Den store WA og Information-tråd

Næsten alt
Post Reply
hassefar

Den store WA og Information-tråd

#1 Post by hassefar » 01.10.2010 21:37:54

Det slog mig, at Fiskeren og jeg skiftevis bitcher og roser vores favoritskribenter i ovennævnte aviser i forskellige tråde. Så nu opretter jeg en WA og Information-tråd, hvor man kan komme af med sine idiosynkrasier og deslige. De to aviser er vist ikke helt ukendte for svingerfolkene, men hvis man vil diskutere andre skribenter i andre aviser, så er man naturligvis også velkommen til det. (Men Erik Jensen-bashing er blevet for kedeligt, så vælg dine kampe med omhu). Og selvom vi basher, så gør vi det jo af kærlighed til de to aviser. Allerbedst kan jeg nu lide WA. Og udover at lave en god avis, så kører det jo en god business. Overskudsgrad på næsten 14%!

Tråden her er naturligvis også et påskud til at få Fisker Thomas' altid fantastiske bashing samlet ét sted.

Jeg har stadig ikke fået åbnet denne uges WA, men min kæphest lige nu er at skælde ud på Bo Green.
Hassefar wrote:Jeg hader:
at Bo Green Jensen evig og altid skal fortælle om sin unge kæreste i sine klummer i WA. Kan nogen da ikke stoppe den mand og få ham til at skrive om noget andet? Fisker Thomas - gør dog noget!
Jegharfanget... er på samme linje.
jegharfangetmigenmyg wrote:Ja, det er kraftedeme irriterende. Har egentlig altid godt kunne lide hans filmanmeldelser, selvom der er lidt for Roger Ebert-hyggeonkel over hans bedømmelser. Men siden han er begyndt at indskyde "som min ledersagerske sagde" i slutningen af alle sine tekster, er han blevet vildt irriterende. Især fordi det ofte er noget fuldkommen ligegyldigt, "hans ledsagerske sagde", men at han så alligevel tager det med, fordi han vil vise, at han elsker hende højt nok til at bruge spalteplads på hendes banale pladder i en ellers seriøs avis.
Og det samme er naturligvis Fisker Thomas.
Fisker Thomas wrote:Jeg har ellers tidligere holdt af hans klummer, men det her er fandenbroderemig for meget, og nogen bør skrive et læserbrev.

Jeg kan også godt lide hans anmeldelser (og han har næsten altid ret i sin vurdering), selvom de hængemuler den lidt.

Men ja, man savner næsten hans besværligheder med ikke at kunne ryge når han er i en lufthavn.
Haile lassie har dog taget ja-hatten på og prøver at sprede lidt love i stedet:
Haile lassie wrote:sidst jeg så bo green jensen, læste han et frygteligt digt op om to drager, der bollede i fælledparken eller noget, og der lignede og lød han som en, der havde brug for en ung kæreste, så bo: skriv bare løs om din unge flirt. jeg dømmer dig ikke.
Både Fisker Thomas og Hassefar kan dog også rose. Bl.a. boganmelder Löfström fra Informeren.
Fisker Thomas wrote:Ang. Ditlev Jensens nye roman, så har jeg ikke læst den, men jeg morede mig virkelig godt over Kamilla Löfströms anmeldelse. Hun har i øvrigt været på WA, så mon ikke hun er ligeglad? Men hun har virkelig været skarp de sidste par måneder. I'm loving her. Tænk hvis Leonora Skov var ligeså sej som hende.

KDJ er vist ikke anmeldt i dagens WA. Godt det samme; så har Bukdahl en uge til at overgå Löfström. Jeg forudser dog en positiv Bukdahl.
Og Nanna Goul har også en høj stjerne (og ja, hun mangler lige lidt endnu).
Hassefar wrote:Mister jeg forresten street cred, hvis jeg siger, at Nanna Goul også har en ok høj stjerne hos Hassefar?
Og så kunne fiskeren jo ikke dy sig for at smide en lille sjofert ind:
Fisker Thomas wrote:Det kommer an på på hvilken måde sternen er høj (høhø). Jeg kan godt lide Nanna Goul, men man kan også mærke at hun har brug for 3-4 år mere for at blive god for alvor. Men helt klart et af de større talenter. På en eller anden måde er det også rart at hun er så uforudsigelig som tilfældet er.
Desuden forstår jeg ikke helt Skov-bashingen, som flere læserbreve også gør sig skyldige i. Jeg kan sgu lide det meste af det, hun skriver. Ellers er andre favoritter:
Lone Frank
Joakim Jakobsen (hvorfor skriver han så lidt lige i øjeblikket - er han ved at skrive en bog?) Joakim er for øvrigt EFB-fan og prøver ofte at gøre opmærksom på det. Også i Deadline. JJ ftw!
Anna Libak
Og så styrer Hans og Arne jo også max!

Bukdahl gider jeg ikke altid at læse. Men jeg forstår heller ikke, hvorfor folk altid er så sure på ham. Nogle gange er hans anmeldelser jo små kunstværker, andre gange er det bare noget møg. Men manden lever og ånder da for det, han laver.

Hvordan er for øvrigt WA's nye sektion?

daghvid

Re: Den store WA og Information-tråd

#2 Post by daghvid » 01.10.2010 21:52:09

jeg kan bedst lide at kigge på billedet af manden der skriver "årets gang i haven" afsnittet...
Steely Dan III from Yokohama

Fisker Thomas

#3 Post by Fisker Thomas » 01.10.2010 21:54:58

hassefar wrote: Og så styrer Hans og Arne jo også max!

Image
Jeg er egentlig ved at læse lidt bog, men jeg må lige ind og sige at Arne Hardis klart er den cooleste (ok, konkurrencen er måske ikke så hård) i 1. Sektion, og endne bedre i Fri. En snusfornuftig, borgerlig Bent Vinn, konge af det kedelige look. Klummerne om at være fritidslandmand er fremragende, ligesom den lille mands kamp mod bureaukratiet er herlig - en latter day Finn Søeborg, der virkelig taler til ens indre fremskridtsmand. Hans helsides om reglerne for afbrænding af haveaffald var episk! Han skriver godt, og underdriver sjovt, selvom jeg næsten altid er uenig med ham - han er suveræn til forsøgsvis underspillet sarkasme, (ofte = indebrændt harme, men altid selvironisk). Arnes og Hans' politiske journalistik er jeg også glad for - der er altid plads til en anonym kilde fra partiet, og det klæder som bekendt al slags journalistik. Så antimoderigtig at Kødbyen vel nærmest burde opkalde indtil flere ølcocktails efter ham.
Image

daghvid> En klumme jeg er blevet gladere og gladere for. Det maniske blik i øjnene giver ham det lidt ekstra som andre haveskribenter mangler.

stilheds Per Reinholdt Nielsen-bashing må i øvrigt aldrig glemmes. Et højdepunkt i svingningers - måske hele internettets - historie.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

hassefar

#4 Post by hassefar » 01.10.2010 22:08:44

Helt enig angående Arne Hardis.

Hvor meget får I egentlig læst af WA? Jeg må med skam erkende, at med Informeren, Newsweek og WA får jeg ofte dårlig samvittighed over ikke at nå det hele. Der skal jo også lige arbejdes 40 timer i ugen oveni :x Derfor springer jeg det meste Kultur over (udover film og enkelte andre interessante ting). Haveklummen har jeg heller aldrig læst, men har dog ofte stirret fascineret på billedet. Foednote (Niels Barfoed) kan jeg for øvrigt også godt lide. De andre sektioner læser jeg det meste af.

Mht. til Den Mindst Ringe irriterer det mig dog, at bagsiden skal fyldes med det der "folk"-noget. Når jeg læser Information gider jeg altså ikke høre om Sidney Lee og Britneys Spears. Det må de altså gerne stoppe. Brevkassen harcelerer mange også over, men jeg synes den er ret sjov.

Hov, en anden yndlingsskribent er Rune Lykkeberg.
stilheds Per Reinholdt Nielsen-bashing må i øvrigt aldrig glemmes. Et højdepunkt i svingningers - måske hele internettets - historie.
Hvor, hvor?

Fyrst W

#5 Post by Fyrst W » 02.10.2010 00:46:33

Ja. Ja, jeg har et man crush på Rune Lykkeberg.
Image
Double penetration og så BANG! BANG!

Johnnyboy

#6 Post by Johnnyboy » 02.10.2010 01:19:07

Bo Green har aldrig været bedre. Hans klummer er satme gode i øjeblikket, jeg elsker at han hele tiden skriver om Frederikke Lett, som nu i øvrigt også skriver for Weekendavisen. Hans ærlighed er helt utrolig bevægende. Hans anmeldelser er lige så gode. Hans anmeldelse af The kids are all right, total perfekt, det med at vende de forskellige emner i lyset som hjerteformede brosten. Filmen har sjæl nok til at fylde en lastbil. LOVE IT

Bukdahl er bare virkelig god. hans kritiker-serie var guld, det er i det hele taget få skribenter der kan det han kan. Hans Jac nekrolog, you really got me, okay klump i halsen. Hans Gustava brandt-klumme - det samme.

Joakim Jakobsen er dk's bedste sportsjournalist. MEN MEN MEN Den allerbedste er POUL FUCKIN PILGAARD. Den mand nævner sit privatliv mere end Bo Green. Og han skriver bedre end alle andre i avisen.

En lidt underlig favorit er de der læsebreve bagerst i kultursektionen. haha, de er dumme og arrogante og usjove. Tit forstår jeg ikke det sjove.

Jeg starter med bøger, så kultur, så ideer og så 1. sektion bagfra. Jeg hader at læse om politik.

Viskarne

#7 Post by Viskarne » 02.10.2010 07:23:59

Arne Hardis og Hans Mortensen - de to alene er rigeligt grund til at købe Weekend Avisen. Det bedste dansk politisk journalistik har at byde på. En gennemsnitspolitiker får mere ud af at tale med de to, end de gør af at tale med en gennemsnitspolitiker. Til gengæld synes jeg at Frede Vestergård er en mindre katastrofe - nogen burde gøre et forsøg på at bringe ham i kontakt med læserne. Og så er Leif Blædel med afstand den største klammerik, der får lov til at ramme et stykke avispapir.

Jeg kan også godt lide Poul Pilgård. Han er bleg som franskbrødsdej, har matte, indsunkne øjne og tendens til pukkelryg og er alligevel i stand til at føre sig frem som en førsteklasses libertiner.
spent pride arms talking yellow age.

Sille...sille...

#8 Post by Sille...sille... » 02.10.2010 09:08:51

Jeg er også Arne Hardis-fan. Han er så ualmindeligt skarp. Han skrev engang noget om kommaer, og det er noget af det mest præcise, jeg har læst.
whose fool are you?

Jimmi Jazz

#9 Post by Jimmi Jazz » 02.10.2010 09:37:02

Jeg har ikke været flittig avislæser det sidste halve års tid, men sådan generelt:

Hardis, Lykkeberg og Joakim Jakobsen er favoritterne. Bukdahl er en Bukdahl er en Bukdahl, og han vil blive savnet, når han en dag er væk. Pernille Stensgaard var god en gang, men er begyndt at irritere mig. Den anden WA-Pernille, Bramming, kan jeg derimod stadig godt lide, især når hun beretter fra MØ. Bo Bjørnvig, Anne Knudsen og George Metz er aversionerne, og Poul Pilgaard Johnsens selviscenesættelse og betagelse af de store hanner, synes jeg er ynkelig. Og ikke en gang på en sjov måde.
kenk wrote:Jaja, den er god med jer og Bathory.

daghvid

#10 Post by daghvid » 02.10.2010 10:12:37

så vil jeg godt lige have lov til at komme med et længerevarende surt opstød over den kære avis jeg nu har holdt i 13 år og som jeg nu har valgt at opsige. Jeg er nærmest skuffet over avisens tilladelse til kulturbagsidens skribent, ulrik høy, der uge efter uge besudler avisen med sine nær-danskfolkepartis-fremmedfjendske-klummer. ØV over ham!!
men jeg må sulte nu..ikke mere åndelig føde...men det skal dog også i samme moment nævnes at jeg ligesom hassefar også har haft mere end svært ved at få læst den hver uge.
Steely Dan III from Yokohama

Post Reply