Tennistråden

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Broder Salsa
Geografisk sted: Dodge City

Re: Tennistråden

#1111 Indlæg af Broder Salsa » 26 jan 2018 11:22

Det kan jeg egentlig også se for mig, men jeg har stadig Federer som favorit, 60/40.

I øvrigt sjovt at vurdere GS-finaler gennem tiden. En ny liste:

Federer - Nadal AUO 2017
Nadal - Djokovic AUO 2012
Goran - Rafter Wimbledon 2001
Federer - Söderling FO 2009 (ikke så meget for kvaliteten af kampen...)
Agassi - Medvedev 1999
Wawrinka - Djokovic FO 2015
Bruguera - Courier FO 1993

...Der er ikke mange damer på listen :?

Edit: Listen er også lidt inspireret af, at jeg er gået glip af vildt mange finaler i Wimbledon pga. Roskilde. Ellers ville et par Fedal-kampe nok finde vej også.

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: Vesterbro

#1112 Indlæg af J Spaceman » 26 jan 2018 11:56

Cilic spillede virkelig godt i kvartfinalen og semifinalen. Jeg kan sagtens se ham vinde.

Angående de ulige semifinaler, så har der været tre spillere, som har været niveauer over alle andre i årets Australian Open. Det er selvfølgelig Federer, Cilic, og Nadal.

Cilic og Nadal spillede imod hinanden, men udover den kamp, har de tre spillere sammenlagt tabt to sæt, begge på tiebreaker, og begge til andre seedede spillere.

Hvis Federer tager finalen i tre sæt, har han endnu engang vundet en GS uden at tabe et eneste sæt! :o
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Broder Salsa
Geografisk sted: Dodge City

#1113 Indlæg af Broder Salsa » 26 jan 2018 12:01

Berdych og Kyrgios fortjener også en honorable mention. Men hvad fanden sker der også for genererationen under GOAT-æraen? Zverev, Thiem, Goffin, Dimitrov og ja, Kyrgios. Edermame slapt, som de kollektiv bare lægger sig fladt ned.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#1114 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 26 jan 2018 12:10

Perspektiverne for post-GOAT er decideret svimlende. Tennissporten kan virkelig risikere at ramle ind i en alvorlig krise.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: Vesterbro

#1115 Indlæg af J Spaceman » 26 jan 2018 12:12

Broder Salsa skrev:Berdych og Kyrgios fortjener også en honorable mention.
Sandt! Jeg havde allerede glemt, at de faktisk spillede godt, før de røg ud.

Angående vores lettere forkludrede diskussion om yndlingsspillere og spillestil.

Det kan selvfølgelig ikke stilles op på en formel, hvem jeg holder med, men der er tendenser til, at jeg holder med offensive spillere og spillere, som går mere til nettet. Det er ikke derfor, jeg er vild med Cilic og Del Potro, men de er trods alt begge ret aggressive i deres spillestil.

Jeg var også imponeret over Sergi Bruguera, som var en langt federe grusbanespiller end f.eks. røvsyge Thomas Muster. Agassis grundslag var for vilde, og Kuerten var også en fin spiller, men det vil aldrig være den slags spiller, jeg kan blive helt vild med. Goran, helt sikkert! Hans serv! <3

Men til Shaken, som fremhævede Del Potro som en flot fyr nogle sider tilbage. Det er han også, men Patrick Rafter! :o

Billede
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar

#1116 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 26 jan 2018 12:19

Sjovt, jeg har altid tænkt, at Rafter ligner en enfoldig dørmand med mildt downs syndrom. Måske fordi hans hals næsten er bredere end hans hoved.

Billede

Der er jeg mere til eksempelvis Feliciano Lopez, tennissportens Fernando Llorente:

Billede
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar

#1117 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 26 jan 2018 12:22

Den all time-hotteste mandlige tennisspiller er naturligvis Agassi:

Billede

Billede

Brugeravatar
kenk
Geografisk sted: Århus

#1118 Indlæg af kenk » 26 jan 2018 12:37

Colin Farrell ville være det perfekte look-cast til en Agassi-biopic.

Brugeravatar
foxtrot
Geografisk sted: Grosse Pointe

#1119 Indlæg af foxtrot » 26 jan 2018 12:51

Balkan über alles!

BilledeBillede

Goran er mest på grund af personligheden. Kan trods alt godt se, at der findes en del bedre tennisspillere end ham. Men Djoker vil jeg til hver en tid forsvare som GOAT-kandidat.
You know, Mike Yanagita. Remember me?

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#1120 Indlæg af Jensth » 27 jan 2018 11:40

tsk tsk... :roll:

Fed kamp i 1. set. Meget tæt og begge spillere har gang i virkelig seværdig, positiv tennis, med Wozniacki som den skarpeste af de 2.

2. set starter lidt i samme rille, men måske et lille fald i niveau fra Wozniacki. Halvvejs igennem begynder Halep at udvise tegn på udmattelse/træthed/dehydrering. Hun tager sig til benet som om hun har kramper. I samme ombæring aktiverer Wozniacki hendes anti-clutch-mode, og begynder at "pushe" altså skubbe bolde over nettet og lave moonballs. det som har været hendes kendetegnende spillestil, og som fungerer for hende imod næsten alle spillere undtagen top-5.

Wozniacki vinder 0/7 af breakbolde i 2. set. Halep kæmper videre i aggressiv stil på trods af hun ser udmattet ud. Halep vinder 2. set 6-3.

Besvar