TN 2018 - Hundens år

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
nap nap.

Re: TN 2018 - Hundens år

#1991 Indlæg af nap nap. » 16 jul 2018 21:30

Kørte tit gennem Utterslev Mose for at købe cd'er i Guf hos ham den tynde mand med læderbukser og slutte af med en romkugle fra bageren overfor. Sidstnævnte kan jeg stadig anbefale. Det har nok farvet mit billede af Brønshøj for altid. Der gad jeg sgu godt bo.
Forestil dig et kunstværk skabt af Per Arnoldi med musik af Niels Lan Doky.

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#1992 Indlæg af yossarian » 16 jul 2018 21:38

For fire år siden fik jeg en badekåbe i julegave af mine forældre, og min søster fik en lejlighed i Brønshøj. Det virker som et fedt kvarter, chill uden at være forstad. Man kan gå til Metroen og der er de butikker man har brug for.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#1993 Indlæg af Pete Rock » 16 jul 2018 22:48

yossarian skrev:
16 jul 2018 21:38
For fire år siden fik jeg en badekåbe i julegave af mine forældre, og min søster fik en lejlighed i Brønshøj.
Det var en meget yossarian'sk sætning den der, altså i Catch-22 forstand. Bitterhed blandet med absurdhed.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
00Void

#1994 Indlæg af 00Void » 16 jul 2018 22:51

Jeg er lige flyttet til brønshøj, og jeg har så uendeligt meget optur over det, over stilheden og over provinsstemningen. Jeg flyttede fra fuglekvarteret, så det føltes overhovedet ikke langt væk. Bruger måske 5 minutter mere på cykel, men til gengæld har jeg allerede spottet mange lovende værtshuse. Jeg er klar på tingbjerg ground, Brønshøj Borgerkro og utterslev mose. Væk fra broerne, mand, væk fra Sixten Bror og hans slæng, væk fra lortemad, lortebarer og lortemennesker, og bare ud til livet i Brønshøj.
fire hang out with me

Brugeravatar
Lang
Geografisk sted: Kallipolis

#1995 Indlæg af Lang » 16 jul 2018 23:00

mbj skrev:
16 jul 2018 18:23
Er det fedt at bo i Brønshøj?....Står klar til at købe en ejerlejlighed, og kan ikke rigtig finde ud af om det er noget. Det er lige ved Brønshøj torv, som det siges er et godt sted, men er det det?
Hvad sker der ellers i Brønshøj? Ingen s-togstationer i hurtig gå afstand er sgu ikke fedt, men prisen var god, og lejligheden er indflytningsklar med fed altan, en relativ lille have man deler med andre og jeg kommer tættere på arbejde. Måske er jeg mest nervøs for følelsen af at man bor langt ude i forhold til indre by.
Jeg er enig med tråden. Brønshøj/ydre NV/Bellahøj er den mest charmerende forstad. Den ligger godt på en bakke med udsigt over os lavlændere, der er super kort til natur i Harreskoven, den er meget organisk fordi den er vokset frem uden den store socialdemokratiske centralisme med mange skøre huse som en eller anden arbejder har bygget sig i 50erne blandet med pæn funkis i 3 etager agtigt og demografien er dejligt blandet med både invandrere der har arbejdet sig op til et mindre hus efter 30 år ved bagebåndet i Lufthavnen, gamle, småborgerlige bøsser, folk på vej op, folk på vej ned, sådan nogen som os folk - sådan lidt Amager møder det jævne Frederiksberg omkring Peter Bangsvej. Godt sted at lave unger hvis det det er du pønser på.

Det med transporten ved jeg ikke. Der kommer snart metroring tæt på og på cykel er du på Dronning Louises bro på 15 min . Minus for mig ville være at i det dagelige ville skulle krydse mange ret store hovedtrafikårer og det er altid et dårligt indslag i min dag.

Jeg ville nok også savne min slagter og min ostehandel og sådan noget men måske der gemmer sig noget af den slags i Husum.
Jeg har ikke valgt Transmission fra.

Brugeravatar
kasper kål
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

#1996 Indlæg af kasper kål » 16 jul 2018 23:51

Jeg er da ret sikker på at der både er slagter og ostehandler på Brønshøj Torv.

Brugeravatar
mary jane

#1997 Indlæg af mary jane » 17 jul 2018 01:27

Ostebuen <3

Idylliske billeder, der bliver tegnet af en bydel med et torv, der som det eneste i byen ikke kunne beholde bycyklen, fordi nogle dudes blev ved med at brænde dem af. Da jeg var tolv, stod der en mand
ude foran Dilans og viftede med dilleren. Good times.

mbj

#1998 Indlæg af mbj » 17 jul 2018 09:50

Mange tak for input, det hjælper på det. Fedt indlæg, Lang.

Jeg har et barn på 3 år, så selvfølgelig betyder det noget med en lille have og andet natur omkring (utterslevmose også lidt tæt på). Jeg har ikke kørekort og kommer formentlig aldrig til at
have det, så bil bliver ikke et tema. Men ja, selvfølgelig kan man hurtigt cykel hen til metro/s-tog station, men lige nu bor jeg på Amager som jeg virkelig elsker. 200 m fra metro, og jeg elsker miljøet omkring holmbladsgade. Derudover er vi også kede af at skifte institution til den lille. Kun fordi vi bor til leje her og gerne vil købe at vi har lyst til at flytte.

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#1999 Indlæg af Tonic Satan » 17 jul 2018 13:02

Var der andre herinde, der fik sådan en Google-notifikation om at der pludselig var kommet en ny Tool-plade i går? Det viste sig så at være et eller andet fordrukkent hiphop ved navn Tool$.

Folk er RASENDE på diverse Tool-sites. :D
Antimatter skrev:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Brugeravatar
Kong Louie

#2000 Indlæg af Kong Louie » 17 jul 2018 13:06

:lol:
Now I'm the king of the swingers

Besvar