vi rejser

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Lang
Geografisk sted: Kallipolis

Re: vi rejser

#1451 Indlæg af Lang » 07 nov 2018 14:29

Altså vandre i dyb vinter i sverige et sted i Skåne? Hmm jeg ville køre til Søderåsen hvis det skal være tæt på. Der et fint loop og en god naturcampingplads /sådan et hus med køjer uden madrasser
http://www.sydsverige.dk/?pageID=236

Ellers ville jeg køre tværs gennem Skåne over til der der søer ved Olufstrøm og hoppe på Skåne leden
Den østlige ende af "kyst til kyst" stien. Omkring søen Imlen er der pænt
https://www.skaneleden.se/delled/sl1-kust-till-kust

Det er fint nok men liiidt fladt og der er ikke til mere end et par dage. Skal man have seriøs natur skal man op til den skandinaviske højderyg starter ved grænsen til Norge.
Kanomuligheder er der dog masser af i Halland, Skåne, Blekinge og Småland.
Her doorbell plays a bar of Stephen Foster
Her sister never left and look what it cost her

burdette
Geografisk sted: Århus

#1452 Indlæg af burdette » 07 nov 2018 15:21

Gode bud, tak for det, Lang!
Ja, noget med at vandre tungt rundt et sted i Skåne og spise Kalles direkte fra tuben.

Brugeravatar
Lang
Geografisk sted: Kallipolis

#1453 Indlæg af Lang » 08 nov 2018 23:00

leapfrog skrev:
06 nov 2018 22:57
Lang skrev:
06 nov 2018 22:43
Ny plan. Vi tager på interrail til foråret fordi Wien hvor vi har venner og for at vise afkommet Venedig. Men hvor skal vi køre hen derudover? Er der nogen der har prøvet at køre ned gennem Italien i tog? Gad godt se Palermo. Der ser ud til at man kan sejle dertil fra Napoli på 10 timer. Eller måske man skulle tage til den nationalpark i Slovenien hvor Laibach lavede deres videoer? Nogen der har været i Slovenien?
vildt god plan. det gør vi også om et par år, det der. uendeligt mange muligheder for små todagesstop undervejs. togene efter napoli sydpå er langsomme, men ellers fungerer trenitalia fint, synes jeg. både napoli og palermo er favoritter hos mig og min yndlingsitalofile dansker morten beiter.
Det bliver superfedt Leap. Sidder og laver rute og har brug for lidt mere syditalo tips
Kbh - Hamburg med morgentog
Hamburg - Insbruck med nattog og nogle dage på ski i Tirol
Insbruck - Wien og crashe dansk-østrigsk famile
Wien - Venedig i nogle dage i billig hyggelig airbnb
Venedig- Napoli og nogle dage i Napoli
Men hvad så ? Capri? Sapri? Eller færgen til Palermo? Helst noget med at hænge ud i landlige omgivelser?
Så hjem med et stop over i Bologana eller Munchen eller sådan noget.
Her doorbell plays a bar of Stephen Foster
Her sister never left and look what it cost her

Brugeravatar
miegas

#1454 Indlæg af miegas » 09 nov 2018 11:03

Hvis du vil se noget andet, kan I tage ned på sydkysten (man skal holde sig fra industribyen Taranto, som vist stadig er Vesteuropas mest forurenede by). Specielt Basilicata virker eksotisk, og der er vist ikke så mange turister som på Sicilien. Og det bliver ikke mere landligt. Det kan selvfølgelig ikke blive ved med at være Italiens mindst turistramte region, men mon ikke det holder lidt endnu. Sten, bjerge, geder og hæderlig vin.
Til de interesserede

Brugeravatar
Rock Action
Geografisk sted: kbhØ

#1455 Indlæg af Rock Action » 09 nov 2018 11:26

Napoli er klart den europæiske by, jeg synes, tilbyder mest på kortest tid, hvad angår miljøer, typer og bare sådan vita i alle afskygninger, men det er også en by, som bliver bedre hver gang jeg besøger den, hvilket heldigvis er tit. Derudover vil jeg lige slå et slag for Reggia di Caserta, som er fantastisk og har en utrolig barok have. Nok min yndlings. Det er kun 40 min. fra Napoli Central. Trenitalia.com fungerer også så meget bedre, end hvad man kunne forvente og møder i mange andre europæiske lande inklusive selvfølgelig Danmark. Ellers kender jeg kun Lazio og Campania og kan ikke hjælpe med resten af syden.
andersthode skrev: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#1456 Indlæg af Tonic Satan » 09 nov 2018 12:01

miegas skrev:
09 nov 2018 11:03
Hvis du vil se noget andet, kan I tage ned på sydkysten (man skal holde sig fra industribyen Taranto, som vist stadig er Vesteuropas mest forurenede by). Specielt Basilicata virker eksotisk, og der er vist ikke så mange turister som på Sicilien. Og det bliver ikke mere landligt. Det kan selvfølgelig ikke blive ved med at være Italiens mindst turistramte region, men mon ikke det holder lidt endnu. Sten, bjerge, geder og hæderlig vin.
In particular, the city produces ninety-two percent of Italy's dioxin.[citation needed] This is 8.8 percent of the dioxin in Europe.
:shock:

Unholy smoke!
Antimatter skrev:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Brugeravatar
miegas

#1457 Indlæg af miegas » 09 nov 2018 12:19

Og der er vist også noget med, at det er i Taranto-området (og Napoli, selvfølgelig), man kan skaffe sig af med farligt affald, hvis det skal gøres billigt.
Senest rettet af miegas 09 nov 2018 12:20, rettet i alt 1 gang.
Til de interesserede

Brugeravatar
Rock Action
Geografisk sted: kbhØ

#1458 Indlæg af Rock Action » 09 nov 2018 12:20

Du har også 'triangolo della morte' i Campania https://en.wikipedia.org/wiki/Triangle_of_death_(Italy)
andersthode skrev: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

Brugeravatar
miegas

#1459 Indlæg af miegas » 09 nov 2018 12:25

Jeg glæder mig til at høre om Langs giro di Syditaliens uformelle lossepladser.
Til de interesserede

Brugeravatar
stilhed
Geografisk sted: on a mountain
Kontakt:

#1460 Indlæg af stilhed » 09 nov 2018 15:32

Lang skrev:
08 nov 2018 23:00
Innsbruck - Wien og crashe dansk-østrigsk famile
syditalien er sikkert bomben, men jeg ved nærmest ikke noget bedre end forårets komme og den der crispe luft i alpedelen af centraleuropa. når I alligevel er i innsbruck, anbefaler jeg på det varmeste at tage en afstikker til vorarlberg og byerne omkring bodensee (bonus: østrigske toge er forholdsvist billige): zeppelinmuseet i friedrichshaven, de rige tyske pensionister på caféerne med udsigt over søen i lindau eller en klassisk koncert i bregenz. dornbirn og feldkirch (især) er hyggelige. og så ligger liechtenstein lige om hjørnet. åh, at sidde på städtle i vaduz og drikke espresso i forårsmorgensolskinnet og se på nogle af verdens rigeste mennesker defilere forbi og vide, at man kunne være i zürich, paris, milano eller münchen inden aften. det område ville jeg afsætte 2-3 dage til.
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

Besvar