vi rejser

Næsten alt
Post Reply
hitler

Re: vi rejser

#1351 Post by hitler » 19.02.2018 20:36:24

J Spaceman wrote:Jeg kan virkelig godt lide Stairway To Heaven.
Køb min bog her!

Tonic Satan

#1352 Post by Tonic Satan » 19.02.2018 21:03:51

Heil heil!
Antimatter wrote:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

opiumsnegl

#1353 Post by opiumsnegl » 19.02.2018 22:28:31

Le Chervau wrote:Zdravo!

Jeg rejser på drengetur til Sarajevo tors.-søn. med 5 gutter, som jeg har boet på kollegie med. Ingen af os har besøgt den bosniske hovedstad før, men vi fandt billige billetter med Wizz Air: Billund-Tuzla kr. 240 (t/r).

Nogle tips til hvad man kan lave dernede i weekenden?

Mad & drikke, musik & spillesteder, kulturelle oplevelser, muséer, kvarterer etc.

Anbefalinger modtages med kyshånd
Du skal i hvert fald asap væk fra Tuzla International Airport, det er et helt fucked sted. Hvornår på døgnet rejser i retur? Nogle venner og jeg havde blaffet rundt i Europa i sommeren 2015, og endte rejsen med en flyvetur fra Tuzla til Norge. Vores fly gik tidligt om morgenen, men man måtte ikke opholde sig inde på selve lufthavnen om natten, så vi skulle ligge fra midnat til 5 om morgenen ved et hegn uden for lufthavnen omgivet af vilde hunde der jævnligt angreb hinanden.
Det nærmeste busstoppested er også ret langt væk, så vi blev også angrebet af vilde hunde da vi gik mod lufthavnen derfra. Heldigvis blev vi reddet af en ung fuld bosnier med bil, som kørte også fra busstoppestedet til lufthavnen. Lufthavnen er desuden +10km væk fra byen, så det er en fin idé at få tænkt lidt over hvordan man kommer til og fra.

Jeg nåede desværre ikke at have noget tid i Sarajevo eller Mostar, så der kan jeg ikke hjælpe.
Jimmi Jazz wrote: regnvejrstråden er god og sød

Le Chervau

#1354 Post by Le Chervau » 21.02.2018 08:20:12

Tak for de gode råd om Tuzla International Airport, opiumsnegl!

Det lyder godt nok som et gruopvækkende sted med de vilde hunde i Bosnien. Og Tuzla er jo også åstedet for "Operation Bøllebank". Heldigvis har vi arrangeret privat transport Tuzla - Sarajevo (t/r), så vi ender med at tilbringe minimal tid i og omkring lufthavnen.

Frcaheal

#1355 Post by Frcaheal » 21.02.2018 11:31:43

Hvis I skal bruge bosniske mark, før I ankommer til Sarajevo, er det en god idé at have nogle danske kroner eller euro med, I kan veksle. Der er nemlig ingen hæveautomater i Tuzla International Airport, som dette hul i jorden så smukt er benævnt, og den ene vekselbod, der er, ville ikke tage mit dankort sidste år. Heldigvis havde jeg mastercard med, der gik igennem, ellers havde jeg ikke engang haft de 1,5 mark til bussen ind til Tuzla.

Sarajevo. Ja hvad har vi... der ligger en god boghandel med et godt udvalg af oversatte lokale ting, Buybook, Radiceva 4.

Det bedste ved Sarajevo var egentlig, da fanden tog ved mig, og jeg blev ved med at gå op og op, indtil jeg endte oppe over og ude af byen, hvor jeg sad og læste og nød et stykke med tobak og udsigten over byen, mens jeg ikke blev forstyrret af andet end en gammel bosnisk mama, der kom forbi med sine geder.

Image

Men det er måske lige køligt nok på denne årstid. Man kunne jo i stedet sætte sig ind i kælderen under byens bryggeri og drikke ufiltrerede fadøl. Vi taler ikke stor ølkunst, men den er da bedre dér i den ufiltrerede version end i resten af byen. Brygkælderen er et ret stort sted, og man kan både drikke, ryge og spise der. I skal da også smage på de lokale vine. Jeg fik en udmærket rød på den lokale blatina-drue på en vinbar i gaden overfor katedralen sidste år (navn glemt), men ellers plejer de hvide at være bedst på de kanter.

Ellers er Sarajevo jo ikke specielt stor, så I render vel ind i det meste ved bare at vade rundt, mens I hælder burek indenbords.
Nå, men så sælger vi egern.

Emilo-

#1356 Post by Emilo- » 06.03.2018 19:16:07

Sidste år lærte jeg endelig at det kan betale sig at booke sommerferie i rigtig god tid - det er jeg så gået igang med nu.

Jeg er træt af at flyve og jeg er rigtig træt af lufthavn. Heldigvis kan jeg rigtig godt lide at køre tog så jeg har forsøgt at booke en togtur fra Aarhus til Krakow, men de europæiske togselskaber gør det ikke let. Det lader til at de nationale selskaber (DSB/DB/PKP) hver kun har en håndfuld destinationer til udlandet.

Derudover undrer det mig at jeg ikke kan finde en god hjemmeside a la Skyscanner/momondo for togrejser

Er der nogen som kan give et tip?

Frk. Larsen

#1357 Post by Frk. Larsen » 06.03.2018 20:12:30

Prøv Rome2rio

Lang

#1358 Post by Lang » 06.03.2018 20:27:33

Vi planlægger indien her i april - det sydlige og Anholdt til sommer. Nogle tips til nogen af stederne?
Jeg har ikke valgt Transmission fra.

Antimatter

#1359 Post by Antimatter » 06.03.2018 20:39:22

Hvis jeg skulle til Indien ville jeg besøge Tamil Nadu først. Fascinerede dravidisk kultur meget anderledes end den nordlige del af landet, relativt velstående, tropisk klima.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

leapfrog

#1360 Post by leapfrog » 07.03.2018 00:14:22

Jeg kender kun det nordlige Indien og skal formentlig overvintre i Indien, så jeg er meeget nysgerrig på erfaringer med de sydlige egne. Jeg har kun hørt godt om Kerala og Tamil Nadu.
"inseperable does not mean identical"

Post Reply