tråden hvor man hjælper hinanden med at finde ting og sager (2)

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
A Friend in London

Re: tråden hvor man hjælper hinanden med at finde ting og sager (2)

#4601 Indlæg af A Friend in London » 04 maj 2020 08:27

For mit eget vedkommende var det mest for at baite Leapfrog, hvilket indtil videre er mislykkedes. Jeg er altid meget nysgerrig, når højt intelligente mennesker kører ‘forbudt’-stilen, så ville da bare lige høre hvordan og hvorledes, du ved.

Brugeravatar
helle b
Geografisk sted: Whiskeytown
Kontakt:

#4602 Indlæg af helle b » 04 maj 2020 22:16

Tak for forslag. Jeg har en iPad, den bliver bare primært brugt af min søn, der på en eller anden måde føler, at det er hans, tror jeg. Han er, sikkert ligesom alle andre friske drenge, meget social i sin brug af den. Spiller sammen med venner og snakker med dem imens. Min datter har et helt andet forhold til den, har længe ikke været så interesseret og har haft mere fokus på at tegne, være krea, klippeklistre og sådan noget. Og se tegnefilm. Hun er dog i højere grad begyndt at efterspørge iPad'en, og har egentlig gjort det et stykke tid, jeg har bare trukket den og tænkt, at det gik fint, at de delte den. Men det gør de jo ikke, kan jeg godt se. Begge mine børn kunne i øvrigt læse, inden de kom i skole. Alt med måde, ligesom med alt andet i livet, tænker jeg.
Be my raincoat, roses

Brugeravatar
leapfrog
Geografisk sted: på bunden af øresund

#4603 Indlæg af leapfrog » 04 maj 2020 22:29

A Friend in London skrev:
04 maj 2020 08:27
For mit eget vedkommende var det mest for at baite Leapfrog, hvilket indtil videre er mislykkedes. Jeg er altid meget nysgerrig, når højt intelligente mennesker kører ‘forbudt’-stilen, så ville da bare lige høre hvordan og hvorledes, du ved.
Nu hoppede jeg først på krogen. Jeg går ikke ind for et decideret forbud mod skærm (jeg elsker skærme, især de helt store!) og jeg er bestemt ikke højt intelligent. Jeg tror, at jeg vil score meget middelmådigt grænsende til lavt i de fleste intelligenstest. Som man nok også kunne fornemme, så har jeg ikke sat mig lige så grundigt ind i de foreliggende studier på området som I har, men jeg har virkelig lyst til at gøre det, når jeg læser jeres indlæg. Opdragelse er som andre også har skrevet herinde i andre sammenhænge ofte en intuitiv ting og noget som bør tage udgangspunkt i det enkelte barns personlighed og udvikling, men jeg vil dog postulere, en af mine spidskompetencer, at de små, mobile skærme og særligt Ipads har det med at blive taget i brug uden særlig mange forbehold i mange børnefamilier og tidligere også i institutionsregi (de er sjovt nok blevet udfaset de senere år). Og som Lang vist skrev engang på Facebook, så er det meget svært at trække forældretiltag tilbage, når man først har introduceret et aggregat eller en fødevare med belønningsmekanismer hos de små pus.

Brugeravatar
A Friend in London

#4604 Indlæg af A Friend in London » 13 maj 2020 08:38

Tips til co-working steder, mødelokaler eller andre tilgængelige steder (gerne gratis :crown: ), hvor to mennesker kan arbejde igennem i København? Eneste krav er strøm og internet og mulighed for fornuftig social distancering til andre kontortyper.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#4605 Indlæg af Jallan » 13 maj 2020 08:41

Hvis det skal være gratis er biblioteker vel dit bedste bud. Jeg ved ikke om de har åbent pt, men det ellers har de vel snart.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
helle b
Geografisk sted: Whiskeytown
Kontakt:

#4606 Indlæg af helle b » 13 maj 2020 09:11

Bibliotekerne åbner for aflevering af bøger og afhentning af reserverede materialer på mandag (man skal dog booke tid), men det er ikke muligt at opholde sig i biblioteket. Hvornår det kommer til at ske vides ikke; man kan håbe, at det bliver fra 8. juni.
Be my raincoat, roses

Brugeravatar
A Friend in London

#4607 Indlæg af A Friend in London » 13 maj 2020 09:42

Tak, og jeps, havde tjekket biblioteker, og har ikke noget imod at betale for det heller, men jeg bliver bare virkelig frastødt af sådan nogen som eksempelvis Nomad Workspace’s priser. Det er til i morgen :)

Brugeravatar
Hagemann
Geografisk sted: 2500

#4608 Indlæg af Hagemann » 13 maj 2020 14:46

Hotel Skt. Petri lejer hotelværelser ud på dagsbasis til 295 kr. lige i øjeblikket.
lolmao.

Brugeravatar
A Friend in London

#4609 Indlæg af A Friend in London » 13 maj 2020 17:10

Hagemann skrev:
13 maj 2020 14:46
Hotel Skt. Petri lejer hotelværelser ud på dagsbasis til 295 kr. lige i øjeblikket.
hot!
Edit. Nå, det er max til én person. Jeg har også fundet noget locally, men faktisk er hotellerne relativt billige med mødelokaler, og en del billigere end de der hæslige kontorhoteller, hvor det koster op til 2500 for en dag..

Brugeravatar
stilhed
Geografisk sted: on a mountain
Kontakt:

#4610 Indlæg af stilhed » 14 maj 2020 21:34

A Friend in London skrev:
13 maj 2020 08:38
Tips til co-working steder, mødelokaler eller andre tilgængelige steder (gerne gratis :crown: ), hvor to mennesker kan arbejde igennem i København? Eneste krav er strøm og internet og mulighed for fornuftig social distancering til andre kontortyper.
jeg har nogle gange benyttet det kommunale mødelokale på onkel dannys plads. det er måske lidt overkill til to personer, men hvis man er lidt flere, er det virkelig value for money.
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

Besvar