Fodbold

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: Yon lake of fire.

Re: Fodbold

#24151 Indlæg af Antimatter » 03 okt 2019 21:04

Ole er Uniteds Hodgson. Han er værre end Moyes efterhånden :lol:
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: London

#24152 Indlæg af J Spaceman » 03 okt 2019 21:55

Josti skrev:
02 okt 2019 21:57
Conte har taktisk sat Barcelona fuldstændig til vægs.
Jeg har tænkt over det her. Det er ikke ligefrem første gang, et hold sætter et par mand omkring Messi og ellers spiller ren kontra imod Barcelona. Det er måske den mest forventelige taktik imod noget hold nogensinde. Nogle gange lykkes det, f.eks. hvis holdet forsvarer sig godt, eller hvis Barcelona ikke spiller godt, eller en eller anden kombination af de to ting. Men kontrafodbold er ikke altid taktisk klogt, ligesom alle 6'ere i verden ikke er undervurderede.

Lige nøjagtig i går synes jeg faktisk, Inter dummede sig lidt ved at holde sig til den taktik. Barcelonas forsvar vakler virkelig for tiden, og alligevel overlod Inter al initiativet til Barcelona, som havde Suarez og Messi (godt nok ikke helt på toppen endnu) på banen.

Alt i alt synes jeg faktisk, at det var dårligt taktisk af Conte, at Inter holdt sig til den simple og forventede taktik, som Barcelona spiller imod hver eneste uge, når nu Barcelona slet ikke er på toppen for tiden. Jeg tror, Inter kunne have rystet Barcelona ved at presse dem mere på deres svagheder.
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
Josti
Geografisk sted: Aarhus N
Kontakt:

#24153 Indlæg af Josti » 04 okt 2019 11:28

J Spaceman skrev:
03 okt 2019 21:55
Josti skrev:
02 okt 2019 21:57
Conte har taktisk sat Barcelona fuldstændig til vægs.
Jeg har tænkt over det her. Det er ikke ligefrem første gang, et hold sætter et par mand omkring Messi og ellers spiller ren kontra imod Barcelona. Det er måske den mest forventelige taktik imod noget hold nogensinde. Nogle gange lykkes det, f.eks. hvis holdet forsvarer sig godt, eller hvis Barcelona ikke spiller godt, eller en eller anden kombination af de to ting. Men kontrafodbold er ikke altid taktisk klogt, ligesom alle 6'ere i verden ikke er undervurderede.

Lige nøjagtig i går synes jeg faktisk, Inter dummede sig lidt ved at holde sig til den taktik. Barcelonas forsvar vakler virkelig for tiden, og alligevel overlod Inter al initiativet til Barcelona, som havde Suarez og Messi (godt nok ikke helt på toppen endnu) på banen.

Alt i alt synes jeg faktisk, at det var dårligt taktisk af Conte, at Inter holdt sig til den simple og forventede taktik, som Barcelona spiller imod hver eneste uge, når nu Barcelona slet ikke er på toppen for tiden. Jeg tror, Inter kunne have rystet Barcelona ved at presse dem mere på deres svagheder.
Jeg synes, det er en meget forsimplet udlægning af Inters taktik. Det, de lykkedes godt med i første halvleg var at presse Barcelonas spil ud på kanterne, hvor de måtte slå indlæg, hvilket var relativt nemt at håndtere for forsvaret, og Barcelonas farligste våben (som ikke rigtig var farligt) var skud fra distancen. Derudover var de lynhurtige og pasningsstærke i kontrafasen. Så Inter stod både godt i forsvaret OG havde et offensivt spil. De skulle selvfølgelig have scoret et mål eller to mere for at dræbe kampen.

At presse højt op på Barca havde været det rene selvmord. Godin, De Vrij og Skriniar skal sgu ikke ud og løbe om kap med Messi & Co.

I anden halvleg løb de så tør for kræfter, og Suarez scorede på et drømmehug til 1-1. Måske var det også en fejl at skifte Gagliardini ind, for derfra var det ren overlevelseskamp.
"Hvorfor sidder vi to og taler om sex?"
"Fordi, vi godt kan lide at lege med ilden."

Brugeravatar
Rock Action
Geografisk sted: kbhØ

#24154 Indlæg af Rock Action » 04 okt 2019 11:45

J Spaceman skrev:

For det første lyder det altså ikke, som om du ser ret meget La Liga, for det er jo bestemt ikke sådan at størstedelen af rækken spiller mod Barcelona, selvom de i høj grad nok burde. For det andet er jeg enig med Josti, og for det tredje bliver vi snydt for et af de mest oplagte straffespark, jeg længe har set, som ikke engang lod til at blive taget op af VAR. Fuldkommen uforståeligt. Derudover er vi midt i et ret hektisk program, hvor Juventus venter i wekeenden i en kamp der altså er vigtigere end denneher var, og på den braggrund var jeg faktisk overrasket over at se, hvor høj intensitet Inter holdte kampen igennem. At tabe så knebent på to gude berøringer af Suarez, kan jeg godt leve med.
andersthode skrev: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#24155 Indlæg af Ungfugl » 04 okt 2019 11:48

Josti skrev:
04 okt 2019 11:28
Godin, De Vrij og Skriniar.
Det er så sejt et forsvar!

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: London

#24156 Indlæg af J Spaceman » 04 okt 2019 12:38

Rock Action skrev:
04 okt 2019 11:45
J Spaceman skrev:

For det første lyder det altså ikke, som om du ser ret meget La Liga, for det er jo bestemt ikke sådan at størstedelen af rækken spiller mod Barcelona, selvom de i høj grad nok burde. For det andet er jeg enig med Josti, og for det tredje bliver vi snydt for et af de mest oplagte straffespark, jeg længe har set, som ikke engang lod til at blive taget op af VAR. Fuldkommen uforståeligt. Derudover er vi midt i et ret hektisk program, hvor Juventus venter i wekeenden i en kamp der altså er vigtigere end denneher var, og på den braggrund var jeg faktisk overrasket over at se, hvor høj intensitet Inter holdte kampen igennem. At tabe så knebent på to gude berøringer af Suarez, kan jeg godt leve med.
Jeg ser næsten alle Barcelonas kampe, også i La Liga. Barcelona står ofte overfor hold, som spiller nogenlunde som Inter. De bliver tit presset ud i kanterne imod kompakte forsvar, holdene satser på de hurtige kontraangreb, og Messi får ofte en hel del opmærksomhed/knubs. Det er dog rigtigt nok, at det er mere (men ikke udelukkende) i Europa end i La Liga, hvor flere hold ikke rigtig kan spille på den måde. Hvis jeg havde skrevet "mange gange i løbet af en sæson" i stedet for "hver eneste uge", ville det være helt korrekt, synes jeg.

Jeg tror, du tror, jeg argumenterer for, at det var en fortjent sejr til Barcelona? Min pointe er faktisk, at Inter på mange måder virkede bedst, og at de skulle have dræbt kampen (der burde dog have været straffespark i begge ender) eller i det mindste få noget ud af den, men at de rent taktisk dummede sig lidt ved at overlade al initiativet til Barcelona. For nogle år siden var det den eneste måde, hvorpå man kunne have en chance imod Barcelona, da de var så gode til at dominere kampene, men Barcelona er ikke så gode længere/for tiden, hvilket Conte tilsyneladende ikke har opdaget? Liverpool spillede f.eks. langt mere taktisk smart imod Barcelona i sidste sæson, hvor de virkelig ramte dem, hvor det gør ondt, som er på deres dårlige forsvar og i det hele taget manglende rygrad på holdet. Barcelonas 3-0-sejr på Camp Nou var nærmest en joke. Liverpool var det bedste hold på banen, men så var der lige Messi.

Ja, Barcelona vandt på to drømmescenarier af hhv. Suarez og Messi/Suarez, men Barcelona har jo de spillere, som kan noget helt særligt i visse situationer, og Inter gjorde det for nemt for dem at komme til de chancer.

Det er muligt, at Inter underprioriterede denne kamp, men det er i så fald en mærkelig prioritering, da de har en svær gruppe, og på nuværende tidspunkt ser de ud til at ryge ud. Er det en erkendelse af, at de ikke kan klare sig i Europa men har muligheden for at vælte Juventus af tronen i Serie A? Med det, jeg så den anden dag, mener jeg, at Inter er bedre end det og burde i det mindste forsøge at klare sig i CL.
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
Rock Action

#24157 Indlæg af Rock Action » 04 okt 2019 13:54

J Spaceman skrev:
Jeg tror, du tror, jeg argumenterer for, at det var en fortjent sejr til Barcelona? Min pointe er faktisk, at Inter på mange måder virkede bedst, og at de skulle have dræbt kampen (der burde dog have været straffespark i begge ender) eller i det mindste få noget ud af den, men at de rent taktisk dummede sig lidt ved at overlade al initiativet til Barcelona.
Nej, det er nu ikke helt det, jeg troede, men jeg synes bare det her var skoleeksemplet på en 'game of two halves', hvor Inter havde den første (som er den Josti's oprindelige kommentar refererede til, og som du så bruger som springbræt) og Barcelona havde den anden, og når det er tilfældet, så er det ikke overraskende, at det er det bedste hold, der edger den. For at Conte skal lykkedes med sin taktik, skal inter være mere kyniske, og de skal have mål nummer to på en af de utallige omstillinger eller på det straffe, som Arthur 100% begår mod Sensi. Du skal have lidt tur i den, hvis du skal have alle tre point med fra Nou Camp. Og igen, jeg elsker Lautaro og tror han bliver så meget bedre, end han allerede er nu, men selvom det er en fantastisk redning af ter Stegen på hans hovedstød, så er det bare forskellen på en top-top angriber og en top-top-top angriber, som Jamie Redknapp ville sige. Hvis han skal score, så skal den heades uden for ter Stegens umiddelbare rækkevidde. Omvendt er Suarez berøring på det andet mål så hjernedød god, at kun de allerfærreste spillere i verden, ville have kunne gøre ham det efter. Så marginalerne er der ikke, og det skulle de have været, hvis man skal have sejren med. Havde også været rart, hvis ikke Lukaku var blevet skadet op til, og man havde haft den taktiske option.
J Spaceman skrev:
Liverpool spillede f.eks. langt mere taktisk smart imod Barcelona i sidste sæson, hvor de virkelig ramte dem, hvor det gør ondt, som er på deres dårlige forsvar og i det hele taget manglende rygrad på holdet. Barcelonas 3-0-sejr på Camp Nou var nærmest en joke. Liverpool var det bedste hold på banen, men så var der lige Messi.
Verdens bedste hold med verdens bedste offensiv, der er sat op til at spille aggressivt offensiv fodbold og gør det hver uge (og aldrig taber) var i stand til at ramme Barcelona, hvor det gør ondt. Det er der vidst ingen, der er uenige i. Hvad det har med Inter i onsdags at gøre, ved jeg ikke.

J Spaceman skrev:
Ja, Barcelona vandt på to drømmescenarier af hhv. Suarez og Messi/Suarez, men Barcelona har jo de spillere, som kan noget helt særligt i visse situationer, og Inter gjorde det for nemt for dem at komme til de chancer.
Det er jeg enig i, de har, men det er jeg ikke enig i inter gjorde.
J Spaceman skrev:
Det er muligt, at Inter underprioriterede denne kamp, men det er i så fald en mærkelig prioritering, da de har en svær gruppe, og på nuværende tidspunkt ser de ud til at ryge ud. Er det en erkendelse af, at de ikke kan klare sig i Europa men har muligheden for at vælte Juventus af tronen i Serie A?
Det er nok først og fremmest en konsekvens af, at man jokkede i spinaten i, hvad der skulle have været de eneste 3 sikre point i først runde, med den gruppe in mente, så er det unægteligt noget tungt at rejse sig fra, så jeg er sådan set super imponeret af det svar, selvom det ikke nåede hele vejen. Det er i hvert fald vigtigere at gå efter scudettoen, nu hvor man har startet, som tilfældet er, og Sarri er en helt anden type træner end Juventus i deres post Serie B-tur iteration tidligere har haft. Det er i øvrigt anden gang ud af to mulige, at Juventus har fået en dag mere til at forberede sig til deres Serie A kamp oven på en CL runde end Inter, så det virker jo bekendt.

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#24158 Indlæg af Tonic Satan » 05 okt 2019 14:30

Stakkels Lloris, mand. :sad:
Karsten Olesen skrev:
17 jan 2008 12:21
knepningens mester!

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: Yon lake of fire.

#24159 Indlæg af Antimatter » 05 okt 2019 19:12

Soon? Relegation Fighters: Endgame
Billede
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Rock Action

#24160 Indlæg af Rock Action » 09 okt 2019 12:22

Tror da lige den fortjener en Spaceman classic emoji: :o ... :o :o :o :o
Billede

Besvar