Jonas' dystre selvhjælpstråd

Næsten alt
Post Reply
Jonas
Spotify: masshaste

Jonas' dystre selvhjælpstråd

#1 Post by Jonas » 06.03.2018 11:07:03

Velkommen

Den sidste måneds tid har jeg af uransagelige årsager hørt Mads & Monopolet et par gange, og der har ikke været et eneste ‘dilemma’, jeg ikke har været i stand til at løse på omkring et halvt minut. Ergo: Nu vil jeg også være bestyrelsesformand for en fucking selvhjælpstråd.

I denne brevkasse får du misantropiske, amoralske og dybt uansvarlige feel bad-råd om alt fra dramatiske nabostridigheder og parforholdsknas til selvværdsproblemer, sjælesorg og hverdagsangst. Her kan du spørge om hjælp eller bare holde din kæft, det er helt op til dig.
Vi må da håbe, det bliver bedre i morgen

Lang

Re: Jonas' dystre selvhjælpstråd

#2 Post by Lang » 06.03.2018 11:14:22

Hvor bitter skal jeg være over at samlevende ikke-gift ikke vil flytte ud i nogle gule mursten på en lukket villavej i et velstående forstadskvarter i et naturskønt område?
Jeg har ikke valgt Transmission fra.

Jonas

#3 Post by Jonas » 06.03.2018 11:30:38

@Lang

Det kommer an på så meget. På den ene side er det en fed mulighed at have, ligesom jeg er sikker på, komfortniveauet er højt. Så kan ungerne gå til håndbold, mens far spiller luftguitar eller sover brandert ud. På den anden side har jeg stor sympati for din kastrationsangst, for der er altid grund til bekymring, når fruentimmeret påtager sig rollen som bygherre på sådan et rede/mausoleum-projekt.

Svaret afhænger af mange ting. Hvis du helst bare vil blive i det liv, du har, må du vurdere, om der kan indgås et tilfredsstillende kompromis. Fritidshus, kolonihave, etc. Din anden mulighed er at stille et alternativt forslag, eventuelt et helt urimeligt af slagsen á la "Nu vi snakker om Anholt...", for på den måde at triangulere styrken af hendes position.

Skuffelsen er helt rimelig. Bitterheden er dog først for alvor retfærdiggjort, når du har nået et niveau af total overgivelse til kvindens magtpåvirkning og er blevet til det, der på moderne dansk hedder en beta cuck. Herfra går det hastigt ned ad bakke, og du vil begynde at tænke på dig selv som én, der engang var fed. Først med en vis angst, men stille og roligt vil du falde til ro i rollen som afdanket, udtjent arvemateriale. Det er selvfølgelig blændværk, og en dag rører dyret på sig, og du kommer til at lave noget dumt med en studentermedhjælper til en firmafest.

Overvej, om ikke én på munden kunne være løsningen på dit problem.

Kh

Fisker Thomas

#4 Post by Fisker Thomas » 06.03.2018 11:38:41

Hvordan forhold JoMads og Monopolet sig til, at der allerede er en konkurrende selvhjælpstråd?
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Jonas

#5 Post by Jonas » 06.03.2018 11:45:50

@Fisker Thomas

Knap nok, vil jeg sige. Der kan man gå hen, hvis man fx søger bekræftelse eller omsorg. Her i brevkassen beskæftiger vi os ikke med den slags følelser.

Kh

Fisker Thomas

#6 Post by Fisker Thomas » 06.03.2018 11:48:23

Hvis du helst bare vil blive i det liv, du har, må du vurdere, om der kan indgås et tilfredsstillende kompromis.
:shock: :o :shock:
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

eini

#7 Post by eini » 06.03.2018 17:36:50

Den her tråd er det bedste der er sket i dag.

Spørgsmål: Er det forsvarligt at starte på en videregående uddannelse, når man har passeret 30?

secondtoughestintheinfant

#8 Post by secondtoughestintheinfant » 06.03.2018 17:43:47

Nu er jeg hverken Jonas eller GOAT, men: da jeg startede med at læse på uni i 2006 blev en af mine bedste studiekammerater fra holdet hurtigt en gut, der var omkring 33 (selv var jeg, hvad, lige fyldt 20 eller sådan noget). Han kom fra et velbetalt lederjob i detailbranchen, som der egentlig ikke var nogen som helst grund til at springe fra, men han gjorde det alligevel, fordi han var interesseret i litteratur og gerne ville læse på uni. I dag er han gymnasielærer et eller andet sted i Jylland, men det fede er, at det job han forlod for at læse på uni var i TP Musik. Jeg tror lige godt aldrig, jeg har set nogen forlade en branche på perfekt et tidspunkt, og selvom han dengang ikke kunne vide, hvor perfekt timingen var, tror jeg nok, han anser det som det mest forsvarlige, han nogensinde har gjort.
Til helvede med indiecred.

J Spaceman

#9 Post by J Spaceman » 06.03.2018 20:39:16

Kære GOAT. Hvad skal jeg gøre?
Jon A wrote:Bidrag med noget.

Tonic Satan

#10 Post by Tonic Satan » 06.03.2018 21:11:59

Sid stille og klap i! :x
Antimatter wrote:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Post Reply