Den store tråd for cykelsport

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
nap nap.

Re: Den store tråd for cykelsport

#3921 Indlæg af nap nap. » 14 sep 2021 17:47

19 grader, sol og svag vind i Leuven.
Forestil dig et kunstværk skabt af Per Arnoldi med musik af Niels Lan Doky.

Brugeravatar
Forstoppelse

#3922 Indlæg af Forstoppelse » 14 sep 2021 22:15

Ved ikke helt om jeg forstår valget af Bjerg. Det virker til, at kræfterne for sæsonen er ved at være brugt op. Elendigt EM (havde han defekt?) og udgik af Benelux efter godt nok at have kørt nogenlunde. Men så har man da en dedikeret hjælper.

Mads P er jeg noget bekymret for. Udgik af Benelux med en hofteskade inden de hårdeste dele af løbet, skulle have kørt Luxembourg men blev pillet af startlisten i dag på løbsdagen. Med tanke på hvor mange løbsdage han skal bruge for at ramme topform, så er det måske ikke ham, man skal satse på.

Valgren er også et spørgsmålstegn. Han virkede hæderlig i Bretagne efter en måneds løbspause, men han har jo (måtte lige tjekke for at være sikker) ikke kørt i top 3 i noget løb siden 2018. Så er det altså svært lige at se ham vinde VM.

Cort ved vi er i form (og jeg tager ja-hatten på fra nu af med ham og det VM-løb der), Asgreen tror jeg nok skal være der (bedømt på hans formstigning fra midt- til slut-marts i år). Honoré, Würtz og Kron ved vi er god form, men det er svært at se, hvordan nogen af dem skal vinde VM.

Men altså, selvom man vist kan blive for optimistisk, så er det da svært ikke at være noget optimistisk. Så længe der er to mand med Remco og Mohoric, når de stikker, så skal det jo nok gå, for vi ved jo, at Asgreen er den næststærkeste sprinter (efter Mads P) efter sådan et langt løb der, så vi kan også godt tage en spurt mod Van Aert og Colbrelli.

Brugeravatar
nap nap.

#3923 Indlæg af nap nap. » 15 sep 2021 10:42

Forstoppelse skrev:
14 sep 2021 22:15
Ved ikke helt om jeg forstår valget af Bjerg. Det virker til, at kræfterne for sæsonen er ved at være brugt op. Elendigt EM (havde han defekt?)
Ja, Bjerg fik problemer med gearet, da han kørte ned af startrampen. Ellers er jeg helt med på din analyse. Det virker underlagt, at den mest udbrændte rytter både skal køre holdløb, enkeltstart og linjeløb. Måske ved landstræneren noget, vi ikke ved, eller også handler det bare om økonomi.

Jeg kan stadig få det vildt over, hvor godt herreholdet er, selvom de to bedste fra 2020-sæsonen - Fuglsalg og Kragh - slet ikke er med. Men de kan nærmest kun skuffe, og jeg har en eller anden idé om, at Honoré ender med at blive bedste dansker et stykke fra medaljerne.

Brugeravatar
kenk
Geografisk sted: Hinnerup

#3924 Indlæg af kenk » 15 sep 2021 11:45

Jeg tilslutter mig. Er heller ikke nær så hype som jeg var for bare en uge eller to siden, og troen på en dansk verdensmester er dalet betragteligt i perioden.

Det var i høj grad Benelux Tour, som hev min hype ud af mig. Det var for flere af de danske ryttere det absolut definerende løb op til VM. Kragh og Fuglsang skulle køre sig ind i varmen, og de udgik begge. Mads P skulle bygge på den gode form han havde vist umiddelbart op til, men havde den ikke, og endte så tilmed også med at udgå. Og Asgreen skulle vise at han var klar, og der var da også lovende takter - faktisk var det vel kun hans tekniske uheld som gjorde, at han ikke endte med at nuppe den samlede sejr, men jeg synes alligevel ikke, at han så særligt skræmmende ud. Jeg kunne godt have ønsket mig, at der lige havde været 5% mere bund i hans tråd, men omvendt, så var det jo trods alt ikke allerede dér han skulle ramme det absolutte topniveau, så lad os håbe, at hans timing på form er lige så fantastisk som den var i foråret. Men enkeltstarten til EM var da helt af helvede til; forhåbentlig var det bare enten røgslør eller lidt hyggeopvarmning, for han lignede sgu ikke én som gav sig fuldt ud, langt fra faktisk. Han er stadig det klart bedste bud på en dansk sejr.

Hvad angår Cort, har det mon været muligt for ham at holde den skræmmende Vuelta-form oppe? Og kan han byde sig til på de smalle veje, VM skal køres på? Han plejer ikke at føle sig hjemme på de smalle veje; får sig tit placeret lidt forkert, og så kan løbet lige pludselig være kørt, hvis det sker, uagtet om der er diamanter i benene.

Valgren er et spinkelt håb, men en sjov joker til ærmet. Honoré er i fantastisk form, men kan han køre med, når de allerbedste i deres allerbedste form ruller sig ud? Det er sgu nok tvivlsomt.

Al den stund at danskerne ikke har udskrevet lige så store løfter som håbet de seneste uger, så er der altså flere af konkurrenterne som ser voldssomt stærke ud. Særligt Wout van Aert og Colbrelli, til dels Mohoric og Evenepoel. Tror desværre at det bliver Wout van Aert og Colbrelli der kommer til at kæmpe på stregen. Vi er nu tilbage i det felt, der har et par dark horses og ingen favoritter til løbet. Men det er måske også helt fint. Lige få presset helt over på Belgien og Italien - og så nakker vi dem!
:crown:

Brugeravatar
nap nap.

#3925 Indlæg af nap nap. » 15 sep 2021 15:59

Valgren sad med de forreste over Monte Serra og er lige kørt solo på det flade stykke ind mod mål i Giro della Toscana. Hvor er det godt at se ham i offensiven igen, uanset om det holder. Men den kunne han sgu godt vinde, den her.

EDIT: Ja! Han fejrer sejren et par hundrede meter får målstregen. Halvandet minut foran resten.
Senest rettet af nap nap. 15 sep 2021 16:14, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
andreassyr
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

#3926 Indlæg af andreassyr » 15 sep 2021 16:13

Åh, det under man ham.
Spot On

Brugeravatar
Forstoppelse

#3927 Indlæg af Forstoppelse » 15 sep 2021 16:23

Fantastisk. Ja det under man ham, virker til at han også battlede en god del dæmoner her det seneste stykke tid. Troede helt seriøst han havde vundet sit sidste løb. Nå men så ser Danmarks VM-trup da lige noget bedre ud.

Brugeravatar
kenk
Geografisk sted: Hinnerup

#3928 Indlæg af kenk » 15 sep 2021 17:41

Fuck hvor fedt, mand!
:crown:

Brugeravatar
simonvt

#3929 Indlæg af simonvt » 15 sep 2021 18:11

Var ligesom forstoppelse begyndt at tvivle på om han nogensinde vil vinde igen. Så det er satme godt at se at han er tilbage med sejer, ren bonus for VM udsigterne.

Brugeravatar
simonvt

#3930 Indlæg af simonvt » 16 sep 2021 16:16

Hold nu kæft! Slår lige Sonny :balloons: :balloons: :balloons: :balloons:

Besvar