tråden hvor man hjælper hinanden med at finde ting og sager (2)

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
gigantic

Re: tråden hvor man hjælper hinanden med at finde ting og sager (2)

#4581 Indlæg af gigantic » 02 maj 2020 21:03

Man kan endda skrive på papir.

Vi købte den billigste Huawei til min syvårige, Helle. Vi kunne heller ikke udskyde det længere. Den kostede 999kr i Bilka og gør det, den skal, fint.
eini skrev:
24 jan 2020 15:59
Svingninger er et af de sidste offentlige steder vi har hvor det er vigtigere at være intelligent end at være sympatisk. Lad os da for helvede værne om det. Du kan få alle de hjerte-emojis du skal bruge ovre på Facebook.

Brugeravatar
leapfrog
Geografisk sted: på bunden af øresund

#4582 Indlæg af leapfrog » 02 maj 2020 21:50

gigantic skrev:
02 maj 2020 21:03

Vi købte den billigste Huawei til min syvårige, Helle. Vi kunne heller ikke udskyde det længere. Den kostede 999kr i Bilka og gør det, den skal, fint.
Hvorfor kan I ikke udskyde det? Hvad er det, der er så livsnødvendigt i en Ipad for en syvårig? Min niece på seks år har et fremragende skole- og hjemmeliv uden. Hun læser endda bøger :o

Brugeravatar
Russell

#4583 Indlæg af Russell » 02 maj 2020 23:08

Jeg tror ikke, du kan score speltpoint på Svingninger. Du kommer i stedet til at virke lidt nederen Kasper Eistrup-agtig.
One of the painful things about our time is that those who feel certainty are stupid, and those with any imagination and understanding are filled with doubt and indecision.

Brugeravatar
leapfrog
Geografisk sted: på bunden af øresund

#4584 Indlæg af leapfrog » 02 maj 2020 23:31

Russell skrev:
02 maj 2020 23:08
Jeg tror ikke, du kan score speltpoint på Svingninger. Du kommer i stedet til at virke lidt nederen Kasper Eistrup-agtig.
Ha, gid det var så vel. Det er langt mere alvorligt end det. Vi taler ikke om glansbilleder her, men derimod om benhårde trivselsfaktorer. Har du børn, Russell? Når det er sagt, så ved jeg godt den gennemsnitlige svingningerforældre er førstebølge-digital native, der sværger til skærmene som erfaringsverden og mulighedsrum i alle dele af livet.

Brugeravatar
Hawkheimer
Geografisk sted: KBH N

#4585 Indlæg af Hawkheimer » 03 maj 2020 09:14

helle b skrev:
02 maj 2020 18:20
Jeg kan ikke trække det ud længere, jeg er nødt til at købe en iPad til min datter. Er det dumt at købe en iPad Mini? Eller kan jeg ligeså godt gå linen ud? Og kan man tegne på alle iPads? Hun er syv år.
Hvis bare de virker med Apple Pencil er alt godt, men de store (10,2”-modellerne) er nemmere for for dem at kigge på. Det gav vores syvåriges tegneri et kæmpe boost da han fik lov at tegne på den store iPad. Det er ikke fordi han ikke har haft adgang til masser af det analoge tegnegrej, men iPad’en taler tydeligvis mere til ham, vistnok især fordi han nemmere kan lave om på tegningerne osv.
So läufts nit!

mbj

#4586 Indlæg af mbj » 03 maj 2020 14:31

Hvad er problemet? Der er jo ikke rigtig noget der tyder på børn tager skade af det (en smule forsigtighed omkring præ-teens og sociale medier dog).

Brugeravatar
gigantic

#4587 Indlæg af gigantic » 03 maj 2020 14:50

leapfrog skrev:
02 maj 2020 21:50
gigantic skrev:
02 maj 2020 21:03

Hvorfor kan I ikke udskyde det? Hvad er det, der er så livsnødvendigt i en Ipad for en syvårig? Min niece på seks år har et fremragende skole- og hjemmeliv uden. Hun læser endda bøger :o
Jojo, det gør min også. Normalen er vel mere iPads fra to eller sådan noget.
For vores vedkommende handlede det om, at her i skolenedluksperioden skulle vi benytte alle mulige portaler optimeret til tablets. Og så tænkte vi, at den var sikkert fin nok at have. Og det er den. Fin nok.
eini skrev:
24 jan 2020 15:59
Svingninger er et af de sidste offentlige steder vi har hvor det er vigtigere at være intelligent end at være sympatisk. Lad os da for helvede værne om det. Du kan få alle de hjerte-emojis du skal bruge ovre på Facebook.

Brugeravatar
A Friend in London

#4588 Indlæg af A Friend in London » 03 maj 2020 14:56

mbj skrev:
03 maj 2020 14:31
Hvad er problemet? Der er jo ikke rigtig noget der tyder på børn tager skade af det (en smule forsigtighed omkring præ-teens og sociale medier dog).
Arh, det er nu ikke helt rigtigt, der er ret spændende og foruroligende undersøgelser på området. Jeg er personlig bare ikke fundamentalist, men samtidig også bevidst om de risici der er ift. til et gradvist skred, når man ikke kører hardlinerstilen. Det er jo det evige dilemma. Jeg kan med sikkerhed sige, at min 8-årige søn ikke ville kunne spille guitar, bas og trommer på noget (nær det) niveau, som han kan i dag uden iPaden. Så, det gode med det onde, og det perfekte som fjenden af det gode.

mbj

#4589 Indlæg af mbj » 03 maj 2020 15:14

"In the last years, much research has amassed, and this has been summarised in over 80 systematic reviews and meta-analyses."

Results

"When examining the reviews, it becomes evident that the research field is dominated by cross-sectional work that is generally of a low quality standard. While research has highlighted the importance of differentiating between different types of digital technology use many studies do not consider such necessary nuances. These limitations aside, the association between digital technology use, or social media use in particular, and psychological well-being is—on average—negative but very small. Furthermore, the direction of the link between digital technology use and well-being is still unclear: effects have been found to exist in both directions and there has been little work done to rule out potential confounders."

og denne:

https://www.nytimes.com/2020/01/17/tech ... ssion.html

Hvor er de foruroligende undersøgelser?

Brugeravatar
Casper
Geografisk sted: IRL

#4590 Indlæg af Casper » 03 maj 2020 15:17

A Friend in London skrev:
03 maj 2020 14:56
mbj skrev:
03 maj 2020 14:31
Arh, det er nu ikke helt rigtigt, der er ret spændende og foruroligende undersøgelser på området.
Har du links hertil?

Jeg tilhører nok også en meget moderat fløj. Jeg mener i hvert fald, at det er muligt at balancere natur, edbmaskiner og socialt liv. De to sidstnævnte er smeltet voldsomt meget mere sammen igennem de sidste tyve år, sådan som jeg lige ser det udspille sig. Vi prøver at navigere i det, men jeg er ikke skide ajourført, og hvis der ligefrem er evidens for, at jeg udøver skade på mine børn kunne jeg godt tænke mig at vide det.
Du er et du, før du er et jeg

Besvar