TN 2021 - brexile on main street

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
A Friend in London

Re: TN 2021 - brexile on main street

#361 Indlæg af A Friend in London » 22 jan 2021 09:25

Selvfølglig er det ikke det, der sker, og måske skulle forummets caped crusader tjekke sig selv lidt.
Med Filosofisk Hilsen

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#362 Indlæg af Fisker Thomas » 22 jan 2021 09:26

secondtoughestintheinfant skrev:
22 jan 2021 09:20
Med den nuværende viden, vi har om miljøet på TV2, så virker det fuldkommen absurd at betvivle rigtigheden af anklagerne.
Læg dertil, at Dorph har været alkoholiker en stor del af tiden. Intet under, hvis hukommelsen er sløret. Og hvis han har gjort noget, mens han var fuld.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
andreassyr
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

#363 Indlæg af andreassyr » 22 jan 2021 09:26

Man kunne måske også godt antage at TV2 havde interesse i ikke at fyre deres mest populære vært, hvis ikke det lige var fordi at det var en rigtig grimmer én der var blevet gravet frem (eller rettere; støvet af, det lader til at have været offentligt kendte hemmeligheder i lighed med fucking ALLE de andre historier om #klamstil i mediebranchen).
Spot On

Brugeravatar
gigantic

#364 Indlæg af gigantic » 22 jan 2021 09:48

leapfrog skrev:
22 jan 2021 09:11
Selvfølgelig er pædagogstanden og arbejdsvilkårene ødelagt af besparelser og manglende politisk prioritering. Og det sætter sig i uddannelsens anseelse i samfundet, faggruppens selvforståelse og særligt deres arbejdsvilkår på gulvet. Men principielt er de jo bare nogle helte allesammen, kvalificerede eller ej, fordi de varetager et af de hårdeste jobs i Danmark overhovedet både fysisk og mentalt til så latterlig en løn. Særligt i daginstitutionsregi.
Pædagogstanden er ikke mindst ødelagt af uddannelsespolitikken, hvor flere lukkes ind på universiteterne, så skal de stadig fylde opmed resten på professionsuddannelserne, og så bliver niveauet altså virkeligt lavt. Der kommer eddermanmne nogle fucktards igennem. Tænk på de dummeste fra uni, og så forestil dig dem, der ikke var kvikke nok til at være de dummeste på uni. Hvilke uddannelser tager de så? Og de skal jo igennem pga. taxameterordningen. Så niveauet lægges efter dem, uagtet at der selvfølgelig også er folk, der bare brænder for pædagogik, og som er gode hoveder.

Jeg er lodret uenig i, man er en helt, fordi man varetager sit job, som man selv har valgt. Og helt enig i, de skal have en højere løn. Den er jo komisk lav.

Kort sagt, så er folk i udgangspunktet kraftedme nogle idioter - og det gælder også pædagoger.
eini skrev:
24 jan 2020 15:59
Svingninger er et af de sidste offentlige steder vi har hvor det er vigtigere at være intelligent end at være sympatisk. Lad os da for helvede værne om det. Du kan få alle de hjerte-emojis du skal bruge ovre på Facebook.

Brugeravatar
Poste

#365 Indlæg af Poste » 22 jan 2021 10:13

yossarian skrev:
22 jan 2021 08:42
J Spaceman skrev:
22 jan 2021 00:03
hitler skrev:
21 jan 2021 12:51

Frem med NemID, Spaceman.
:o

Det kunne jeg godt finde på at skrive under på. Anklagedes retssikkerhed er ekstremt vigtig, men den gælder ikke for folkedomstolen eller i #metoo-sager, hvilket er virkelig farligt.
I sagens natur vil sagerne næsten altid være påstand mod påstand, og derfor er det ofte mere relevant at kigge efter mønstre: Folk som har krænkende adfærd nøjes jo ikke med at krænke en enkelt person. I den forbindelse er det værd at bemærke at det åbenbart var rutine for Jes og hans homies at invitere praktikanter hjem og forsøge at forføre dem/presse dem til sex/voldtage dem. Elementet af gentagelse bliver tit underspillet i dækningen af #metoo, selvom det for mig at se er ret afgørende, om folk har været en idiot en enkelt gang eller om de følger et mønster af konsekvent røvhuls-adfærd. Jeg har svært ved at se, at Jes bare har været en idiot en enkelt gang.
Det tror jeg er en ekstrem vigtig sondring: strukturelt vs (mere eller mindre) enkelttilfælde. Ikke bare hvad angår seksuelle krænkelser, men også racisme mm., senest understreget af Bornholm-mordet. Det var alt andet lige ikke noget ret godt eksempel på noget strukturelt herhjemme, sådan som andelen af mord på afroamerikanere må formodes at være langt højere og #strukturel derovre. Den strukturelle racisme er nok nærmere at finde i jobmarkedet, i lufthavnene, i politiske diskurser mm., og dér skal den bekæmpes som struktur. Lidt lignende undrer det mig, hvorfor En frygtelig kvinde pissede så mange mennesker af, for det var jo en skurkagtighed, der på ingen måde, for mig at se, videreførte et mønster. Om noget karikerede den vel. Jeg tror nærmere, det er alle de film, hvor det normaliseres, at kvinder, sorte eller andre opfører sig i denne og hine stereotype, som er problemet. Nu hev jeg godt nok eksempler ud fra alle mulige hjørner af røven, men min pointe er altså bare: Man bør ikke forveksle enkelttilfældene med det strukturelle. Når ”Jes og drengene” vedblev at opføre sig sådan, og det tilsyneladende har været normalt, så det er fandme strukturelt.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Kontakt:

#366 Indlæg af Fisker Thomas » 22 jan 2021 10:23

Forskellen (en af de mange) på Jes Dorph og Michael Gira? (Gira var vist i øvrigt ikke sluppet så nemt af krogen i dag).
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#367 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 22 jan 2021 10:43

At Michael Gira er en af de største musikere nogensinde, mens Jes Dorph er en fucking kage?
BUT the Future is only dark from outside.
Leap into it—and it EXPLODES with Light.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Kontakt:

#368 Indlæg af Fisker Thomas » 22 jan 2021 10:50

Jeg tænkte mere på, om der er et mønster. Men det der er da også en forskel mellem de to, det vil jeg godt anerkende.

Brugeravatar
Dialingleft
Geografisk sted: Middlebro(w)

#369 Indlæg af Dialingleft » 22 jan 2021 11:07

gigantic skrev:
22 jan 2021 09:48
leapfrog skrev:
22 jan 2021 09:11
Selvfølgelig er pædagogstanden og arbejdsvilkårene ødelagt af besparelser og manglende politisk prioritering. Og det sætter sig i uddannelsens anseelse i samfundet, faggruppens selvforståelse og særligt deres arbejdsvilkår på gulvet. Men principielt er de jo bare nogle helte allesammen, kvalificerede eller ej, fordi de varetager et af de hårdeste jobs i Danmark overhovedet både fysisk og mentalt til så latterlig en løn. Særligt i daginstitutionsregi.
Pædagogstanden er ikke mindst ødelagt af uddannelsespolitikken, hvor flere lukkes ind på universiteterne, så skal de stadig fylde opmed resten på professionsuddannelserne, og så bliver niveauet altså virkeligt lavt. Der kommer eddermanmne nogle fucktards igennem. Tænk på de dummeste fra uni, og så forestil dig dem, der ikke var kvikke nok til at være de dummeste på uni. Hvilke uddannelser tager de så? Og de skal jo igennem pga. taxameterordningen. Så niveauet lægges efter dem, uagtet at der selvfølgelig også er folk, der bare brænder for pædagogik, og som er gode hoveder.

Jeg er lodret uenig i, man er en helt, fordi man varetager sit job, som man selv har valgt. Og helt enig i, de skal have en højere løn. Den er jo komisk lav.

Kort sagt, så er folk i udgangspunktet kraftedme nogle idioter - og det gælder også pædagoger.
Det er godt nok ekstremt nedladende det her du skriver. Som om der var en eller anden generel dum/kvik skala som alle uddannelser bliver gradueret efter. Du ved vel godt man ikke behøver at være "kvik" for at klare det godt på uni ikke? Og at det ikke er ikke er det samme som der gør folk til gode pædagoger, der gør man bliver god til regressionsanalyser ikke. Eller tænker du "bare Vincent Hendricks og Holger Bech Nielsen var på blå stue"

Det må være et ret vildt blik at have på verden det du påstår at have her. Kan du ikke lige skrive lidt mere om hvad du synes om nogen af de andre lave kaster. Hvad tænker du eks når du møder en håndværker eller en kassemedarbejder? Hvor er de på kvik/dum skalaen
Jimmi Jazz skrev:
12 feb 2021 19:42
Note to self: kom aldrig mere med friske kommentarer til en sociolog om hans sko.

Brugeravatar
gigantic

#370 Indlæg af gigantic » 22 jan 2021 11:15

Du har ret. Jeg tror, Holger Bech vil være verdens bedste pædagog, og professionsuddannede tilhører en lavere kaste. Det er præcis det, jeg skriver. Tak for, at du lige genoprettede den opfattet nedladende tone.
eini skrev:
24 jan 2020 15:59
Svingninger er et af de sidste offentlige steder vi har hvor det er vigtigere at være intelligent end at være sympatisk. Lad os da for helvede værne om det. Du kan få alle de hjerte-emojis du skal bruge ovre på Facebook.

Besvar