TN 2018 - Hundens år

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
shaken

Re: TN 2018 - Hundens år

#3531 Indlæg af shaken » 05 dec 2018 21:17

Wittgenstein og solipsisme.

Var det noget, han for alvor tog til sig, eller har man misforstået ham, hvis man tror det?
If I've a taste, it's not alone
For the earth and stones,
Rocks, coal, iron, air,
That's my daily fare

Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

#3532 Indlæg af Kinky Robot » 06 dec 2018 07:50

kulsoen skrev:
05 dec 2018 11:33
For at snakke om noget helt andet. Maxer svingninger egentlig ud i julepynt? Jeg gad godt se nogle billeder i så fald!
#setup

Billede

Jeg ville ønske, at jeg stadig havde min M-16 Full-Auto softgun riffel. God target practice.
¯\(ツ)/¯

Brugeravatar
kulsoen

#3533 Indlæg af kulsoen » 06 dec 2018 10:32

Der er et specielt sted i helvede for dem, der producerer den ene fesne nisse efter den anden. Jeg hader virkelig det meste nissepynt, selvom nissen i form af husgud egentlig er en fed nok. Men hvorfor skal al nissepynt ligne små klamme hybrider mellem gamle mennesker og babyer eller ligne børnelegetøj? ØV! Hader også alle de lorte julekalendere med nisser. Hvor er de hævnende nisser? Hvorfor alle disse lalleglade nisser, der udelukkende beskæftiger sig med middelmådige drillerier? ØV!

Lyder fedt med nisselandskabet, Lang. Håber du lige får trumfet et hjørne ind, hvor din datter skal genskabe hvad der sker, når man ikke gør som husgudsnissen vil have. Noget med døde dyr, råd i forrådskammeret eller nedbrændt gård.

@shaken. Jeg mener, at Witgenstein (ihf i en periode, ved ikke om det blev hans thang) bekender sig til solipsisme, men med udgangspunkt i, så vidt jeg husker, hans "eget" solipsismebegreb. Jeg kan ikke huske det mega tydeligt, men der er noget med, at hans affejning af skepticisme og bekendelse til filosofisk realisme spiller en rolle, ihf ifølge nogle læsninger af ham. Prøv eventuelt at se om stanford encyclopedia of philosophy har en artikel om det, eller IEP (internet encyclopedia of philosophy).

Brugeravatar
shaken

#3534 Indlæg af shaken » 06 dec 2018 13:55

@kulsoen. Takker. Har fået læst nogle artikler om emnet siden. Var interesseret, da jeg er ved at læse novellesamlingen Oblivion af David Foster Wallace, og det virkede relevant i forhold til hans karakterer, der synes at slås med og tabe til konceptet.

I øvrigt virker det til, at julekalenderen Theo og Den Magiske Talisman på DR er blottet for jul og nisser indtil videre. Det samme gælder for deres satsning, Den Anden Verden, fra 2016. Det har været genstand for kritik, men kunne umiddelbart være noget for dig. Forudsætter naturligvis, at man er barn af sind.
Rocks, coal, iron, air,
That's my daily fare

Brugeravatar
Rock Action
Geografisk sted: kbhØ

#3535 Indlæg af Rock Action » 06 dec 2018 14:07

shaken skrev:
06 dec 2018 13:55
I øvrigt virker det til, at julekalenderen Theo og Den Magiske Talisman på DR er blottet for jul og nisser indtil videre. Det samme gælder for deres satsning, Den Anden Verden, fra 2016. Det har været genstand for kritik, men kunne umiddelbart være noget for dig. Forudsætter naturligvis, at man er barn af sind.
Hvilen type kritik? #knæfaldforislam slagsen? Det jeg har bidt mærke i er det fuldkomne fravær af nogen form for minoriteter, medmindre man tæller fabel-væsner og/eller børn med briller under den fane.
andersthode skrev: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

Brugeravatar
shaken

#3536 Indlæg af shaken » 06 dec 2018 14:22

At de ikke handler nok om jul. At de er for seriøse.

Men den med islam skal nok komme.
Rocks, coal, iron, air,
That's my daily fare

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#3537 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 06 dec 2018 14:28

Som barn blev jeg altid ulykkelig, når der ikke var jul for fuld hammer lige fra første sekund i den årlige DR-julekalender. At slæbe sig gennem 1-6 decembers afsnit, hvor der ligesom bliver "varmet op" til juleeventyret, det føltes helt forfærdeligt.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
kulsoen

#3538 Indlæg af kulsoen » 06 dec 2018 16:08

Jeg ved ikke, om jeg er et barn af sind. Er lidt i tvivl om hvad det egentlig indebærer at være det. Men jeg ved, at jeg ikke gider se noget som helst tv eller film, der er rettet mod børn.

Gik lige på face i dag for at tjekke hende der Anne Dalum. Oh lawdylaaaarwd!!! Horder af radikalfeminister, eller sinkefeminister som de burde kaldes. Det er efterhånden ved at være synd for de radikalfeminister, der, på trods af deres dogmatiske analyser af #allthingswoeman, ikke nødvendigvis er totalt af krogen idioter. Fandme også svært at kalde sig feminist efterhånden, når det indebærer, at man skal lire en 30 minutters sinkefeminstdistancerende tale af, i et forsøg på ikke at blive slået i hartkorn med dem.
Naturligvis kan du da se det problematiske i digtet. Her har du jo virkelig muligheden for, at undertrykke kvinder og krænke deres ytringsfrihed. For kvinder må jo ikke digte om deres kvindekroppe. Det styrer mænd. Derfor har mænd og personer født med mandlige kønsorganer infiltreret sig i feminismen og LGBT, hvor de forsøger at kontrollere kvinder.
Det var desuden lige præcis sådan, at pædofile kom til tops i den engelske trans-aktivsme og LGBT, hvor de angreb tonsvis af kvinder og især lesbiske kvinder, som ikke måtte ytre sig.
De engelske pædofile havde tilhørsforhold til queer-feminismen og den ekstreme trans-aktivisme, som benytter no platforming af kvinder, samt politisk motiveret vold som politisk metode.
( O ) △ ILLUMINATI CONFIRMED △ ( O )

Ikke så sært, at mandesinken har kronede dage.

Brugeravatar
shaken

#3539 Indlæg af shaken » 06 dec 2018 18:56

secondtoughestintheinfant skrev:
06 dec 2018 14:28
Som barn blev jeg altid ulykkelig, når der ikke var jul for fuld hammer lige fra første sekund i den årlige DR-julekalender. At slæbe sig gennem 1-6 decembers afsnit, hvor der ligesom bliver "varmet op" til juleeventyret, det føltes helt forfærdeligt.
Jeg må skuffe dig: I de nævnte kalendere er der slet ikke noget juleeventyr. Kun eventyr.

kulsoen skrev:
06 dec 2018 16:08
Jeg ved ikke, om jeg er et barn af sind. Er lidt i tvivl om hvad det egentlig indebærer at være det. Men jeg ved, at jeg ikke gider se noget som helst tv eller film, der er rettet mod børn.
Det ville indebære sidstnævnte.
Rocks, coal, iron, air,
That's my daily fare

Brugeravatar
nap nap.

#3540 Indlæg af nap nap. » 08 dec 2018 12:24

Næste gang en offentlig person bruger “et glimt i øjet” som undskyldning... pil nu af. I det mindste kunne de sige: DET VAR FOR SJOV, HAHA!
Forestil dig et kunstværk skabt af Per Arnoldi med musik af Niels Lan Doky.

Besvar