Svingz official NBA thread!

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
wonderfulspam
Geografisk sted: Kbh

Re: Svingz official NBA thread!

#411 Indlæg af wonderfulspam » 17 jun 2016 19:05

Jeg er ikke Will Smith (en, af mig, for sjældent anvendt disclaimer), men jeg har masser af ting at sige om årets finals. For det første er det fuldstændigt vanvittigt, hvis ikke LeBron bliver FMVP i tilfælde af en Warriors-sejr i Game 7. Hans præstationer i Game 5 og 6 har været fuldstændigt vanvittige; man kan argumentere for, at hans indsats i nat var den bedste præstation nogensinde set i en finals-kamp. Hans assist:turnover-ratio er 2,13 gennem playoffs (2,06 i regular season) men de sidste to kampe har han leveret 18 assists og lavet sølle 3 (tre!!) turnovers. Nåja, og så har han flest point, rebounds, assist, blocks og steals gennem finals. Godkendt.

Lige så gode kampe LeBron har haft, lige så ringe har Harrison Barnes' været. 2-14 og 0-8 FG, av av av.

Warriors' manglende sammenhængskraft både offensivt og defensivt er tydeligt præget af skader (og Draymond Greens karantæne). Curry virker forventeligt nok til at have mistet noget bevægelighed efter skaden tidligt i playoffs, Iguodala var tydeligt begrænset (især defensivt) i nat pga. rygproblemer, og mest af alt havde man uden Andrew Bogut intet svar på Tristan Thompsons rebounding game.

Netop Tristan Thompson har vist sig som lidt af en overraskelse. Middelmådig gennem det meste af sæsonen og grint af pga. hans groteske kontrakt, men han har virkelig været fremragende. Det er sjældent at en big man kan dække guards på den måde, og det har virkelig haft en effekt på Warriors' evne til at skabe mismatches vha. PnR. Han har så vidt jeg husker ikke flere defensive end offensive rebounds, hvilket fortæller lidt om hvor meget han dækker op omkring 3-pointlinjen.

I øvrigt er det sjovt hvordan narrativet omkring de to trænere er begyndt at vende. Ty Lue har af mange været anset som en begrænset træner, mens Steve Kerr er alles kæledægge. Nu snakkes der om, hvordan Kerr har været omringet af vindere gennem hele sin karriere, og måske ikke er all he's cracked up to be. Det er mega reaktionært og reduktivt, men det bliver da spændende at se hvordan Luke Walton klarer sig i Lakers ...

Will Smith 2015

#412 Indlæg af Will Smith 2015 » 17 jun 2016 23:14

Det føles som om det er evigheder siden serien startede, så jeg kan knap nok huske hvad jeg syntes efter de første kampe, udover jeg hældte til Igoudala som Finals MVP.

Som jeg skrev tidligere syntes jeg ikke Green skulle have karantæne i serien mod Oklahoma, og jeg synes absolut heller ikke han skulle have karantæne for at slå Lebron i skridtet, når Lebron forsøger at baite ham til at lave fejlen. Det var det samme sidste år i kampen mellem Rockets og Cavs. Lebron stiller sig henover James Harden, Harden sparker ham, Lebron vælter fire meter bagud og bagefter den samme gamle sang om at han forventer ligaen tager et kig på det, hvorefter Harden får karantæne :roll:. Også fint med Lebron der piver over Draymond Greens trash talk, hvorefter han selv er igang efter hans blok på Curry. Jeg anerkender at han er ligaens bedste spiller - og seriens bedste spiller - men jeg bliver godt nok aldrig fan.

Selvom dommerarbejdet igår ikke ligefrem var imponerende (for nu at sige det diplomatisk), er der ikke meget at gøre når man ligger fra land med at spille de første fem minutter uden at score. Skal blive spændende om ikke Festus starter inde på søndag - især hvis Igoudala ender med at være ude. Iøvrigt overraskende at Warriors stadig står som odds-favoritter - jeg ved godt det er på hjemmebane, men holdet har set fuldkommen lost ud siden Greens suspendering. Jeg tror de taber kamp 7.

Angående finals MVP synes jeg nu det er god skik, at den går til en spiller, som er på det hold der vinder. Jeg har vippet lidt mellem Green og Igoudala, men de var begge ringe igår, og Greens missede kamp hjælper heller ikke meget på. Min gæt er, at hvis GSW vinder går den til den bedste spiller i kamp 7, og hvis Cavs vinder får Lebron den naturligvis.

Brugeravatar
wonderfulspam

#413 Indlæg af wonderfulspam » 17 jun 2016 23:52

Jeg ved godt det er comme il faut at give FMVP til en vindende spiller, men hvis LeBron som forventet leverer noget absurd i omegnen af 40/15/8 i kamp 7 synes jeg, man bliver nødt til at anerkende hans præstationer, om ikke andet for at modarbejde det åndssvage narrativ, der lyder på, at LeBron ikke er i alltime top 10, fordi han kun har vundet to ringe. Og derudover har der ikke været en clear-cut favorit hos Warriors - Iguodala har haft én fremragende kamp, én fin kamp, Livingston én fremragende kamp, Dray to gode kampe, Curry et par gode kampe. Men jeg tror at du har ret i at game 7s bedste spiller bliver FMVP. I så fald håber jeg at Mo Buckets laver en triple-double.

Jeg er bestemt ikke LeBron-fan. Har aldrig brudt mig om super-atleterne i nogen sportsgren, og jeg hader hold der baserer deres offensiv på iso plays (*host* Lakers med Kobe *host*). Cavs spiller heldigvis lidt mere alsidigt nu end tidligere LeBron-hold har gjort, men det er stadig ikke nogen specielt stor nydelse at se dem.

Jeg ved ikke rigtig med Draymond og karantænerne. Han er min absolutte yndlingsspiller i NBA lige nu, så det er lidt svært for mig at være unbiased. Han er jo en beskidt spiller på godt og ondt, og der er da også situationer hvor han er sluppet billigt. Karantænen i finals var ret grel, og for mig at se virkede det som den slags karantæne, der måske ikke var blevet dømt, hvis stillingen var 3-3.

Jeg synes det er lidt forhastet at drage konklusioner om Warriors efter Greens karantæne. De har spillet én kamp uden ham, én kamp med ham, og ja, de har set dårlige ud i begge. Men glem ikke hvor elendige Cavs var i de første to kampe. Det er generelt en meget mystisk finaleserie. Måske kommer vi til at se seriens første spændende kamp?

Will Smith 2015

#414 Indlæg af Will Smith 2015 » 18 jun 2016 00:47

Meget enig i at finaleserien har været underlig. Warriors har i det hele tager været et besynderligt hold. De har flere kampe hvor de virker fuldkommen ligeglade og så kampe hvor de klart er ligaens bedste hold. Kamp 5 kan have været en fluke, for Cavs dækkede godt nok ringe op. Kamp 6 var lidt mere bekymrende. Jeg køber ikke ligefrem ideen på forrige side om at Tyron Lue lige pludselig skulle være blevet en kæledække i løbet af denne serie. Alt for meget rædselsfuldt isolationsspil og han har tydeligvis ikke fundet en ordentlig måde at bruge Kevin Love på.

Hvis der ikke er nogen clear cut favorit og GSW vinder, vil jeg synes Klay Thompson er et ok bud, da han har været deres bedste spiller gennem slutspillet - dog ikke i finalerne. Kræver dog en ordenligt kamp 7 fra ham.

Altså med fare for at der går for meget konspirationsteori i den, tror jeg NBA gerne vil have serierne kører længe som muligt og virker så tætte som muligt. Det mest åbenlyse eksempel var Pacers mod Heat kamp 5 i 2014. Pacers lignede road kill, og kamp 5 starter så med tre hurtige, underlige fejl på Lebron der må sætte sig, og Pacers får så med hiv og slæb vundet kampen. Greens suspendering og fejlene på Curry i går kunne ligne noget fra samme skuffe - nok også derfor Kerr var så sur.

Nu ved jeg godt, at Tim Donaghy ikke ligefrem er den mest troværdige person man kan støve op, men synes nu at nedenstående udsagn hænger godt sammen med mine egne observationer.
Donaghy also said that it seemed referees were instructed to favor teams down in a series while he was still officiating.

“Definitely indirectly with the tape sessions that took place and how they would show you plays that they wanted you to concentrate on in the game that,” Donaghy said. “It was always a situation where the team down in the series was going to benefit from those calls.”
http://www.si.com/nba/2016/06/13/tim-do ... -cavaliers

Brugeravatar
wonderfulspam

#415 Indlæg af wonderfulspam » 18 jun 2016 01:38

Jeg siger ikke at Tyronn Lue på nogen måde er blevet kæledægge, blot at Steve Kerr pludselig får en masse kritik for ikke at kunne dæmme op for Cavs, ikke at kalde de rigtige plays, mv. - altså, at det ensidige narrativ (Lue = elendig, Kerr = verdens bedste træner) er begyndt at rykke sig.

Klay eller Dray har været playoffs MVP for Warriors, ja, men jeg håber som sagt at LeBron vinder den uanset hvad. Det ville kun være anden gang i historien at en tabende spiller bliver FMVP, men jeg kan ikke forestille mig en mere fortjent kandidat. Målt efter Game Score har LeBron i kamp 5 og 6 leveret hhv. den tredjebedste og bedste præstation nogensinde. Jeg kan ikke slippe tanken om at Cavs minus LeBron taber 4-0, Warriors minus hvem som helst spiller en kompetitiv serie, hvilket vel gør ham til den mest værdifulde?

Jeg tror ikke helt på idéen om vidtgående konspirationer - hvad med alle de gange, der er dømt tre hurtige, underlige fejl på en stjernespiller, men hvor det bare ikke har passet ind i et narrativ? Der skal ikke herske et øjebliks tvivl om NBAs ønske om lange serier, men jeg tror umiddelbart at deres indgriben er begrænset til eks. Draymond Greens karantæne. På den anden side er det påfaldende at Curry snitter 3,5 fejl i finals modsat 2,0 i regular season. Det kunne selvfølgelig også bare være et resultat af at skulle forsvare mod LeBron og Kyrie ...

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#416 Indlæg af Tonic Satan » 18 jun 2016 03:26

Det er en fornøjelse at læse, det her. Jeg vil gerne tvangsindlægges til et par kampe med jer to næste sæson.
yesoffense skrev:
27 nov 2019 13:41
jeg vasker trods alt ikke hitler.

Brugeravatar
SlipOfTheTongue

#417 Indlæg af SlipOfTheTongue » 18 jun 2016 11:52

Jeg tror næsten, at der er blevet sagt alt hvad jeg ville have skrevet om serien.

Jeg glæder helt vildt til kamp 7. Måden Cavs har spillet på i de to seneste kampe er virkelig sindssygt, og GSW virker som et hold der er rådvilde og trætte. Men man har bare set hvordan de har spillet i denne sæson, så det er svært at dømme dem ude. Jeg håber på en GSW-sejr. Lebron er pissegod, men jeg kan ikke fordrage ham. Hans attitude på banen er så irriterende. Han flobber alt for meget, og jeg synes tit han laver angrebsfejl, som ikke bliver dømt. Det der med lige at sætte albuen i en modspiller, når han driver. Når jeg lige kigger på deres roster, så er der ikke en eneste Cavs spiller som jeg sådan virkelig kan lide.

Will Smith 2015

#418 Indlæg af Will Smith 2015 » 18 jun 2016 12:18

SlipOfTheTongue skrev: Når jeg lige kigger på deres roster, så er der ikke en eneste Cavs spiller som jeg sådan virkelig kan lide.
Billede

Derudover syntes Kevin Love var et overvurderet brokkehoved i Minnesota, men han er blevet lidt nemmere at kunne lide efter at han blevet punching bag i Cleveland.

EDIT:
Hvordan kunne jeg glemme Mozgov (formentlig fordi han aldrig spiller).
Senest rettet af Will Smith 2015 18 jun 2016 12:49, rettet i alt 3 gange.

Will Smith 2015

#419 Indlæg af Will Smith 2015 » 18 jun 2016 12:24

Hvordan skulle det egentlig fungere, hvis Lebron bliver FMVP?? Bliver Lebron hevet op på scenen sammen Warriors for at få trofæet? Bliver det annonceret på scenen at Lebron har vundet, hvorefter han får den overrakt i omklædningsrummet?? Bliver der filmet i omklædningsrummet efter et kamp 7 nederlag på grund af trofæet?? Bliver der en Dirk Nowitzki-agtig pressekonference bagefter, hvor Lebron for overrakt trofæet og derefter bliver grillet af medierne???

wonderfulspam skrev:
Jeg tror ikke helt på idéen om vidtgående konspirationer - hvad med alle de gange, der er dømt tre hurtige, underlige fejl på en stjernespiller, men hvor det bare ikke har passet ind i et narrativ? Der skal ikke herske et øjebliks tvivl om NBAs ønske om lange serier, men jeg tror umiddelbart at deres indgriben er begrænset til eks. Draymond Greens karantæne. På den anden side er det påfaldende at Curry snitter 3,5 fejl i finals modsat 2,0 i regular season. Det kunne selvfølgelig også bare være et resultat af at skulle forsvare mod LeBron og Kyrie ...
Nu bliver der jo lavet dårlige kald hele tiden, ligesom der er close out-kampe uden underlige kald, så det er selvsagt ikke en skudsikker teori. Men at Scott Foster bliver brugt som dommer kan vel også ses som indgriben fra ligaen af.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#420 Indlæg af Pete Rock » 20 jun 2016 04:39

HOLY. SHIT.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Besvar