Mindetråd for Børge

Alt med relation til forummet og brugerne tilknyttet kan diskuteres hér
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: London

Re: Mindetråd for Børge

#41 Indlæg af J Spaceman » 01 feb 2020 22:22

Hansen skrev:
01 feb 2020 21:49
Jeg kan stadig ikke sige noget klogt om det. Han havde så mange kvaliteter, hvor den største måske var hans evne til at være i nuet. En samtale med Børge var altid i et tilstedeværende og vigtigt nu, hvor kvalitet, nydelse og nærvær blev prioriteret. På hans FB-væg har søsteren gengivet en mail Børge skrev til hende da han fik sygdommen at vide, og det viser meget tydeligt hvor stort et hjerte han havde, og hvor meget han værdsatte hvert eneste øjeblik.
"Jeg kunne dø i morgen og så ville jeg dø med et smil på læben. Jeg HAR rejst jorden rundt jeg HAR taget for mig af livets retter og spist dessert når det lystede mig. Jeg har det dejligst tænkelige liv omgivet af den reneste form for kærlighed, der er ingen mørke skyer i horisonten når jeg kigger ud fra min lille bjergtop og jeg sidder på den bjergtop jeg allerehelst ville sidde på. Vi er omgivet af de bedste familier lige rundt om os og en kærlighedsflåde af venner. Jeg ved at når jeg en dag dør så vil min elskede lille familie have hænder under sig der nok skal få dem igennem en svær tid....."
Det er så helt utroligt smukt skrevet, og helt utroligt Børge-agtigt, som jeg kendte ham. :adore:
Senest rettet af J Spaceman 02 feb 2020 14:17, rettet i alt 1 gang.
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#42 Indlæg af Langley » 02 feb 2020 12:20

Enken skriver dette om begravelse hvis nogen vil sige farvel. Er du o tvivl, så kom endelig. Der kommer 100vis af mennesker:

Vores allesammens elskede Børge begraves på Vestre Kirkegård med en humanistisk ceremoni fra Nordre Kapel lørdag den 8/2 kl 13.00.
Efter nedsækningen i graven er der gravøl på Trilles skole: Dronningensvej 36, 2000 Frederiksberg.

Brugeravatar
iteration
Geografisk sted: Newton, Singapore

#43 Indlæg af iteration » 05 feb 2020 03:51

Jeg formaaede lige at faa kaffen galt i halsen her til morgen, da jeg laeste den her traad.

Som de fleste nok husker, saa krydsede boerge og jeg ofte klinger som svingerprofiler. Det kulminerede i den famoese aprilsnar, hvor palesaint, boerge og jeg simulerede nedlukningen af boerges profil. Det var absolut toppen af min 'Svingninger-karriere', da vi sad sammen i palesaints lille studentikose vaerelse paa indre noerrebro med roede kings, roedvin og Svingningeraaben paa hans lille plastic-Macbook.

Personen bag profilen boerge var virkelig en rar og flink person. Jeg genkender mange af kvaliteterne fremstillet i traaden - han levede i nuet, var utroligt naervarende og et omvandrende musikleksikon. Vi havde ogsaa den samme passion for Mazzy Star. Jeg moedte ham et par gange til de famoese Svingninger-fester og -koncerter i Koebenhavn tilbage i 00erne og udvekslede mange samtaler med ham.

R.I.P., boerge og af hjertet tak for at goere Svingninger til et unikt sted at vaere.
Kun kommunikation kommunikerer. Psyken i sig selv er tavs.

Brugeravatar
J Spaceman

#44 Indlæg af J Spaceman » 06 feb 2020 15:55

Det var rigtigt fint skrevet, ligesom alt andet i denne tråd. :adore:

Det er desværre lidt for uoverkommeligt for mig at komme hjem til hans bisættelse på lørdag, men jeg tænkte på at sende nogle blomster. Hvad siger I til, at vi sender en fælles buket fra svingninger?

Brugeravatar
Hansen

#45 Indlæg af Hansen » 06 feb 2020 19:45

J Spaceman skrev:
06 feb 2020 15:55

Det er desværre lidt for uoverkommeligt for mig at komme hjem til hans bisættelse på lørdag, men jeg tænkte på at sende nogle blomster. Hvad siger I til, at vi sender en fælles buket fra svingninger?
Jeg er med. Kan du fikse en mobile-pay og sådan?
https://www.facebook.com/pages/Navy-Bru ... 7670829460
https://www.youtube.com/channel/UCDOaJy ... _4xc-rVj3Q
https://slagskygge.bandcamp.com/album/blinding-light
All you fucking squares, better say your fucking prayers
Et spørgsmål man tit må stille sig selv: "Er du i Danmark og har sko?"

Brugeravatar
J Spaceman

#46 Indlæg af J Spaceman » 06 feb 2020 20:12

Hansen skrev:
06 feb 2020 19:45
J Spaceman skrev:
06 feb 2020 15:55

Jeg er med. Kan du fikse en mobile-pay og sådan?
Ja. Lad os lige samle folk først, så finder vi ud af, hvor meget det er passende at give. Ok?

Brugeravatar
æsmet

#47 Indlæg af æsmet » 06 feb 2020 21:05

Jada!
Her står jeg så og kigger på denne fabrik.

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#48 Indlæg af krea » 07 feb 2020 08:44

Jeg er også med.
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
nap nap.

#49 Indlæg af nap nap. » 07 feb 2020 10:04

Jeg vil også gerne være med på svingerblomster.
Forestil dig et kunstværk skabt af Per Arnoldi med musik af Niels Lan Doky.

Brugeravatar
young

#50 Indlæg af young » 07 feb 2020 10:18

jeg vil også gerne være med i blomster.
ville ønske jeg kunne komme til bisættelsen, men er også for langt væk. jeg har prøvet at skrive i denne tråd et par gange, men det fungerer ligesom ikke rigtigt. det er helt utroligt sørgeligt. jeg har ikke været i miljøet længe og aner derfor ikke hvad der sker med diverse svingere (når man ikke mødes med spaceman i byen mister man sit link til svingninger-sladder). det var et kæmpe chok for mig og jeg indrømmer gerne at jeg fældede en del tårer. det er bare 'b-effekten. når han var der, så var han der ægte og det gør at man mærker hans tilstedeværelse selv nu, hvor han ikke er her længere. som vi sagde i gamle dage: det sucks.
living is great, of course it is, what else did you think

Besvar