Tråden om Bræt-spil, nu med byttemarked

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

Re: Tråden om Bræt-spil, nu med byttemarked

#251 Indlæg af Pete Rock » 11 feb 2017 01:17

Hvad er et godt brætspil for to voksne? Min kone og jeg leder efter en grund til at blive skilt.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Hansen

#252 Indlæg af Hansen » 11 feb 2017 01:34

Kommer meget an på hvor langt eller komplekst I vil have det. Jeg har lavet videoer med to gode to-mandsspil i den lette ende, og jeg håber på at næste weekend får jeg tid til en "top fem" af to-mandsspil. Men et par bud jeg gav en anden der spurgte:

Battle Cry: 15 scenarier fra den amerikanske borgerkrig. Tager ca 45 minutter at spille, og er assymetriske og skriger efter revanche. Også udgivet som memoir44, hvor det er samme mekanikker, bare ved landgangen i Normandiet.

Dvonn: Virkelig fedt 2-spiller i den abstrakte back gammon tradition. 3 regler og masser af strategi.

Og så selvfølgelig Twilight Struggle, som er blevet hyldet tidligere i tråden her. meget langt og fantastisk godt spil hvor du genspiller den kolde krig.

Brugeravatar
kasper kål
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

#253 Indlæg af kasper kål » 12 feb 2017 12:46

Pete Rock skrev:Hvad er et godt brætspil for to voksne? Min kone og jeg leder efter en grund til at blive skilt.
Vi er i gang med en topersoners Pandemic: Legacy kampagne. Det er som Hansen indikerer tidligere i tråden en fuldstændig mindblowing oplevelse!

Brugeravatar
kenk
Geografisk sted: Århus

#254 Indlæg af kenk » 12 feb 2017 13:37

Pete Rock skrev:Hvad er et godt brætspil for to voksne? Min kone og jeg leder efter en grund til at blive skilt.
Billede

Jaipur. Hurtigt og let spil.

Brugeravatar
Hansen

#255 Indlæg af Hansen » 12 feb 2017 16:58

Ny film! Nu fortæller jeg om det helt nye spil Bloc By Bloc, hvor man skal lave gaderevolution :)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=25YWxRa8 ... e=youtu.be[/youtube]

Brugeravatar
Kalnæs
Geografisk sted: Amager

#256 Indlæg af Kalnæs » 12 feb 2017 20:16

Jeg har spillet 7 Wonders: Duel mange gange, og det kan det godt tåle. Det er en slags kompetetiv tomandskabale med masser af strategiske nuancer. Jeg er i øvrigt interesseret i at høre, om nogen mon har prøvet den nyligt udgivne udvidelse Pantheon, og om den i så fald er noget værd?

Billede

Brugeravatar
Hansen

#257 Indlæg af Hansen » 12 feb 2017 21:58

Det er sjovt, ham jeg oftest er enig med brætspil, elsker 7 wonders. Både den rigtige og duel. Og jeg kan ikke fordrage nogen af dem. Lige præcis kabale-følelsen slukker mig helt. Så sidder man og spiller lidt med sig selv, og tilsidst er der én der har vundet. Jeg kan slet ikke mærke interaktionen. Men altså, jeg er lidt i mindretal ved jeg. Begge spil ligger meget højt hos boardgamegeek.
Respekt for at Kål kører Pandemic Legacy som 2-mands! SÅ vildt et spil.

Brugeravatar
dave
Geografisk sted: Hvidovre

#258 Indlæg af dave » 13 feb 2017 10:03

13 Days er bestemt også værd at anbefale. En nedtonet version af Twillight Struggle og så er det designet af et par danske gutter.

Der kommer snart en endnu mere komprimeret version, 13 Minutes :)
Abepingvin FK - Når 'ok' er mere end rigeligt.

Brugeravatar
Hansen

#259 Indlæg af Hansen » 15 feb 2017 11:41

Vi er netop ramt af afbud, og mangler derfor en 4.-mand til Bloc by Bloc i aften. Nogen der har lyst til gaderevolution i Rødovre kl 20?

Brugeravatar
cloveroverdover

#260 Indlæg af cloveroverdover » 16 feb 2017 13:45

Castles of Burgundy er fedt. Slå terninger og opbyg et gods i Bourgogne. Fungerer med op til fire mand, men bedst til to eller tre.
I'm not taking no fucking responsibility for cats I don't know, man.

Besvar