Udflyttertråden

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Zukin
Geografisk sted: Staten

Re: Udflyttertråden

#171 Indlæg af Zukin » 13 aug 2019 10:54

Jeg er netop flyttet retur til Svendborg efter en årrække i København. Jeg kender ikke Tåsinge indgående, men besøger ofte venner i Bækkehave og cykler jævnligt på øen. Herudover er der barndomsminderne med skoleudflugter til Bregninge Mølle, Landet kirkegård og Valdemar slot med overnatning på Vindebyøre lejrskole og orienteringsløb på Skansen. Good times.

Mit indtryk af Landet og Lundby er umiddelbart positivt. Det virker som et hyggeligt og velfungerende lokalmiljø med indkøbsmuligheder og lokalfællesskab. Og så ligger det tæt på Nørreskoven og Lunkebugten, som er flotte naturområder. Jeg kender desvære ikke så godt til området omkring Søren Lolks hus, men det står højt på listen.

Jeg er spændt på at høre Einis vurdering af området og ejendommen.

Brugeravatar
leapfrog
Geografisk sted: på bunden af øresund

#172 Indlæg af leapfrog » 13 aug 2019 22:38

Zukin skrev:
13 aug 2019 10:54
Jeg er netop flyttet retur til Svendborg efter en årrække i København. Jeg kender ikke Tåsinge indgående, men besøger ofte venner i Bækkehave og cykler jævnligt på øen. Herudover er der barndomsminderne med skoleudflugter til Bregninge Mølle, Landet kirkegård og Valdemar slot med overnatning på Vindebyøre lejrskole og orienteringsløb på Skansen. Good times.

Mit indtryk af Landet og Lundby er umiddelbart positivt. Det virker som et hyggeligt og velfungerende lokalmiljø med indkøbsmuligheder og lokalfællesskab. Og så ligger det tæt på Nørreskoven og Lunkebugten, som er flotte naturområder. Jeg kender desvære ikke så godt til området omkring Søren Lolks hus, men det står højt på listen.

Jeg er spændt på at høre Einis vurdering af området og ejendommen.
Det andet historiske hus på Søren Lolksvej røg fandme hurtigt for, ja, var det en måned siden. Måske kun et par uger til salg. Det var også endnu mere charmerende. Kunstnerhus in extremis.

Nå, men Svendborg ligger jo meget højt på vores liste over potentielle udflytterdestinationer, og det vil for min viv også være en hjemkomst til barndomsbyen, så det gør det jo endnu mere sandsynligt med hendes gamle, herlige forældre på Herluf Trollesvej, der nok ikke har alt for mange år tilbage. Jeg ligger tit og svømmer nede ved Færgekiosken og kigger på Skansen ovre på Tåsinge. Pragtfuld syn. Men hvis jeg skulle bo derovre, så skulle jeg have en dyt. Det er helt sikkert. Men det vil jeg ikke. Derfor: Zukin! Kan du ikke allerede nu eller om nogle måneder give status på antallet af progressive og minimalt inspirerende børnefamilier og individer i Svendborg City? Min viv har ingen anelse om forholdene og de gamle hoveder er endnu mere oppe i deres egen pensionistrøv. Kulturlivet iø må du også gerne vurdere. Jeg kender oplandet ret godt geografisk efter besøg hos min weekendfar i byen i årene 1994-2003 med mange løbeture i oplandet.

EDIT: Her er det andet hus på Søren Lolksvej 16 (ikke 18, som er til salg nu, nok fordi det andet røg så hurtigt). Det er absurd smukt. Jeg sendte det til alle mine venner, det var relevant for, og nu er det sgu væk.

Billede
Senest rettet af leapfrog 14 aug 2019 10:10, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
What she said
Geografisk sted: 240677

#173 Indlæg af What she said » 14 aug 2019 00:34

eini skrev:
12 aug 2019 13:15

Og jeg er også klar på at æde kanin. Gode tips!

ALDRIG server kanin for mig. Nu ved du det. Jeg syntes det er virkeligt, virkeligt usympatisk at æde dyr, man har har gjort tamme.

Jeg havde en kæreste i sønderjylland, og de havde de sødeste grise og kaniner. En dag var jeg på ferie og vi åd alle de dyr jeg havde kælet med hele året, og det syntes jeg var ret nederen. Jeg var virkeligt blevet venner med de grise,og SÅ godt smager kaniner altså ikke...
i hate my hair and i want to die

Brugeravatar
not_batman
Geografisk sted: for enden af markvejen...

#174 Indlæg af not_batman » 14 aug 2019 06:44

mad der ikke smager godt er forkert tilberedt :lol:

mht kaniner og tamhed, så er vores avlsdyr fredede, har navne og bliver kælet med. ungerne bliver bare fedet op og ædt. det var aftalen med ungerne
"jeg har booket et poolhus"

Brugeravatar
What she said
Geografisk sted: 240677

#175 Indlæg af What she said » 14 aug 2019 11:47

not_batman skrev:
14 aug 2019 06:44

mht kaniner og tamhed, så er vores avlsdyr fredede, har navne og bliver kælet med. ungerne bliver bare fedet op og ædt. det var aftalen med ungerne
Det var en god deal. Så spiser man ikke de tamme.
Jeg mente egentligt eller ikke at kanin smager dårligt. Det smagte bare sådan lidt af ikke-så-meget, de par gange jeg har smagt det.

Da jeg var barn, var jeg flere gange udsat for sådan noget snigløberi af de voksne, mht. til hvad de serverede. Jeg ved ikke om de syntes vi skulle hærdes. Men da jeg f.eks var hestepige, var vi flere hestepiger der blev udsat for at få noget underligt gummilugtende kød til aftensmad, hvorefter vores mødre, efter at det ulækre måltid var indtaget, stolte afslørede at vi havde spist en eller anden pony. Det samme var tilfældet med både kaninen og kælegrisene. "Smagte det godt, Bitten?" "Mhhhja?" "Har du lagt mærke til at vi ikke har grisene mere?" "Ja, hvor er de? Jeg glæder mig til at klø dem og lege med dem. Har i flyttet dem?" "Nej, du har lige ædt dem" "Nå. Æv"

Det er nok bare et spørgsmål om tid, før nogen udsætter mit barn for samme trick... Især her på landet.
i hate my hair and i want to die

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: London

#176 Indlæg af J Spaceman » 14 aug 2019 12:16

What she said skrev:
14 aug 2019 11:47
not_batman skrev:

Det var en god deal. Så spiser man ikke de tamme.
Jeg mente egentligt eller ikke at kanin smager dårligt. Det smagte bare sådan lidt af ikke-så-meget, de par gange jeg har smagt det.

Da jeg var barn, var jeg flere gange udsat for sådan noget snigløberi af de voksne, mht. til hvad de serverede. Jeg ved ikke om de syntes vi skulle hærdes. Men da jeg f.eks var hestepige, var vi flere hestepiger der blev udsat for at få noget underligt gummilugtende kød til aftensmad, hvorefter vores mødre, efter at det ulækre måltid var indtaget, stolte afslørede at vi havde spist en eller anden pony. Det samme var tilfældet med både kaninen og kælegrisene. "Smagte det godt, Bitten?" "Mhhhja?" "Har du lagt mærke til at vi ikke har grisene mere?" "Ja, hvor er de? Jeg glæder mig til at klø dem og lege med dem. Har i flyttet dem?" "Nej, du har lige ædt dem" "Nå. Æv"

Det er nok bare et spørgsmål om tid, før nogen udsætter mit barn for samme trick... Især her på landet.
Tak What she said for både en virkelig ubehagelig historie om at træde på folks følelser, men også for at have forklaret, hvordan det i virkeligheden er ude på landet! Drop jeres illusioner om, hvor idylisk det er på landet. Denne historie beskriver de barske realiteter...
not_batman skrev:
ungerne bliver bare fedet op og ædt. det var aftalen med ungerne
Det lyder som om ungerne har indgået en virkelig dårlig aftale! :o
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
eini

#177 Indlæg af eini » 14 aug 2019 19:37

Tåsinge er fuldstændig fantastisk. Naturen er meget vildere end jeg havde regnet med. Og der er helt åndssvagt flotte gamle bindingsværkshuse over det hele. Overraskende munter og imødekommende stemning også. Fik en sludder med et par af de lokale. Ib fra bådelauget og den lokale traktormekaniker. 100% i orden mennesker. Det er dog lidt pinligt når de spørger hvad man arbejder med. Men det bliver virkelig en god anledning til at lære at gøre ting der findes i virkeligheden.

Vores kommende hus var endnu vildere irl end på billeder. Smukt og velholdt. Fed stald. Stort værksted. Sej lade. Svært afsætteligt fordi beboelseshuset er for småt til børnefamilier og haven er for stor til ældre mennesker.

Der er ingen tvivl. Vi køber det.
All in.

Brugeravatar
leapfrog
Geografisk sted: på bunden af øresund

#178 Indlæg af leapfrog » 14 aug 2019 20:34

eini skrev:
14 aug 2019 19:37

Edit: Jeg havde ikke læst med i tråden. Så hey, TÅSINGE! Juhu, Svenne rocks. Tåsinge er også nice. Det bliver I glade for. Men der er langt til Køffenhavn. Og ja, det ser velholdt ud. Herligt badeværelse.

I kommer til at bo få kilometer fra en anden (sommerhus)udflytter (vist nok på pension nu, så måske fastboer). Danmarks helt store råstofkvinde Jette! https://www.fyens.dk/svendborg/Sommerhu ... kel/256074

Hun ejer al skov på Tåsinge. Hehe.
Senest rettet af leapfrog 14 aug 2019 20:53, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: London

#179 Indlæg af J Spaceman » 14 aug 2019 20:44

leapfrog skrev:
14 aug 2019 20:34
eini skrev:
14 aug 2019 19:37

Altså det i Nakke? I så fald tillykke.
Fyn er det nye. Især Tåsinge, åbenbart. :cry:
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
eini

#180 Indlæg af eini » 15 aug 2019 11:45

Hvis man tør vove sig hele vejen til Rudkøbing, er det her godt nok også fuldstændig vanvittigt sejt: https://www.nybolig.dk/boliglandbrug/59 ... 70122/1839

Der er et eller andet galt med moderne værdisætning når det der koster mindre end en toværelses lejlighed i byen. Sådan kan verden ikke fortsætte. Kultur-boblen brister. Køb land før det er for sent!
All in.

Besvar