tråden hvor man hjælper hinanden med at finde ting og sager (2)

Næsten alt
Morten

Re: tråden hvor man hjælper hinanden med at finde ting og sa

#4001 Post by Morten » 06.01.2018 11:21:01

kulsoen wrote:Jeg vender lige tilbage! Har lånt et kabel, så jeg kan teste om nano'en virker osv. Jeg har forsøgt at lade den op, men det virker til at batteriet måske er slidt, for en hel nats opladning har ikke givet meget juice på dyret.
Jeg har været ude for, at nyere opladere ikke kan oplade ældre generationer af apple-produkter, så hvis der slet ikke er kommet gang i Nanoen kan det måske være årsagen?
Simplify

kulsoen

#4002 Post by kulsoen » 06.01.2018 11:27:30

Der er gang i den nu. Det virker til den kun oplader når den tændt, jeg har nok bare haft den slukket natten over.

Morten

#4003 Post by Morten » 06.01.2018 11:30:41

kulsoen wrote:Der er gang i den nu. Det virker til den kun oplader når den tændt, jeg har nok bare haft den slukket natten over.
Sådan virker alle vores kontakter.
Simplify

kulsoen

#4004 Post by kulsoen » 06.01.2018 11:36:36

Mehehehe :P

Antimatter

#4005 Post by Antimatter » 06.01.2018 12:26:58

Far??
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Morten

#4006 Post by Morten » 06.01.2018 12:46:31

Ja?
Simplify

Lang

#4007 Post by Lang » 22.01.2018 20:15:48

Fandme en god tegneseriesamling jeg efterhånden har med komplet fransk/belgisk af alle hovedværkerne og derudaf
To ønsker tilbage
- Komplet Ralf Konig kunne være fedt men i det mindste komplet Konrad & Poul som er ret dyre hvis man kan få dem.
- Komplet klassisk Doonsbery

Nogen der har set dem i et listigt antikvariat mon?
Jeg har ikke valgt Transmission fra.

Pete Rock

#4008 Post by Pete Rock » 22.01.2018 20:21:36

Kan du ikke lige poste en liste? Jeg vil gerne savle lidt. Jeg har bare min stakkels fars gamle Blueberry, Inkal, Alef Thau og Linda og Valentin-tegneserier. Nu fik jeg lige endnu et bind i den samlede L&V her til jul, og en af de der Moebius bokse fra Faraos Cigarer. Jeg har også den amerikanske Inkal-box, som virker noget flottere farvelagt og omslag, end den danske udgave der udkom for nogle år siden.

For at svare på dit spørgsmål, du har prøvet Pegasus, ikke?
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Lang

#4009 Post by Lang » 22.01.2018 21:24:46

Jo - det kan købes i Pegasus men han starter Konrad & Poul albums på 250.- så det liiige det strammeste.

Listen over hvad jeg synes en samling bør bestå af

Klassisk fransk-belgisk:
- Komplet Tintin. Det Behøver ikke absolut være i Sonnegaads gamle oversættelse men de er billige brugte, så ingen alarm hvis det er et must. 
- Linda & Valentin til og med "Over Ukendte Grænser". Resten er ligemeget. 
- Franquins Splint & Kvik fra start 60erne og til han er færdig ca med "Tembo Tabou" + så meget Vakse Viggo som man orker men ihvertfald "Et værre Cirkus" bør man have. "Sorte Sider" bør nok også står der. Vi har også Fourniers og Tome & Janry Splint og Kvik men det er mest fordi det løb med af mig.
- Blueberry fra ihvertfald "Manden med Sølvstjernen" og til og med "Indianerne der blev væk". Mindst.
- En komplet René Goscinnys Asterix og tilsvarende Goscinnys Lucky Luke er totalt sejt at have stående og glædelig genlæsning.
- Mascherots Kloro serie og hans Sibyline samt one-shotet Katnap og Krompyren er undervurderet og pissegodt
- Wijes Isabelle som er skidesvære at finde på dansk og ofte hænger i laser men som er voldsomt charmerende.
- Dabberts Gammelpot som er genudgivet.
- En håndfuld af de klassiske Blake & Mortimer man man behøver ikke det hele. Men man skal have alt med Olrik.
Når man dertil, så kan man så overveje om man også skal samle Franka, Natasha og Yoko Tsuno men det er ikke obligatorisk.

Vokseneuropæisk
- De fleste Corto Maltese. De holder endnu. Helt særlig stemning og god dialog.
- Moebius "Inkal" cyklus som du har. Et par de de psykedeliske også Jerry Cornelius etc. men man behøver ikke det hele. De gør sig næsten bedre i magasinformat hvortil de også var lavet.
- Bourgeon "Vindens Passager" og "Tusmørkets kammerater" . Klart et must IMO.
- Rigtig meget Tardi men det tidlige Adele og steampunk agtige er bedst men også et par detektivhistorierne er rigtig gode. Griffu fx.
- Spanske Gimnez erindringer fra Franco spanien især "Børnehjemmet" er virkelig virkelig virkelig godt
- Gérard Lauziers cirka 10 albums fra 70erne bliver ved med at være sjove.
- Lidt spredt fægtning i Bilals ting. Dem med Christin - "Sorte Orden Falangister" og den med strejken i hardcover er lækre også måske de tre første i den serie med de ægyptiske guder Nikopol serien.
- Den første håndfuld i Brødene Varenne s/h serie om europa efter atomkrigen. "Nedfald" "Warszawa" etc.
- Sokals Inspektør Canardo
- Muligvis også Loisel "Jagten på tidsfuglen" og "Peter Pan" men det er først når man har alt det andet og det samme med Milo Manra - kun de ting med Pratt er egentlig værd at eje med mindre du bare elsker at gokke til hans kvinder. Men ellers er det faktisk ret skidt.

Dansk:
-Alt Claus Deluran. Vitterlig alt. Også Danmarkshistorien.
- Første 6 Valhalla albums.

Engelsk:
- Alle 19 Modesty Blaise historier som er tegnet af Jim Holdaway
Jeg har ikke valgt Transmission fra.

Fisker Thomas

#4010 Post by Fisker Thomas » 22.01.2018 21:35:06

Lang wrote: - En håndfuld af de klassiske Blake & Mortimer man man behøver ikke det hele. Men man skal have alt med Olrik.
Man skal bare have det hele, men dog måske lige undgå den med Jesus og den med Shakespeare.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Post Reply