Råd og viden om forstærkere og anlæg

Næsten alt
Post Reply
Broder Salsa

Re: Råd og viden om forstærkere og anlæg

#81 Post by Broder Salsa » 12.08.2017 01:00:18

Og man skal aldrig nogensinde købe sub-med-satellitter- løsningen. Det lyder frygteligt.

Hansen

#82 Post by Hansen » 12.08.2017 22:31:02

Broder Salsa wrote:Og man skal aldrig nogensinde købe sub-med-satellitter- løsningen. Det lyder frygteligt.
Som udgangspunkt har du ret, men man kan godt få fuldtonesatelitter, og så er det en helt anden sag. Så får du hele diskanten, mellemtonen og lidt af bassen i øjenhøjde, og stadig den ekstra bass og volume, uden at dine højtalere behøve fylde for meget.
Jeg foretrækker stadig et almindeligt godt stereo setup, men jeg kan fuldt ud acceptere den anden løsning også.

krea

#83 Post by krea » 12.08.2017 22:49:10

yossarian wrote:
krea wrote:Det bliver et nej herfra.
Alle i din alder køber sonos?

Jeg ved ikke om du ser en kone i din fremtid, men gulvhøjttalere er kønskampens Somme-slag, uendelig kamp, ingen vindere. Hvis dine tanker går i den retning, så køb et surround-anlæg med gode satellitter og en diskret sub. Så er der én ting mindre at skændes om, og man kan godt få noget som lyder godt, også til musik.

I modsat fald, go for it, det ser lækkert ud og spiller helt sikkert godt.
Det spiller pissefedt!

Og nej, jeg ser ikke en kone i min fremtid. Når man ikke gider at være far for nogens børn, hverken sine egne eller andres, og man kun vil ses engang i mellem og ellers stene for sig selv resten af tiden, så er der vist ikke mange koner der ser én som ens mand.

I øvrigt var jeg langt ude på Lolland og købe en cd-afspiller i samme Denon-serie senere på eftermiddagen af en surt lugtende mand der spillede Søren Banjomus for mig for ligesom at demonstrere cd-afspillerens uovertruffenhed for mig. Jeg hører kun sjældent Spotify derhjemme og vil hellere høre en af mine cd'er.

Ham jeg købte anlægget og højttalerne af, var en typisk it-dude/tech-guy der sprøjtede om sig med tech-begreber. Jeg anede ikke hvad han talte om for det meste af tiden, men nikkede selvfølgelig indforstået. Det sjove var at han fik nævnt at han hørte metal, og så tog jeg selvfølgelig den bonding-mulighed med det samme, hvilket han tog som en invitation til at spille noget han havde hørt lige inden jeg kom, som hed Dreamcatcher el.lign. Meget amerikansk, ok hårdt, med en blanding af brutal og ren vokal, ok teknisk, ikke helt min stil selvom jeg sikkert har et par plader der minder om, MEN! det var helt horribelt komprimeret. Der var ingen dynamik overhovedet. Det blev endnu mere tydeligt da jeg fik ham til at spille "Breaking the Law" bagefter. Meget mere afrundet lydbillede. Dårlig strategi at sælge sine hi-fi-højttalere med über-komprimeret college-metal.

Nå, men rimelig god dag på landevejene, som endelig har skaffet mig noget ordentlig gear at lytte på efter i årevis at have haft noget frygteligt skrald.
... så det' go'nok ...

satirejohn

#84 Post by satirejohn » 25.01.2018 12:23:50

Fuuuck fuck fuck, den ene højtaler indgang er gået i stykker på min forstærker. Hvor går man hen i København og får det fikset?

foxtrot

#85 Post by foxtrot » 25.01.2018 12:41:10

JA Radio på frederiksberg.

Analog bo i glostrup.

Dans tv og hifi-center på Amager.
You know, Mike Yanagita. Remember me?

Post Reply