Tråden om politik

Næsten alt
Post Reply
J Spaceman

Re: Tråden om politik

#301 Post by J Spaceman » 22.11.2017 15:16:34

Jonas wrote:Spaceman, din bums. Hold op med at spille dum og hjælp os med at kuppe parlamentet.
Jeg prøver ikke at spille dum, jeg er bare lidt alternativt begavet. Jeg tænker, at jeg har gode chancer for at blive en succes indenfor netop dette parti, hvor en traditionel måling af evner og kunnen tilsidesættes til fordel for f.eks. udklædning og dans? :o
Jon A wrote:Bidrag med noget.

shaken

#302 Post by shaken » 22.11.2017 18:46:57

Jonas wrote:Udlændingeræset er kørt. Der er ingen vej tilbage, og den progressivt-humanistiske fløj har tabt. Det er helt sindssygt, så meget den offentlige diskurs har rykket sig de sidste 5-7 år.
Skræmmende, men sandt.

Det er vel et spørgsmål om tid, inden en eller anden klaphat kalder mig for perker.
If I've a taste, it's not alone
For the earth and stones,
Rocks, coal, iron, air,
That's my daily fare

eini

#303 Post by eini » 22.11.2017 18:51:51

Jonas wrote:Jeg rykker mod København til marts, så til den tid er jeg åben for invitationer til realpolitiske undergrundsnetværk. :twisted:

Jeg tror ikke, der nogensinde har været en større chance for at få reel politisk indflydelse end via Alternativet. Ingen skal bilde mig ind, at sådan en som fx eini ikke kunne stryge direkte ind som folketingskandidat.
Jeg har tænkt tanken, og ja, det ER fandeme et sjældent vindue for verdensovertagelse vi passerer lige nu, og jeg har både erfaring, netværk og demagogisk talent, men jeg har også alt, alt for mange lig i lasten og let ved at miste besindelsen. På den anden side lader det ikke til at den slags er et særlig stort problem længere, især ikke nu hvor Matriarkatet endelig har fået den moralske overhånd.

Uanset hvad er jeg altid klar på realpolitiske undergrundsnetværk.

Fisker Thomas

#304 Post by Fisker Thomas » 22.11.2017 19:00:10

shaken wrote:
Jonas wrote:Udlændingeræset er kørt. Der er ingen vej tilbage, og den progressivt-humanistiske fløj har tabt. Det er helt sindssygt, så meget den offentlige diskurs har rykket sig de sidste 5-7 år.
Skræmmende, men sandt.

Det er vel et spørgsmål om tid, inden en eller anden klaphat kalder mig for perker.
I dag faldt jeg over BT i frokostpausen. Der var et læserbrev fra Martin Henriksen, der talte om hjemsendelser. Hvornår tror I, lejrene kommer, og de egentlige deportationer begynder? 10 år? 15 år? 20 år? Jeg er i hvert fald sindssygt nervøs for, at det kommer til at ske.

Det virker lidt, som om alle har givet mere eller mindre op, hvad angår det at tale om integration og den slags. Efter at have begrænset hvor mange der kommer ind, bliver det næste mål for udlændingehøjrefløjen vel dette.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Antimatter

#305 Post by Antimatter » 22.11.2017 19:21:55

Nu lyder du altså alarmistisk. Har der været nogen sager som indikerer at vi står overfor deportationer? Ikke bare Martin Henriksens gokkefantasier, men gennemført politik. Der bliver gået brutalt til dem der ikke har ret til at være her, og Information har afdækket nogle klamme sager om hvordan flygtninge og immigranter bliver behandler af myndighederne, men derfra og så til deportation og interneringslejre er der langt. Der er sikkert mange der har våde drømme om det, men der skal også være en politisk vilje til at udfordre reglerne i langt højere grad end der er idag. Selvom mange politikere taler om hvor skadelige menneskerettigheder osv. er bliver de stadig i vid udstræking respekteret i praksis. Interneringslejre og deportationer er for den humanistiske venstrefløj hvad borgerkrigen er for de nationalkonservative: En dystopi som man kan se tegn på allevegne hvis man kigger grundigt nok.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Fisker Thomas

#306 Post by Fisker Thomas » 22.11.2017 19:31:16

Ikke andet end at DF's fantasier plejer at blive virkelighed. Men udviklingen i en mere totalitært højreorienteret retning i flere lande i Europa kan også pege i den retning.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Kong Louie

#307 Post by Kong Louie » 22.11.2017 20:01:07

Jeg tror man overser hvór meget DF egentlig har forandret de sidste 22 år. Da de startede var det jo på Glistrup maner: "Muhammedanere ud!" osv. Og jeg vil da mene at de fleste DF'ere i dag trods alt accepterer, at en generationsindvandrer med dansk pas er og forbliver dansk. Det var bestemt ikke holdningen i 95.

Ham Martin Henriksen bliver den sidste af sin slags. Det vil jeg godt lægge en flad 50er på. Der kommer ikke flere med hans politik. Det er et overstået kapitel.

For langt henad vejen har integrationen allerede fundet sted. Det er bare debatten der hænger fast i en gammel sump. Men langt de fleste med indvandrerbaggrund klarer sig jo glimrende. Aldeles glimrende endda. Jeg mener endda, vi er et foregangsland på det punkt. Der ér ikke synderlig mange spændinger i Danmark i forhold til vores naboer, hvor situationerne hver på deres måde er langt værre end her. Vi stod for muhammedkrisen for en ti år siden, og den blødte virkelig op for mange ting. Mange tabuer blev konfronteret via den. Og selvfølgelig fandt den sted i Danmark, fordi vi er gode til at snakke om ting og konfrontere ting - langt bedre end vi selv tror. Vi lader ikke en latent konflikt ligge, såsom Sverige og Tyskland f.eks gør. De lande er rene bomber sammenlignet med DK, fordi de har slet ikke snakket om en skid endnu. Intet. De er på Glistrup-stadiet på det punkt.

Bandeproblemet er i øvrigt ikke et indvandrerproblem. Det er et klasseproblem. Det er underklassens utilpassede knægte, ligesom rockergrupperne i 70erne og 80erne. Vi hár jo langt henad vejen importeret en underklasse til vores velfærd.
Last edited by Kong Louie on 22.11.2017 23:26:09, edited 1 time in total.
Now I'm the king of the swingers

Pete Rock

#308 Post by Pete Rock » 22.11.2017 20:04:10

Min far er lige kommet på facebook, og hver eneste gang DF bliver nævnt i bare så meget som i bisætning, og tit når de slet ikke bliver nævnt, skriver han følgende:
DE BLIVER ALDRIG STUERENE
Der er ingen tvivl om at manden er en gammel idiot af guds nåde, men lige på det punkt har han sgu' en fed some-strategi.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Antimatter

#309 Post by Antimatter » 22.11.2017 20:12:49

Kong Louie wrote:Jeg tror man overser hvór meget DF egentlig har forandret de sidste 22 år. Da de startede var det jo på Glistrup maner: "Muhammedanere ud!" osv. Og jeg vil da mene at de fleste DF'ere i dag trods alt accepterer, at en generationsindvandrer med dansk pas er og forbliver dansk. Det var bestemt ikke holdningen i 95.

Ham Martin Henriksen bliver den sidste af sin slags. Det vil jeg godt ligge en flad 50er på. Der kommer ikke flere med hans politik. Det er et overstået kapitel.

For langt henad vejen har integrationen allerede fundet sted. Det er bare debatten der hænger fast i en gammel sump. Men langt de fleste med indvandrerbaggrund klarer sig jo glimrende. Aldeles glimrende endda. Jeg mener endda, vi er et foregangsland på det punkt. Der ér ikke synderlig mange spændinger i Danmark i forhold til vores naboer, hvor situationerne hver på deres måde er langt værre end her. Vi stod for muhammedkrisen for en ti år siden, og den blødte virkelig op for mange ting. Mange tabuer blev konfronteret via den. Og selvfølgelig fandt den sted i Danmark, fordi vi er gode til at snakke om ting og konfrontere ting - langt bedre end vi selv tror. Vi lader ikke en latent konflikt ligge, såsom Sverige og Tyskland f.eks gør. De lande er rene bomber sammenlignet med DK, fordi de har slet ikke snakket om en skid endnu. Intet. De er på Glistrup-stadiet på det punkt.

Bandeproblemet er i øvrigt ikke et indvandrerproblem. Det er et klasseproblem. Det er underklassens utilpassede knægte, ligesom rockergrupperne i 70erne og 80erne. Vi hár jo langt henad vejen importeret en underklasse til vores velfærd.
Der tror jeg du undervurderer hvor mange DFere der stadig abonnerer på blut und boden i en eller anden form også blandt de toneangivende medlemmer. Jeg ved ikke hvordan den menige DFer ser på det, men at passet giver adgang til at være dansker er stadig ikke partiets holdning. Det går ihvertfald tilbage til Søren Krarup at mange DFere ikke anerkender statsborgerskabet som mere end gold jura. Man skal have 'dansk blod' og føle sig 'dansk i sjælen'. Den slags udtalelser hører man stadig fra såvel Krarup som Martin Henriksen og Søren Espersen. Hvilke af de DFere der tegner partiet repræsenterer en mere praktisk fløj som den du mener er den dominerende?
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

yossarian
Spotify: 113344089

#310 Post by yossarian » 22.11.2017 20:40:06

to ting: 1) Menige DF'ere er stadig skøre og bliver rutinemæssigt smidt ud af partiet. 2) Ledelsen har helt sikkert nedtonet den mest åbenlyse racisme, men det er jo også derfor der er blevet plads til Nye Borgerlige, og de har helt sikkert potentiale, ikke på trods af, men på grund af det åbenlyse vanvid. Nye Borgerlige gider næsten ikke lægge skjul på at de vil have danske statsborgere i lejre.
Pete Rock wrote:Min far er lige kommet på facebook, og hver eneste gang DF bliver nævnt i bare så meget som i bisætning, og tit når de slet ikke bliver nævnt, skriver han følgende:
DE BLIVER ALDRIG STUERENE
Ak ja, de gode gamle dage. De fleste har fortrængt, at Poul Nyrups anledning til den kommentar var at DF foreslog at udvise familien til kriminelle med udenlandsk statsborgerskab. Det var ved samme lejlighed, Bent Bendtsen garanterede at DF aldrig ville få indflydelse på en VK-regering :evil:
foxtrot wrote:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Post Reply