og det var på en måde vildt givende at se hende vokse op og bare være langt sejere og mere elskværdig end de fleste andre.

første gang jeg mødte casper drak vi os fulde i bacardi breezers og jeg besvimede og kastede op på ham efter åbningsnummeret til sigur rós’ første koncert i vega. casper fulgte mig hele vejen hjem til helsingør, selvom han egentlig boede på fyn og det synes jeg egentlig meget godt beskriver hvor fin en fyr han er. desuden lavede han et helt fantastisk mix til mig med blandt andet !!!, nina nastasia og calla, som virkelig rykkede dér i starten af nullerne.

fyrst w var jysk og tør som få. som shellacs lyd, men uden den passive aggressivitet. nede på jorden, men med et hint af en (selvfølgelig meget realistisk) drømmer. den originale fyrst w vil altid have en særlig plads i mit hjerte.

marcus er i hvert fald i top 5 eller måske endda 3 af svingningerprofiler, som har fået mig til at grine mest. enormt rar oveni.

hylle har den sejeste musiksmag. det var bare det.

eini er nok en af de profiler jeg har mest respekt for. eini føles meget oprigtig, og der brænder sådan en meget ægte passion igennem i hendes indlæg. eini skrev/diskuterede mange ting, jeg ikke selv ville kunne overskue at skrive/diskutere og uden hende er vi alle fattigere.

denning, som sagt pga. “bedøm dit mest nyligt levede år”-tråden. det bedste jeg har læst på svingninger i mange år. de mange freberik-profiler har jeg ikke et særligt forhold til, og kan nok i sidste ende bare bedst lide manden bag.

scapaflow - scoretråd, roskilde-telt-incident, billeder fra holstebro-festen og lignende. kan også ret godt lide haile lassie. har altid leveret læsbare indlæg, høje grin og god musik.

gaddisfly - god musiksmag, meget rar.

pernille var nok den sejeste på boardet i gamle dage, både i musiksmag og stil. evigt pave, evigt urørlig.

pete rock kan jeg bare godt lide. jeg ved ikke hvad for noget musik han hører, men han virker hjælpsom og fornuftig(?). jeg husker, som tidligere nævnt, ikke de orange/lille bukser, men jeg synes vi skal finde frem til billedet af pete i døråbningen.

ali pilfinger - sjov, rar og krøller.

mons kolahøj & what she said - kan stadig svagt huske billeder i mit hovede fra første gang jeg mødte mons og bitten i en brandert i århus. søren var der, ludo var der og andre fra den tid. så seje og søde, både sammen og hver for sig, inkorporeret i sådan en vild forelskelse som burde filmatiseres. to meget forskellige svingningerprofiler, men hører på en måde meget sammen.

distingvisten - stilet, lækker, creme. ikke så meget pis.

verboten - paisley? jeg kommer i tvivl om hvorfor jeg har verboten med, men ved bare, at jeg rigtig godt kunne lide profilen da den var aktiv, og at lynet (og cykling) tabte lidt i forhold til.

ekkovoid kunne godt have haft en højere placering, for jeg har i al hemmelighed nok tappet ret meget på profilens musiksmag, men jeg har altid haft det lidt svært med de meget “jeg er en profil, ikke mennesket bag”-agtige profiler. top rart menneske, dog.

charlottesometimes kan jeg bare huske havde et virkelig højt niveau i samspil med andre profiler. mange finurlige, sproglige og refererende samtaler er nok tit gået over hovedet på mig fordi jeg ikke selv kunne agere på benævnte høje niveau, men jeg sætter pris på det trods alt.
svingninger var lidt sådan en gateway-portal væk fra lunarstorm og internetdagbøger for mig. stadig selvmedlidenhedssvælgen, men i et forum fyldt med folk, man havde respekt for, så man nogle gange lige tog sig sig lidt mere sammen. svingninger betød meget for mig i en periode hvor musik også betød enormt meget for mig. jeg holdt vist op med at skrive efter jeg sagde op i stereo studio og ikke længere interesserede mig for hverken at høre musik eller gå til koncerter, men hellere bare ville have det lol, som man siger. den gode musik, for mig, var tit lige lovlig depri, og det kunne jeg ikke finde ud af adskille fra mit humør. desuden husker jeg en episode på studenterhuset engang, hvor jeg overhørte nogle herrer diskutere hvor nederen de syntes, svingninger var og hvor arrogante, snobbede og åndssvage dem, der skrev her, var. det gav mig sådan en underlig øjenåbner-følelse, og gjorde måske at jeg mistede lysten til at skrive noget offentligt igen. altså, ikke at jeg rent faktisk holdt op, men alligevel, ik'.
living is great, of course it is, what else did you think

Brugeravatar
ekkovoid
Kontakt:

#402 Indlæg af ekkovoid » 06 feb 2016 20:48

young skrev:jeg har altid haft det lidt svært med de meget “jeg er en profil, ikke mennesket bag”-agtige profiler.
Hvordan er det nu, fandt man/vi nogensinde ud af, hvordan det generelle forhold mellem profil og person EGENTLIGT er?

Og er der en, der ligger inde med reckoners telefonnummer? Jeg er usikker på, om det, jeg har, stadig fungerer. Send i så fald meget gerne i en pb.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#403 Indlæg af Fisker Thomas » 06 feb 2016 21:11

Jeg har også lavet en listegennemgang. Den er sløset og jasket. Et rigtigt venstrehåndsarbejde.
Spoiler:
1; J Spaceman – forener yellow dog personality med en stålsat tro på, at han har ret, samtidig med at der er ret højt til loftet hos ham. Én af de vigtigste poler i #ÅndenFraSvingninger. Jeg kan simpelthen godt lide denne profil. Fordi det er vigtigt at have ret på svingninger. Og fordi Spaceman er personificeringen af indieånden, før stedet skejede med free jazz og metal.
2; Jess Franco – man kan selvfølgelig sige, at Franco skiftede musiksmag, hver gang han havde gokket den af. Som en anden bruger skrev, er det en stor sorg, at han skiftede svingninger ud med rygklapperfacebook. Immer vorvärts må være hans motto.
3; æsmet/mons kolahoj – Danmarks bedste digter.
4; Freberik Denning Sokkedukke Orchestra (Jallan + sokker) – Denstar har lavet kongecup. Holdt liv i boardet på et kritisk tidspunkt. Man ved aldrig, om han er sarkastisk eller oprigtig. Måske lidt begge dele.
5; secondtoughestintheinfant – ville nok ikke været så højt, hvis jeg havde set hans liste inden min liste. Fnys. Sublimt kontrær, altid for high art i alle aspekter. En bedre vidende debattør. Får mig til at føle mig intellektuelt underlegen.
6; Tonic Satan / Leif Erektion / Det tredje brugernavn, som jeg har glemt – høj lolfaktor. Velskrivende og idiosynkratisk.
7; Jonas – ville nok være endt højere, hvis ikke han var blevet venlig på det seneste. Vigtig i #ÅndenFraSvinginger. Sidst, jeg mødte Jonas, stod han og råbte om op, hvor meget han hader normale mennesker. Det var meget, meget smukt, og det er profilen også.
8; Haile Lassie / scapaflow – høj lolfaktor. Elsker kejtetheden. Mange legendariske tråde.
9; hitler – gennemført koncept.
10; eini – debatterende og altid åben. Virker som en, man egentlig kan sige det meste til, uden at det vækker anstød.
11; kulsoen – man er selvfølgelig altid lidt bange for kulsoen. Høj no bullshit-faktor. Sjov.
12; palesaint – Vigtig for forståelsen af svingninger som identitetsleg. Åben. Jeg elsker, hvordan han prøver at forklare ting, men altid roder sig ud på dybere og dybere vand, fordi ingen rigtig forstår, hvad han skriver. Den venlige læsning er altid rar.
13; Syme / eth – Vigtig for musik- og litteratursmagen på boardet. Altid sardonisk. Syme er på mange måder den profil, jeg gerne ville være, men slet ikke har coolness nok til at være.
14; Fyrst W – lav indlægsfrekven, høj lolfaktor.
15; Hagemann - #HeHe
16; Denner – Boardets rindalist. Vigtig Charlie-bruger. Sådan en, man ved vil tage en kugle for en.
17; Jon A – det vil Jon A til gengæld ikke. Men … åh, jeg har tømmermænd. Men altså, Jon A, Bathory-tråden, ing. Og så det her med, at han altid anskuer alting udefra. Det dobbelte blik på det hele.
18; yesoffense – okay musiksmag, høj lolfaktor, masser af attitude.
19; Jimmi Jazz – Jazzeren er simpelthen en alright guy. Han væltede ind på boardet som en logrende labrador i en porcelænsbutik og endte med at vinde alles hjerter. Gode anekdoter om verdens bedste hund, Borgmesteren.
20; Tobak – mere kulturradikal end alle.
21; krea – jamen, jeg ved snart ikke, hvad jeg skal sige. En sympatisk profil, simpelthen.
22; will smith – absurd høj lolfaktor (”hun er lækker nok, men pikken er et turn-off”). Savner ham.
23; Peter Ellermann – elsker prog, evig teenager, fede linjeskift.
24; Lang – Den Evige Journalist
25; Ian Ziering – Savner ham.
26; dayan – Dejligt perfid.
27; Regular John – Der er bare noget ved ham, jeg godt kan lide. Aner ikke, hvorfor han er så højt oppe på listen. Men det er han.
28; Pete Rock – ekstremt højt likeabilityfaktor.
29; La Mouche – Gode anbefalinger, behageligt fri for sarkame, står ved sin følsomhed.
30; satirejohn – Nirvanatingen. God smag.
31; Svingdoeren – EWK-videoen. God til tv og internettets absurditeter.
32; leapfrog – altid med etnohatten på. En backpacker i 2400 og 2200. Ukueligt interesseret i alt.
33; andreassyr – Ja, jeg forstår ikke det der techno, men jeg respecter dedikationen.
34; kenk – stenhårde musikanbefalinger, sjov, når han gider.
35; Hansen – Et menneske, der har betydet meget for min musiksmag, selvom hans egen nu og da er lidt labil. Eller også er den ikke optaget af coolness. Det kan jeg godt lide. Står ved sin smag, gode anekdoter.
36; fabriz – sanserummet. Høj likeabilityfaktor.
37; Mourning Star – skriver for lidt, men tårnhøj kvalitet hver gang. Anekdoterne om livet er altid gode.
38; Karsten Olesen – det giver lidt sig selv, gør det ikke?
39; makrel – good guy, god metalsmag, sympatisk profil.
40; gigantic - gigantic er bare sådan en bruger, man kan lide, ikke? Fed rock, fed attitude.
41; Katten – jeg savner, at Katten skriver.
42; børge – Kærgården-anekdoten. Aprilsnarren. ’b kan tage pis på sig selv, og det forstår de unge, der stemmer på sig selv, ikke.
43; Enola Gay – IRL var han endt meget højere. Jeg kan godt lide, når han er aktiv herinde. God i regionalnyttråden.
44; Viskarne – egentlig tror jeg aldrig, jeg har haft en interaktion med Viskarne her på boardet. Det ligger i så fald mange år tilbage. Men det er, som om han altid har været her, som om han hører til her. Næsten altid læseværdig.
45; Distingvisten – skriver for lidt, ellers var han endt højere. Neofolktråden, masser af look.
46; Mads N. – En lidt glemt svinger i dag, men jeg husker hans indlæg som ofte lolværdige og spydige.
47; not_batman – en dejligt spydig profil. Kom også og så en Slavia-kamp eller noget af den, selvom han ikke bor i København.
48; under_synonym – hun havde god musiksmag, og så var hun ret charmerende en aften på Stengade. Hun var selvfølgelig kæreste med Spaceman. Det dumme svin.
49; Lekkim – savner Lekkim. God bruger.
50; ussel mammut – alene signaturen får mig altid til at fnise lidt. Det er åbenbart nok.

Svingninger er et sted, der har givet mig ret meget. Venner, bekendte, sport, sågar damer, måske et par fjendskaber også, masser af lols og viden om ting. Jeg kan godt lide, at det er blomstret op, selvom jeg savner en masse gamle brugere. Og nye brugere. På den måde er det vel blevet lidt insulært med tiden. Ja, jeg ved ikke helt, hvad jeg skal skrive om svingninger generelt. Det meste er ligesom blevet sagt.
Senest rettet af Fisker Thomas 07 feb 2016 14:11, rettet i alt 1 gang.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#404 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 06 feb 2016 21:19

Fisker, jeg håber, du så mit korrektiv, som blev postet i den anden tråd (inden du offentliggjorde dit velfortjente fnys):
Det var en brødebetynget Secondtoughestintheinfant, der skrev:Jeg vil lige indskyde til min listegennemgang, at: jeg ikke føler, jeg har glemt nogen. Måske skulle the young bucks have været repræsenteret, enten i form af ungfugl eller Busterask. Imidlertid indså jeg ret hurtigt, at jeg har Fiskeren skandaløst lavt placeret. Jeg tror, ræsonnementet var et eller andet bullshit med, at der ikke er særlig mange overlap i vores musiksmag. Men det holder jo ikke og slet ikke i byretten. Fiskeren burde have været et sted omkring top 10 på min liste. Håber ikke, det får nogen indflydelse på det endelige resultat.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Kontakt:

#405 Indlæg af Fisker Thomas » 06 feb 2016 21:20

Ja, det gjorde jeg da. Bare rolig. Du ville under alle omstændigheder være højt på en liste.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Brugeravatar

#406 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 06 feb 2016 21:22

:oops: <3
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Kontakt:

#407 Indlæg af Fisker Thomas » 06 feb 2016 21:38

Nu er listerne selvfølgelig indleveret og sådan, men jeg vil da gerne lige indskyde, at jeg opfandt Ulrik Wilbek-memet. Det synes jeg egentlig godt, nogen kunne have nævnt i deres kommentarer til listerne. :ugeek:

Brugeravatar

#408 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 06 feb 2016 21:47

Andetsteds snakkede mig og Kræmmeren faktisk om, at Ulrik Wilbek burde have sin egen placering på GOAT-listen. Men ja, når hyldesten regner på Wilbek, drypper den automatisk på Fiskeren.

Brugeravatar
yesoffense

#409 Indlæg af yesoffense » 07 feb 2016 10:53

young, du er min bedste ven!
Great minds think HEHE
... O.K.,like, the way I feel about the Rolling Stones is the way my kids are going to feel about Nine Inch Nails, so I shouldn't really torment my mom anymore, huh?

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#410 Indlæg af krea » 07 feb 2016 11:23

young skrev:
Spoiler:
krea kunne godt have været nummer et. krea har givet mig mere musik end nogen anden, udvidet min horisont, udfordret mig, gjort mig klogere, fået mig til at grine, trøstet mig, reddet mig, og er så meget mere end svingninger for mig, så jeg ikke rigtig kan skille det ad. min liste burde have været en ren kærlighedserklæring til krea (beklager, krea, du må bare tage imod).
Jeg vidste slet ikke du tænkte sådan om mig, lidt derhenad jo, men slet ikke det her. Det gør mig virkelig glad at læse.
... så det' go'nok ...

Besvar