Folketingsvalg 2019

Næsten alt
Besvar

Hvad vil du stemme?

Socialdemokratiet
9
13%
Radikale
5
7%
Konservative
1
1%
Nye Borgerlige
6
9%
SF
4
6%
Liberal Alliance
2
3%
Kristdemokraterne eller CD
1
1%
DF
0
Ingen stemmer
Venstre
1
1%
Enhedslisten
31
44%
Alternativet
2
3%
Blankt
4
6%
Krussedulle
0
Ingen stemmer
Sofa
4
6%

Afgivne stemmer: 70

besked
Forfatter
Brugeravatar
Piverenseren
Geografisk sted: Ved siden af mig selv

Re: Folketingsvalg 2019

#71 Indlæg af Piverenseren » 11 okt 2018 14:46

Jonas skrev:
11 okt 2018 14:08
Derfor er min praktiske erfaring, når jeg kigger på de fleste offentlige institutioner, at jeg fucking ikke gider betale for det lort.
Hvilke institutioner er det, du konkret tænker på her?
Faunapassage

Brugeravatar
Jonas
Spotify: masshaste
Geografisk sted: Vejen

#72 Indlæg af Jonas » 11 okt 2018 14:51

Sundhedsvæsenet kan vi vel alle blive enige om. Derudover specifikt uddannelsessektoren, omsorgssektoren og offentligt ejede virksomheder. Subsidiært de tilsyneladende talrige bongo-korrupte forvaltninger.

EDIT: 700+ millioner i statstilskud til folkekirken i 2017? Synes vi mon, det er en god idé?
Dansk Hitler Forum

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#73 Indlæg af Jensth » 11 okt 2018 17:13

Jonas skrev:
11 okt 2018 14:08
Den offentlige sundhedssektor ville eksempelvis være bedre, hvis den var stærkere. Den ville også være bedre, hvis den var (meget, meget) svagere. Staten sjatpisser penge væk til højre og venstre, og jeg kan efterhånden ikke forestille mig, at det nogensinde bliver anderledes. Derfor er min praktiske erfaring, når jeg kigger på de fleste offentlige institutioner, at jeg fucking ikke gider betale for det lort.
Som en der arbejder i sundhedssektoren, vil jeg lige tillade mig at komme med et insider perspektiv... Lad mig bare indledningsvis sige at sundhedssektoren faktisk på mange måder fungerer ekstremt effektivt. Der bliver ikke pisset penge væk til højre og venstre på langt de fleste afdelinger. Tværtimod. Der er skåret så meget ind til benet at mange faglærte (særligt de dygtige fagfolk) søger væk. En god fagperson har som regel stærke holdninger til hvordan man udfører et godt stykke arbejde. Der er ikke længere mulighed for at ånde og præge sin arbejdsplads, fordi alting er topstyret ned i mindste detalje. Glem alt om opkvalificering og kurser. De eneste der kommer på efteruddannelse er dem der æder djøff-filosofien om kontrol og tal-tyrrani.

Lægerne er ret magtesløse, fordi de ikke kan få djøfferne til at forstå, at flere test eller behandlinger ikke nødvendigvis er en kvalitet. Der hvor jeg arbejder tester vi for eksempel hver dag 15-20 danskere for virusinfektion i luftvejene. Det gør vi ved en forholdsvis avanceret RNA-opformeringsteknik (RNA er enkeltstrenget DNA). Sådan en test undersøger for 6-7 af de almindeligt forekommende virus. Koster ca. 3.500 kr. pr/pt og det er overvejende prøver fra lægepraksis. Behandlingen for disse sygdomme består i at lægge sig under dynen til det går over. Med andre ord, kan man ikke bruge et svar til en skid ift. behandling. Penge ud af vinduet, og det bunder i at hysteriske forældre kræver at få af vide hvad lille Villads fejler, når han er blevet lidt forkølet...

På den måde er teknologien både en velsignelse og en forbandelse. I gamle dage ville lægen bare have sagt, gå hjem og læg dig et par dage. For at få råd til alt det her, skal der skæres helt ind til benet på alt det gængse materiel som bruges i arbejdet. Det bliver hvert år sat i udbud i regionen, og så er det KUN det man bruger. Sådan noget lavpraktisk som latex handsker og affaldsspande kan vi ikke selv bestemme over, så vi er ofte i den situation at helt elementært udstyr i laboratoriet egner sig dårligt til netop den måde VI arbejder på.

Så har vi nogen uduelige aber i regionerne som ikke aner hvad de laver. Region hovedstaden havde muligheden for at købe samme billige IT-system som de bruger i midtjylland, og som fungerer fremragende. Men ikke tale om... This is Copenhagen! Vi skulle have den store forkromede amerikaner-flyder, som selvfølgelig viser sig at være helt uduelig til vores sundhedssystem. Det er hvad der sker, når man ikke har kritiske fagfolk til at tage beslutningerne. Jeg ser det gang på gang. De private malker statskassen så groft, fordi det jo ikke rigtig er nogens penge, og fordi de talfikserede djøffere ikke har den faglige kompetance til at gennemskue en salgstale.

Brugeravatar
Jonas

#74 Indlæg af Jonas » 11 okt 2018 17:31

Jamen, det er egentlig også det, jeg sigter efter. Enten må vi lægge de penge, der skal til, for at have et velfungerende sundhedsvæsen med høj faglighed, en vis autonomi og anstændige ansættelsesvilkår, eller også skal vi give (denne del af) velfærdssamfundet den sidste dybe kniv. Det her både/og, der bliver til hverken/eller, er ikke værd at holde i live. Jeg forestiller mig, at der er mange, som oplever, at sidstnævnte stille og roligt sker, uden at nogen beslutningstagere siger det højt. Meget dansk at iværksætte sådan en proces, og når lortet endelig ramler, er der ingen til at tage ansvaret.
Dansk Hitler Forum

Brugeravatar
Amos

#75 Indlæg af Amos » 11 okt 2018 17:59

Enten må vi lægge de penge, der skal til (...)
Skruen uden ende. Der vil aldrig være penge nok til alle de ny teknikker, præparater, terapiformer etc. industrien kommer op med + vi lever længere...

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#76 Indlæg af Jensth » 11 okt 2018 18:04

Jeg har en stærk mistanke om at højrefløjen har kørt et storstilet projekt om at underminere den offentlige sektor. Det er sådan at middelklassen har stor gavn af sundhedssektoren, så politikerne kan ikke skære i det offentlige uden at blive stemt væk fra magten. Måden at gøre det på, er at omrokere, reformere og generelt bare lave så meget utidig indblanding, at det bliver ulideligt for forstandige mennesker at være i systemet som arbejdskraft såvel som bruger. Fuldstændig det samme med skat.

Brugeravatar
Jonas

#77 Indlæg af Jonas » 11 okt 2018 18:10

Amos skrev:
11 okt 2018 17:59
Enten må vi lægge de penge, der skal til (...)
Skruen uden ende. Der vil aldrig være penge nok til alle de ny teknikker, præparater, terapiformer etc. industrien kommer op med + vi lever længere...
Mhm, ligesom det eneste succeskriterium for transportsektoren selvfølgelig er nul uheld, støjgener og forurening. For sådan fungerer min hjerne og dermed verden nemlig.

Og ponyer til alle!
Dansk Hitler Forum

Brugeravatar
Kong Louie

#78 Indlæg af Kong Louie » 11 okt 2018 18:47

7,6 milliarder ponyer! Sikke et lavbenet mareridt.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#79 Indlæg af Pete Rock » 11 okt 2018 19:37

Lang skrev:
11 okt 2018 13:00
Det er åbenlyst dig, halvdelen af Listen og de især de Radiale der er helt ”syge” at høre i forhold til indvandrere. Åbenbart helt ligeglade med at mange indvandrerkvinder er en slags slaver af deres familier, helt bedøvende med at kriminaliteten er grotekst høj blandt de unge mænd og helt oppe i elfenbenstårnet over langt,at de fleste danskere oplever det som vanvittigt uretfærdigt at folk der ikke har ydet til fælleskabet bare skal have samme rettigheder som andre borgere. OG som ovenikøbet var manges vedkommende er imod helt grundlæggende demokratiske værdier og her synes du bare man skal lade stå til? Det er jo helt åndssvagt. ISÆR når man tænker hvor reaktionære værdier mange indvandrere har og som man i øvrigt bekæmper når det er hvide mænd. Men ligeså snart det er brune mænd så det ih og åh og det er synd for dem. Det ikke bare hykleri. Det er nærmest ondskab.
Det er jo åbenlyst det fremhævede der er sagens kerne. Tror du mon selv på at formålet med den hårde linje er at hjælpe nogen som helst? Tror du ligesom tuffy at fordi "immigrations gåde stadig er uløst", så kan det måske hjælpe at tale grimt om indvandrene og begrænse deres rettigheder? Det handler selvfølgelig om at gøre helvede så hedt for dem i Danmark at kommende immigranter vælger Danmark fra, og dem der er her så vidt muligt tager hjem igen, således at fællesskabet igen bliver forbeholdt dem der har ydet.

Hvad er egentligt Jonas' problem med sundhedssystemet? Det er stadig gratis, ikke?
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
shaken

#80 Indlæg af shaken » 11 okt 2018 19:39

Jensth skrev:
11 okt 2018 18:04
Jeg har en stærk mistanke om at højrefløjen har kørt et storstilet projekt om at underminere den offentlige sektor. Det er sådan at middelklassen har stor gavn af sundhedssektoren, så politikerne kan ikke skære i det offentlige uden at blive stemt væk fra magten. Måden at gøre det på, er at omrokere, reformere og generelt bare lave så meget utidig indblanding, at det bliver ulideligt for forstandige mennesker at være i systemet som arbejdskraft såvel som bruger. Fuldstændig det samme med skat.
No shit, Sherlock.

If I've a taste, it's not alone
For the earth and stones,
Rocks, coal, iron, air,
That's my daily fare

Besvar