Tennistråden

Næsten alt
Post Reply
Jensth

Re: Tennistråden

#1101 Post by Jensth » 25.01.2018 17:28:01

Broder Salsa wrote:jeg brød mig heller ikke om Sampras
Hvad er i dog for nogle mennesker? :shock: :sad:

Servebotter kan vi godt enes om er kedelige, men en VIRKELIG dygtig serve/flugtspiller er jo den største nydelse at se på en tennisbane.

Sampras er den 2. bedste tennisspiller i historien, bedømt på talent. Guddommelig teknik! Han var også godt selv klar over det. Ejede ganske enkelt tennisbanen med sit spil og udstråling. I tillæg var han en af de hurtigste spillere nogensinde.

Sampras ville være mit bud på en vinder af KONGECUP for tennisspillere!

J Spaceman

#1102 Post by J Spaceman » 25.01.2018 18:43:05

Jensth wrote:
Broder Salsa wrote:jeg brød mig heller ikke om Sampras
Hvad er i dog for nogle mennesker? :shock: :sad:
Jeg nævnte lige Sampras som en af mine fire yndlingsspillere igennem tiden, hvor han måske bare var den af de fire, jeg var mindst vild med.

Så ingen "I" her, kun Broder Salsa! :)
Jon A wrote:Bidrag med noget.

Broder Salsa

#1103 Post by Broder Salsa » 25.01.2018 21:13:06

J Spaceman wrote:Det er oftest de spillere, jeg holder med. Hold nu op med at være pedantisk! :x

Både Cilic og Del Potro er i øvrigt ret offensive spillere. Del Potro slår virkelig hårdt. Cilic slår også hårdt og forsøger at udspille modstanderne fra baglinjen, og han spillede endda serv/flugt-spil i perioder imod Nadal som modtræk til, at Nadal stod langt bag baglinjen på Cilics førsteserv

Selvfølgelig er jeg enig i, at det er mere nuanceret end, hvor ofte spillerne går til nettet. Den generelle tendens er bare, at jeg bedst kan lide spillere, som forsøger at udspille modstanderne i stedet for bare at holde bolden i spil, jeg kan godt lide variation i spillet, og jeg er også meget mere til elegance og føling med bolden end til råstyrke og evnen til at løbe alt op.
Jeg er sgu da ikke pedantisk - det giver bare ikke mening, det du skriver. Del Potro er da først og fremmest kendetegnet ved at have tennissportens vildeste forhånd. Men jeg medgiver: Han er faktisk blevet lidt mere interessant rent teknisk og taktisk efter hans håndledsproblemer, hvor han bliver nød til at finde andre løsninger i baghåndssiden. Hans sejr over Federer i USO sidste år var f.eks. taktisk genial. Murray og Djokovic er f.eks. heller ikke så meget råstyrke som det er evnen til at udspille modstanderen. Det gør sig især gældende for Murray. Men han er vel ikke en af dine favoritter? Kort sagt er det bare så vilkårligt, hvem jeg kan lide af nuværende spillere. En hurtig liste:

Federer
Del Potro
Goffin
Pablo Cuevas
Monfils
Mahut
Simon

Broder Salsa

#1104 Post by Broder Salsa » 25.01.2018 21:18:18

Ang Sampras: ham har jeg også fået klart mere respekt for de senere år. Hans 2. serv og hans running forehand er verdens bedste i de kategorier. Og jeg kan også i langt højere grad sætte pris på serv-flugt. Men han er fandme ikke i nærheden af at vinde kongecuppen! Jeg fatter ikke dem, der mener, at han har udstråling og karisma. Det gør sig egentlig også lidt gældende for Federer, men eh.... Han har bare den der teknik. Til sammenligning ser det nærmest kluntet ud, når Sampras spiller.

Min 90'er liste:

Bruguera
Rafter
Goran
Agassi
Kuerten

secondtoughestintheinfant

#1105 Post by secondtoughestintheinfant » 25.01.2018 23:29:58

Top 3 over de Grand Slam-finaler, jeg har set, hvis resultat og kampforløb, jeg har fået mest optur over (altså, ekskluderer det Nadals Wimbledon-sejr over Federer, fordi jeg holdt inderligt med Federer):

1. Federer-Nadal, Australian Open 2017 - muligvis største sportsøjeblik nogensinde.
2. Ivanišević - Rafter, Wimbledon 2001 - Goran vinder på wild card efter en helt sindssyg kamp og efter at have tabt en milliard Wimbledon-finaler til Sampras i løbet af 90'erne (også fedt da teenage-Roger slog Sampras ud i samme turnering)
3. Federer-Roddick, Wimbledon 2009 - en af de vildeste kampe nogensinde, hvor GOAT ender med at vinde over en af de mest trælse all timers overhovedet.
The Internet Destroyed Everything He'd Ever Loved, Everything He'd Ever Hoped For. It Only Made One Mistake. IT LEFT HIM ALIVE.

#1106 Post by secondtoughestintheinfant » 25.01.2018 23:40:05

For øvrigt, overvej lige et vindue, der var i starten af 00'erne mellem Sampras og GOAT-eraen, hvor folk som Gaston Gaudio, Albert Costa, Juan Carlos Ferrero og Thomas Johansson vandt slams. Om et par år er det vel tilbage til den slags :-/
The Internet Destroyed Everything He'd Ever Loved, Everything He'd Ever Hoped For. It Only Made One Mistake. IT LEFT HIM ALIVE.

Broder Salsa

#1107 Post by Broder Salsa » 26.01.2018 00:02:17

Finalen sidste år er sgu også den største sportsmæssige oplevelse for mit vedkommende. Jeg blev skadet i ryggen og var selv væk fra tennis i 2 uger, da jeg på matchbolden - efter at have siddet som forstenet gennem hele kampen - sprang op og jublede med armene over hovedet og fik en forstrækning. Det var det hele værd.

J Spaceman

#1108 Post by J Spaceman » 26.01.2018 10:25:15

Federer spiller sygt godt indtil videre i dag! :o
Jon A wrote:Bidrag med noget.

Jensth

#1109 Post by Jensth » 26.01.2018 10:36:37

Det er godt nok en skræmmende niveauforskel der er på de 4 semifinalister. Nu sidder man bare og tænker, hvordan i alverden er Chung og Edmund overhovedet kommet til semifinalerne. Det skulle være de 4 bedste i verden lige pt, men kampene er så ulige at der ikke er nogen underholdningsværdi i at se det.

#1110 Post by secondtoughestintheinfant » 26.01.2018 11:07:14

Jeg tror sgu Cilic tager den.

Post Reply