Espresso kande

Næsten alt
besked
Forfatter
radio

Re: Espresso kande

#31 Indlæg af radio » 13 okt 2008 23:36

Fisker Thomas skrev:Hvad dækker en "latté" eksempelvis over? Jeg har aldrig lært det.
Alle varianter af kaffe med mælk dækker over, at man er københavner, eller prøver at bevise for omverdenen at man er "storbymenneske" og at mælk er sådan en lidt fancy ting importeret ude fra det fine bøhland - vi der har kigget på kopatter siden vi selv kunne gå ned til marken gider sgu ikke putte skidtet i kaffen, jeg kender i hvert fald ingen, der ikke bor eller har boet i hovedstaden, der putter mælk i kaffen.

Brugeravatar
Jonas
Spotify: masshaste
Geografisk sted: Vejen

#32 Indlæg af Jonas » 13 okt 2008 23:48

Nu skal du snart lære at holde kæft, min kære ven, inden jeg brækker espresso (med dertilhørende mælkeskum) ud over dig.
»Jeg har aldrig krænket nogen«

radio

#33 Indlæg af radio » 13 okt 2008 23:53

Jaja, skal jeg ikke bare nøjes med at true dig med at true dig med en røvfuld, jeg kan alligevel næppe knække dine knogler med al den mælk og kalk du åbenbart indtager siden du føler dig så trådt over tåbasserne. Du kan få en kindhest og en røffel kan du.

Brugeravatar
Jonas
Spotify: masshaste
Geografisk sted: Vejen

#34 Indlæg af Jonas » 13 okt 2008 23:58

radio skrev:Jaja, skal jeg ikke bare nøjes med at true dig med at true dig med en røvfuld, jeg kan alligevel næppe knække dine knogler med al den mælk og kalk du åbenbart indtager siden du føler dig så trådt over tåbasserne. Du kan få en kindhest og en røffel kan du.
Ja, gør endelig det. Det ville være et stort fremskridt. Dit indlæg er ret paradoksalt, for i disse dage forekommer du mig at være den mest dumsmarte københavneraspirant i Svingningers historie. Lad nu folk om, hvad fanden de gør ved deres kaffe.
»Jeg har aldrig krænket nogen«

radio

#35 Indlæg af radio » 14 okt 2008 00:04

Jeg ved det godt.. det er også mit mål ikke at falde helt på røven over SAS hotellets størrelse når jeg kommer til København med firetoget (halvt om halvt, afgang 16.10 fra Odense) i morgen, så jeg nemmere kan blende ind med de lokale tilflyttere.. eller med andre ord, dumsmart - måske, københavneraspirant - wtf?

Brugeravatar
Jon A
Kontakt:

#36 Indlæg af Jon A » 14 okt 2008 09:42

Jonas skrev:Nu skal du snart lære at holde kæft, min kære ven, inden jeg brækker espresso (med dertilhørende mælkeskum) ud over dig.
Det hedder en macchiato, det der.

Der er en meget fin lokumsgraffiti inde i Grand om at eskimoerne efter sigende sku ha flere ord for sne end vi har for kaffe med mælk, men at det simpelthen ikke kan passe.
kulsoen skrev:MÆND (læs: Jon A)
Briller af stål

Brugeravatar
Tobak
Geografisk sted: I det ydre rum.

#37 Indlæg af Tobak » 14 okt 2008 09:53

Det er et spørgsmål om suffixer. Peter høeg har misforstået det. Det har jeg lige lært at digterne.
Ordet 'sne' ændrer sig alt efter sammenhængen det indgår i.

Nå, men sådan en kande med tryk i hedder en cafetiere på fransk (indsæt selv `´ efter behov). Det er den eneste kop kaffe der tilfredstiller mig. Der er så overdrevet meget koffein i - især sammenlignet med cafe espresso
som jeg iøvrigt elsker -- den nulstiller. den kalibrerer.

Det er så trist ikke at nå en morgenkaffe og være nødsaget til at drikke det uhumske tynde kontorsprøjt. man kan drikke 4 liter uden at vågne, istedet opnår man en fin hovedpine.

Mht mælk så får fedtet en bedre smag ud af kaffen og så holder den sig varm længere.

Og soyamælk skiller også.
Oles skrev:Det er flip ind musik.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#38 Indlæg af Fisker Thomas » 14 okt 2008 10:53

radio skrev:
Fisker Thomas skrev:Hvad dækker en "latté" eksempelvis over? Jeg har aldrig lært det.
Alle varianter af kaffe med mælk dækker over, at man er københavner, eller prøver at bevise for omverdenen at man er "storbymenneske" og at mælk er sådan en lidt fancy ting importeret ude fra det fine bøhland - vi der har kigget på kopatter siden vi selv kunne gå ned til marken gider sgu ikke putte skidtet i kaffen, jeg kender i hvert fald ingen, der ikke bor eller har boet i hovedstaden, der putter mælk i kaffen.

Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg bor i på Vesterbro og arbejder på Rådhuspladsen, og er ovenikøbet tilflytter, og nogle gange har jeg også en århusiansk dialekt, fordi det har alle jeg kender og man fremstår mere sympatisk, hvilket ikke er at foragte, når man som jeg er et grundlæggende usympatisk menneske, men jeg drikker stadig sort kaffe.

Men hvad er alle de der mælkekaffeting? Måske kunne man få en ordliste?
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
æsmet

#39 Indlæg af æsmet » 14 okt 2008 13:22

Jeg var ude og se Den Lille Havfrue i søndags. Der fik jeg en kop kaffe med mælk. Det var ikke noget, jeg havde forberedt, jeg lod det bare ske. Politiet kom, fordi der var nogle lommetyve. Lommetyve og turister og mig. Det er os, der kigger på Den Lille Havfrue.
Her står jeg så og kigger på denne fabrik.

Brugeravatar
Jon A
Kontakt:

#40 Indlæg af Jon A » 17 okt 2008 11:24

De sidste par dage har jeg pludselig drukket cappucinoer med vegetabilsk fedt og sukker fra maskinen på anden sal. Jeg tror jeg er på vej mod et paradigmeskifte i min kaffedrikning, det er slut med sort kaffe.
kulsoen skrev:MÆND (læs: Jon A)
Briller af stål

Besvar