Svingz official NBA thread!

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Re: Svingz official NBA thread!

#441 Indlæg af Ungfugl » 05 maj 2020 07:50

Jeg har set de første seks afsnit, og det er et fænomenalt indblik i det megalomane 90'er-USA. Den der stjernedyrkelse af Jordan er jo næsten på højde med Michael Jackson i 90'erne. Der var ingen grænser, alt skulle hele tiden være vildere og større og der skulle maxes ud. Og så er der bare mange stærke karakterer/arketyper omkring det Bulls-hold(og hos rivalerne), som ind til videre virkelig retfædiggører dens serieformat. Den forsmåede og indadvendte Scottie Pippen. Den karismatiske træner Phil Jackson, som har har det lidt buddhistisk og taget syre. Sportsdirektøren Jerry Krause med det ekstreme mindreværdskompleks, som bliver ved med at fable om at "jaja, holdet er godt, men det er organisationens skyld, vi vinder". Loke-typen Isaiah Thomas fra konkurrenterne Detroit Pistons'. Dennis Rodmans vanvid(på godt og ondt). Og så selvfølgelig Michael Jordans tyranniske vindermentalitet. Gad godt se og høre mere til Dennis Rodman, men alt i alt rigtig fed sportsdoku so far.

Brugeravatar
ruthner
Geografisk sted: progress

#442 Indlæg af ruthner » 05 maj 2020 16:18

Jeg har også set seks afsnit nu og er stadig helt på, selvom den jo nok går lidt i en fin bue rundt om de største knaster i MJs karriere. Det er så også en tur direkte ned kaninhullet for mit vedkommende, og jeg har decideret fået gåsehud, hver gang det der lidt slappe (men episke) Alan Parsons Project-nummer, som Bulls løber på banen til, kommer på. Dengang drømmen om at "make it to the pros" levede i bedste velgående. Det er seriøst vildt at tænke på, hvor stor MJ (og Bulls) var i 90'erne. Det er vel ikke helt forkert at sige, at han tog Nike fra et lille, ubetydeligt brand til verdens største sportsbrand?

edit: Og cigarrygning giver det lige et ekstra nøk for mit vedkommende. Ægte 90'er-stil.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#443 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 05 maj 2020 16:26

Synes The Last Dance er endnu bedre, end jeg havde turdet håbe på. MJ leverer virkelig i de der interviews. Han er altså as real as they come, selvom det jo så også vil sige noget nær stjernesociopat. Bærer sine grudges som var de rings fra 90'erne. I betragtning af, at han selv har 100 % kontrol over materialet, så synes jeg godt nok, vi kommer OK rundt i krogene. I det hele taget er The Last Dance jo bare 90'er-guld. Det var vel den periode i historien, hvor berømthederne var størst og mest larger than life, og de to største var MJ og Michael Jackson, og ingen kommer nogensinde til at overgå dem.

Jeg vil i øvrigt meget varmt anbefale den her:
Billede
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#444 Indlæg af Pete Rock » 19 maj 2020 04:26

Last Dance har været god historie for en som mig der først begyndte at gå op i basketball i 2008, men på den anden side er det svært at forestille sig at den på nogen måde kunne have været dårligere. Den evige tærsken langhalm på ubetydelige begivenheder ("it became personal for me ...") og de ynkelige, absurd ynkelige forsøg på at menneskeligøre psykopat-robotten Jordan. Jeg har efterhånden brug for 2-3 øl for at komme igennem et afsnit. Ville nok have været bedre som en 2 timers film.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#445 Indlæg af Jallan » 19 maj 2020 14:07

Fire afsnit inde, og jeg er da totalt hooked. Havde længe glemt hvor fed en sport basketball er, og det er jo virkelig et fedt narrativ. Stærkt at det er lykkedes Netflix at lave en dokumentar med alle kilderne (ink Obama og Clinton).
Med intens hilsen

Jallan

Besvar