Svingz official NBA thread!

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
sabzian

Re: Svingz official NBA thread!

#511 Indlæg af sabzian » 31 jul 2020 13:23

så er de tilbage.. med LA duel. desværre med den forkerte vinder, hvis man holder med Clippers (og det gør jeg).. og så vandt Mormonerne over Zionerne.. jeg har sgu svært ved rigtigt at puste mig op til det.. noget andet jeg kan puste mig op til er, at jeg har besluttet mig for at holde med et nyt hold fra næste sæson.. indtil nu har jeg bare holdt med Kawhi og altså de hold han har spillet for - Spurs, Raptors, Clippers, men nu skal jeg have et nyt hold. men hvem skal det være, og hvad skal man vælge efter? hvilken by man bedst kan lide, spillertrøjerne, logoet, spillerne lige nu, historien?

No goes: Bucks, Raptors, Heat, Nets, Magic Wizards, Bulls, Cavaliers, Lakers, Clippers, Nuggets, Pelicans, Thunder, Mavericks, Suns, Timberwolves, Warriors

Could bees: Celtics, 76s, Pacers, Hornets, Knicks, Pistons, Hawks, Jazz, Rockets, Grizzlies, Trail Blazers, Kings, Spurs

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#512 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 31 jul 2020 13:35

Det er lidt anderledes at holde med NBA-hold end med fodboldhold, synes jeg, fordi NBA-hold ikke har så meget lokal forankring, og sporten ikke har nogen ungdomsafdelinger og den slags. Derfor holder jeg for det meste bare instinktivt med hold, der har en fed #kultur og/eller fede spillere.

Derfor holder man naturligvis altid lidt med Miami Heat pga. kultur, Spo og Riley. Genialt hold. Samme med Spurs, selvom de har deres mindst spændende hold i moderne tid pt. Men mest holder jeg for tiden med Rockets, fordi det er så fedt med den måde, de kører avantgardebasket, fordi Daryl Morey er en nørdkonge, fordi Westbrook er min yndlingsspiller, og fordi James Harden er den fedeste villain i det nye årtusinde.

Den umiddelbare oplagte fremtidsinvestering er naturligvis Memphis, subsidiært Boston, hvis det skal være på den lidt kortere bane.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
nap nap.

#513 Indlæg af nap nap. » 01 aug 2020 13:18

En del af min interesse for NBA er lige så stille kommet tilbage, efter jeg begyndte at se korte klip på Instagram og algoritmen så bare har kastet mere brænde på bålet. Jeg har stadig ikke set en kamp, siden jeg var 12 år og havde tykke mapper med basketkort, men hvor fungerer spillet bare vildt godt i bittesmå doser. Lige se et crossover og så et overlegent block på telefonen, mens man drikker en kop kaffe.

Det hele gik sgu op i en højere enhed, da jeg så, at Reggie Miller åbenbart er blevet hooked på cykling. Perfekt.
Forestil dig et kunstværk skabt af Per Arnoldi med musik af Niels Lan Doky.

Brugeravatar

#514 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 01 aug 2020 19:25

Godt nok et par sindssyge OT-kampe i går. Helt surrealistisk, at Rockets hentede den sejr. Hvor jeg dog bare elsker James Harden. Men det går jo altså ikke på sigt, at de bliver most så hårdt på rebounds. Rigtig dejligt at se Blazers hive den hjem trods en lidt sløj kamp fra Lillard. Nurkic er en ægte Balkan-konge, og så varmer det bare et nostalgisk hjerte at se Melo med to ultraclutch treere. Indtil videre synes jeg, at bubble-formatet fungerer voldsomt godt. Det er vel nærmest 85% ligesom at se normale kampe, og jeg er så psyched over at have sæsonen i gang igen.
Touché.

sabzian

#515 Indlæg af sabzian » 02 aug 2020 08:53

secondtoughestintheinfant skrev:
31 jul 2020 13:35
Det er lidt anderledes at holde med NBA-hold end med fodboldhold, synes jeg, fordi NBA-hold ikke har så meget lokal forankring, og sporten ikke har nogen ungdomsafdelinger og den slags. Derfor holder jeg for det meste bare instinktivt med hold, der har en fed #kultur og/eller fede spillere.

Derfor holder man naturligvis altid lidt med Miami Heat pga. kultur, Spo og Riley. Genialt hold. Samme med Spurs, selvom de har deres mindst spændende hold i moderne tid pt. Men mest holder jeg for tiden med Rockets, fordi det er så fedt med den måde, de kører avantgardebasket, fordi Daryl Morey er en nørdkonge, fordi Westbrook er min yndlingsspiller, og fordi James Harden er den fedeste villain i det nye årtusinde.

Den umiddelbare oplagte fremtidsinvestering er naturligvis Memphis, subsidiært Boston, hvis det skal være på den lidt kortere bane.
meget anderledes end fodboldhold, men jeg gad godt, at det var mere som fodbold.. at man ligesom valgte et hold, og så var det fandeme det, man holdte med, i tykt og tyndt, eller i hvert fald indtil de bliver solgt fra Seattle til Oklahoma. det er også derfor jeg nu prøver at udvælge mig et hold, som jeg så holder med, eller i hvert fald prøver. sådan at jeg bliver oprigtigt glad, når de vinder en kamp eller kvalificerer sig til playoffs..

jeg har altid været glad for Boston, men det er også lidt kedeligt at vælge det mest vindende hold i historien, svarer lidt til dem der holder med Liverpool eller United, for sikkert. jeg vil helst have et hold, der stikker snuden frem engang i mellem og overrasker, så man bliver lykkelig over, at de når Conference Finals, selv om de så bliver blæst ud 4-0.. jeg er ret hooked på ideen om at vælge et hold fra en by, jeg synes er fed, så jeg i teorien kan have en undskyldning for at komme tilbage til byen, fordi jeg jo skal se mit hold spille.. derfor hælder jeg lidt til Detroit, selv om byen var blevet lidt mere noller, da jeg sidst var der.. der er jo også hele historien med bad boy-holdet i 80'erne og så videre. men til gengæld har de et rimelig røvsygt hold pt.. altså Blake Griffin, det går simpelthen ikke..

har også tænkt meget på Memphis.. mest på grund af fried green tomatoes og JA Morant.. Heat derimod går slet ikke, jo, hvis jeg havde været professionel fodboldboldspiller og dum i låget og hed enten Paul Pogba eller Thomas Enevoldsen.. alt for mange spader på ferie i Key West med Lebron James Heat-trøjer har ødelagt det hold for mig..

Brugeravatar

#516 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 02 aug 2020 09:45

En helt central forskel ift fodbold er jo også, at den langt større økonomiske og sportslige lighed i NBA gør, at man ikke bare kan regne med, at ens hold contender, som man kan, hvis man holder med et traditionsrigt fodboldhold. Pludselig kan selv det største hold ryge ind i en 10 år lang slump som Boston i 90'erne og Lakers i 10'erne. Og samtidig har alle hold i ligaen chancen for potentielt at vinde et mesterskab på et eller andet tidspunkt. Jeg ved sgu ikke ift selve den specifikke by. De fleste amerikanske byer er jo ret bøvede, når det kommer til stykket. Hvis du vil have fed by + radikalt valg af hold, så hold dog med Knicks.

Det er sjovt at sige, at noget har "ødelagt" et hold for dig, for noget af det specielle ved NBA er jo, at der er så store turnovers inden for det enkelte hold, både hvad spillere og kultur angår. Udover den seriøse kultur og Riley-faktoren er der jo ingen forbindelse mellem Heatles og så Jimmy Butlers Heat. I fodbold er vammelheden en del af den enkelte klubs DNA (Liverpool, Barcelona, Bayern).
Touché.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#517 Indlæg af Pete Rock » 14 aug 2020 19:47

Pete Rock skrev:
14 aug 2020 19:46
Info nummer 3 fra Chapo Trap House interviewet med Adam McKay: Han har en tv-serie på vej om the showtime Lakers, med John C. Reilly som Jerry Buss og Jason Clarke som Jerry West.
https://www.hollywoodreporter.com/live- ... bo-1260272
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar

#518 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 14 aug 2020 20:19

Fedt! Men hvem skal så spille Riley? For slet ikke tale om alle spillerne?

Michael Douglas i 80'erne havde været den perfekte Pat Riley.
Touché.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#519 Indlæg af Pete Rock » 14 aug 2020 21:00

Jeg kender dem/ham ikke, men det lader til du har ret, her med Douglas' Kina-syndrom-skæg:
Billede
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar

#520 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 14 aug 2020 21:11

Riley var træner for 80'er-holdet. Måske Denzels søn som Magic Johnson, så:

Billede
Touché.

Besvar