Fodbold

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: London

Re: Fodbold

#23991 Indlæg af J Spaceman » 21 jun 2019 00:35

:balloons:
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
J Spaceman

#23992 Indlæg af J Spaceman » 21 jun 2019 00:42

Nå, men tilbage på sporet.

Jeg så noget af Argentina-Paraguay i Copa America. Det var godt nok sørgeligt at se Argentina. De var virkelig elendige! Stakkels Messi får altid skylden, men udover ham var det virkelig svært at få øje på noget godt ved deres spil. Der er en nogenlunde realistisk risiko for, at de ryger ud allerede i puljespillet... De skal slå Qatar, som har gjort det godt indtil videre, i sidste puljekamp for at have en chance, men de kan de vist stadig ryge ud, hvis de vinder.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#23993 Indlæg af Pete Rock » 21 jun 2019 00:57

jeg håber virkelig de går videre på den mest ynkelige facon, så vi kan blive ved med at godte os.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Rock Action
- inaktiv -
Geografisk sted: kbhØ

#23994 Indlæg af Rock Action » 21 jun 2019 12:04

Omvendt vil det at blive slået ud af Qatar vel være den ultimative fornedring, og Qatar er i hvert fald ikke lette at vinde over, men hvor lette de er at tabe til, ved jeg ikke. Og Argentina har trods alt ikke det der emotionelle overdrive, som Brasilien altid ender med at få skruet op på 11 ved førstkommende hurdle. Men altså, det er da whack, hvis Argentina ikke vinder en Copa America, mens Messi er aktiv.
andersthode skrev: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

Brugeravatar
J Spaceman

#23995 Indlæg af J Spaceman » 21 jun 2019 12:29

Prøv at tænke på, at Argentina er to tabte straffesparkskonkurrencer og en brændt friløber til Higuain fra, at Messi havde vundet VM, 2x Copa America, OL, og U20 VM, og nu anses hans landsholdskarriere af mange som en fiasko... :o

Brugeravatar
Rock Action
- inaktiv -

#23996 Indlæg af Rock Action » 21 jun 2019 12:47

Arh, fiasko ville jeg absolut ikke sige, men i den der fjollede Messi vs. Ronaldo debat, må man jo bare konstatere, at Ronaldo - tæt på egenhændigt - har drevet et væsentligt mere spartansk landshold til en monumental sejr + en #nationsleague.
Messi er jo klart GOAT, og det er ærgerligt at have haft sådan en på græs i +130 kampe uden at få en fis ud af det.

Brugeravatar
J Spaceman

#23997 Indlæg af J Spaceman » 21 jun 2019 13:24

Ok, at Ronaldo egenhændigt skulle have vundet EM er en overdrivelse af dimensioner. Han scorede tre mål i syv kampe, ligesom Nani også gjorde. Prøv at se resultaterne fra den turnering. Den eneste grund til, de nåede nogen vegne, var, at deres forsvar spillede godt.

Griezmann blev også fortjent kåret til turneringens bedste spiller.

Brugeravatar
Rock Action
- inaktiv -

#23998 Indlæg af Rock Action » 21 jun 2019 14:32

Nå, men her har du et eksempel på, hvorfor rigtig rigtig mange profiler herinde, synes du er et kvaj. Selv efter et indlæg, hvor du bliver imødekommet lidt, kortslutter du igen. Jeg har egentlig tit troet, det var helt reel trolling, fordi du kedede dig, men det ligner mere en OCD agtigt patologi, hvormed det, der må siges at være en slags bevidst bevidstløshed, slet ikke kan tøjles.
Ronaldo lavede også tre assist i den turnering, og den eneste grund til de går videre fra gruppen er, at han vender kampen med to mål en assist efter deres fantastiske forsvar har sluppet tre ind. Men først og fremmest satte han den emotionelle tone, hvilket er det, der gør ham til GWOAT.
Messi brænder selv et straffespark i en af Copa finalerne og i den anden turnering laver han, hvad? et regulært mål? Al den stund, er han blommen i ægget på en af de stærkeste landsholds offensiver i mands minde. Alle de de 'what ifs', du nævner, er jo for det første ikke reelle argumenter, men når de så ovenikøbet kun gælder den ene vej, så er det fuldkommen omsonst. Helt ærligt, hvad er det, du tænker, når du skriver sådan noget lort? Som sagt, jeg troede bare, du var en trol herinde, og derfor har du fået igen af samme skuffe, men det lader til, at det er en situation, hvor man nok i virkeligheden skal have lidt ondt af dig, og derfor vil jeg fuldkommen lade dig være nu.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#23999 Indlæg af Jallan » 21 jun 2019 14:42

:lol:
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
J Spaceman

#24000 Indlæg af J Spaceman » 21 jun 2019 15:32

Rock Action skrev:
21 jun 2019 14:32
Nå, men her har du et eksempel på, hvorfor rigtig rigtig mange profiler herinde, synes du er et kvaj. Selv efter et indlæg, hvor du bliver imødekommet lidt, kortslutter du igen. Jeg har egentlig tit troet, det var helt reel trolling, fordi du kedede dig, men det ligner mere en OCD agtigt patologi, hvormed det, der må siges at være en slags bevidst bevidstløshed, slet ikke kan tøjles.
Ronaldo lavede også tre assist i den turnering, og den eneste grund til de går videre fra gruppen er, at han vender kampen med to mål en assist efter deres fantastiske forsvar har sluppet tre ind. Men først og fremmest satte han den emotionelle tone, hvilket er det, der gør ham til GWOAT.
Messi brænder selv et straffespark i en af Copa finalerne og i den anden turnering laver han, hvad? et regulært mål? Al den stund, er han blommen i ægget på en af de stærkeste landsholds offensiver i mands minde. Alle de de 'what ifs', du nævner, er jo for det første ikke reelle argumenter, men når de så ovenikøbet kun gælder den ene vej, så er det fuldkommen omsonst. Helt ærligt, hvad er det, du tænker, når du skriver sådan noget lort? Som sagt, jeg troede bare, du var en trol herinde, og derfor har du fået igen af samme skuffe, men det lader til, at det er en situation, hvor man nok i virkeligheden skal have lidt ondt af dig, og derfor vil jeg fuldkommen lade dig være nu.
Hold kæft, hvor er du en kæmpe nar. Lige at bruge diagnoser imod en person i en internetdebat? Så kan man nærmest ikke synke lavere.

Ja, Ronaldo afgjorde den sidste puljekamp med to mål og én assist, så de med nød og næppe gik videre som tre'er ud af fire hold, og det har jeg også stor respekt for. Jeg påstår heller ikke, at han var dårlig i den turnering, bare at han ikke var den altoverskyggende spiller i turneringen eller den afgørende grund til, at Portugal vandt turneringen.

Min pointe er, at en offensiv spiller i en eller anden grad kan stilles til ansvar for, om hans hold scorer mål, men ikke om der bliver scoret imod hans hold, og at hovedårsagen til, at Portugal vandt, var, at de var i stand til at forhindre modstanderne i at score i de afgørende kampe. Der blev scoret ét mål imod dem i de fire kampe efter puljespillet til sammen. De scorede så kun fem mål selv, men det var nok til at vinde. Ronaldo spillede så heller ikke i det meste af finalen, så han havde så godt som ingen indflydelse på, om de blev nummer et eller to i turneringen.

Besvar