Tråden om Bræt-spil, nu med byttemarked

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Hansen

Re: Tråden om Bræt-spil, nu med byttemarked

#501 Indlæg af Hansen » 02 dec 2019 11:29

Hvis nogen står og mangler gave-idéer her til jul, så har jeg skrevet lidt om spil man gider spille med børn: https://www.dailyrush.dk/artikler/klumm ... oernespil/

Brugeravatar
Poste

#502 Indlæg af Poste » 02 dec 2019 12:50

Det lyder som gode anbefalinger, Hansen. I forhold til benævnte bilspil kan jeg anbefale Flamme Rouge til de cykelglade. Det er umiddelbart helt samme koncept og har selv haft meget grinern over dets simplicitet og tematik! Og så er det for øvrig danskudviklet

Brugeravatar
Hansen

#503 Indlæg af Hansen » 02 dec 2019 13:11

Jeg har prøvet nogle gange, men jeg kan simpelthen ikke finde begejstringen for Flamme Rouge. De har lavet en del spil de to, og jeg synes at deres Cöpenhagen er langt bedre. Synes du at mekanikken minder om Formula Dé? Det kan jeg ikke helt følge, men der er noget med tempoet og feelingen der minder om.

Brugeravatar
Poste

#504 Indlæg af Poste » 02 dec 2019 13:27

Jeg var nok lidt hurtigt ude. Læste dit indlæg i bussen og antog blot ud fra billedet, at det var noget af det samme. Men kan godt se, det ikke minder utroligt om hinanden nu :roll:

Brugeravatar
Hansen

#505 Indlæg af Hansen » 02 dec 2019 23:09

Poste skrev:
02 dec 2019 13:27
Jeg var nok lidt hurtigt ude. Læste dit indlæg i bussen og antog blot ud fra billedet, at det var noget af det samme. Men kan godt se, det ikke minder utroligt om hinanden nu :roll:
Jeg kan ikke gennemskue om du
A) Er ironisk og ruller øjne af mig
B) Ruller øjne af dig selv og din lynkonklusion?

Jeg overvejer lidt at skrive et blog-indlæg om kapløbs-spil. Har efterhånden en del med ret forskellige mekanikker, men på overfladen kan de jo se ret ens ud.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#506 Indlæg af Pete Rock » 02 dec 2019 23:46

Dude, det er Poste. Han ruller obvz øjne af sig selv.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Poste

#507 Indlæg af Poste » 03 dec 2019 08:14

Hansen skrev:
02 dec 2019 23:09
Poste skrev:

Jeg overvejer lidt at skrive et blog-indlæg om kapløbs-spil. Har efterhånden en del med ret forskellige mekanikker, men på overfladen kan de jo se ret ens ud.
Nu er ironi nok tættere på normen herinde, men jeg ruller øjne af mig selv og ikke dig, Hansen! Har altid taget de øjne for uskyldighed, hvilket nok er en fejl hehe.

Til gengæld kan jeg ikke gennemskue Pete Rocks kommentar, men håber, den i et eller andet omfang er positiv :whistle:

Brugeravatar
Hansen

#508 Indlæg af Hansen » 03 dec 2019 08:21

Poste skrev:
03 dec 2019 08:14
Hansen skrev:
02 dec 2019 23:09
Poste skrev:

Nu er ironi nok tættere på normen herinde, men jeg ruller øjne af mig selv og ikke dig, Hansen! Har altid taget de øjne for uskyldighed, hvilket nok er en fejl hehe.

Til gengæld kan jeg ikke gennemskue Pete Rocks kommentar, men håber, den i et eller andet omfang er positiv :whistle:
All is good, og jeg er sikker på at Rock's kommentar referer til at du oftest er tydelig nok. Men der er klart brugere hvor dit svar ville være tyk sarkasme og lyde mere som "Ja, KLART at de to spil er HELT vidt forskellige. Så siger vi det Kloge-Åge".

På det mere fjantede plan, så har jeg spillet Fake Artist Goes To New York nogen gange her i weekenden, og damn det er sjovt! Ja, et tegnespil der er skægt :shock:
Jeg laver en video om det, for det vil være oplagt mandelgave/værtindegave.

Brugeravatar
Poste

#509 Indlæg af Poste » 03 dec 2019 11:42

Hansen skrev:
03 dec 2019 08:21
All is good, og jeg er sikker på at Rock's kommentar referer til at du oftest er tydelig nok. Men der er klart brugere hvor dit svar ville være tyk sarkasme og lyde mere som "Ja, KLART at de to spil er HELT vidt forskellige. Så siger vi det Kloge-Åge".

På det mere fjantede plan, så har jeg spillet Fake Artist Goes To New York nogen gange her i weekenden, og damn det er sjovt! Ja, et tegnespil der er skægt :shock:
Jeg laver en video om det, for det vil være oplagt mandelgave/værtindegave.
Det er uden tvivl den smiley, jeg har brugt mest herinde. Gad vide, om det farver folks indtryk af mig. Ikke desto mindre godt at høre.

Brætspillet til mandelgave er faktisk en konge idé, og en udfordring jeg aktuelt står med selv. Mange selskabsspil er jo decideret ulidelige, men det dér ser egentlig sjovt nok ud!

Besvar