Det er tre år siden, jeg var i Madrid, og der kunne man godt se, at det var den vej, det gik i Malasaña. Ligesom det er gået i Chueca. Jeg har det ret dobbelt med det: Det er da vildt ærgerligt, hvis La Catrina er blevet dårligt, men på den anden side er det også ret godt gået, at den comedor var så god i så mange år. Det er synd, at Lateral efterhånden er flagskibsbutikker op og ned ad gaden, til gengæld er det rart, at den er blevet gågade. At bilerne i det hele taget er lidt mindre dominerende nu i Madrid, at der er cykelstier og alt muligt. Jeg har det ambivalent med, at Casa de Campo er blevet ryddet for prostituerede, men på den anden side virkede det også rimelig hårdt at stå derude.Kalnæs skrev:Gentrificering
Overordnet kan man sige, at ja, Madrid er blevet shinet gevaldigt op, siden jeg boede der i 2004-5, men udgangspunktet var godt nok også noget slidt. Hvis man har børn, er det fedt med den tovbane, der er kommet langs floden nedenfor Príncipe Pío.
Jeg vil fandme snart til Madrid. Jeg havde håbet, at vi skulle derned til foråret, men den ældste har insisteret på, at vi skal til Athen og glo på ruiner.