depression/livslede-tråden

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Antimatter

Re: depression/livslede-tråden

#311 Indlæg af Antimatter » 20 feb 2018 20:47

Næææ, gider heller ikke.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
La Mouche
Spotify: 113192036
Kontakt:

#312 Indlæg af La Mouche » 20 feb 2018 20:56

Forresten HAR jeg prøvet at date enlige mødre med diverse psykiske udfordringer, og for lidt overskud til at klare et job. Det virkede ikke som noget jeg personligt ville byde et barn. Når man allerede fra starten ved at man ikke bliver en 'overskuds'-familie, så....

hvis man ikke har overskud til at stå i et køkken og lave mad sammen med ens børn, hvad skal man så leve af? Rugbrød og havregryn og færdigretter hver dag? Og det ville være der hvor jeg ville være. Som det er nu har jeg lige råd til at købe nogle blandede salater ude i byen ind imellem, og få noget nogenlunde sundt mad, men det ville man vel ikke have råd til, hvis der også skulle være til tøj og julegaver til børnene.

Det er et handicap ikke at have overskud til at lave sin mad selv, og sådan har det været siden jeg begyndte at tage min skizofrenimedicin.

Brugeravatar
Antimatter

#313 Indlæg af Antimatter » 20 feb 2018 21:10

Jeg vil gerne lave mad til dig engang imellem hvis du ikke orker.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
La Mouche
Spotify: 113192036
Kontakt:

#315 Indlæg af La Mouche » 20 feb 2018 21:52

...det er et eller andet med MÆNGDEN af delopgaver i en arbejdsproces der får mit hovedet til at stå helt af.

Men altså, hvad kan jeg gøre, jeg fik sådan nogle spooky kortvarige psykoser i stressede (især sociale) situationer før jeg begyndte at tage den medicin.... og det var tæt på at koste mig mit parforhold.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#316 Indlæg af Pete Rock » 20 feb 2018 22:21

Du kan gøre meget, men lad være med at lægge pres på dig selv. Jeg synes du skal holde fast i at du har fundet en praksis der fungerer for dig, og huske at det faktisk er stærkt gået.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#317 Indlæg af Jensth » 20 feb 2018 22:26

eini skrev:Er der slet ikke nogen drugs der virker? Hvem har erfaring med mikrodosering?
Idé til nyt liv: Mikrodosering og hækling.
nap nap. skrev:En af mine nytårsfortsæt var jo at tage svampe. På det tidspunkt havde jeg allerede skaffet en pose af tørrede svampe i pilleform fra en af min kærestes venners spirituelle tante.
Iiih, interessant emne! :) Jeg har ikke nogen erfaring med mikrodosering over længere tid. Som udgangspunkt ville jeg nok selv holde mig fra sådan nogle pre-packaged løsninger som piller eller gel-caps, der kan indeholde alverdens former for slangeolie. Det gælder f.eks også cannabisolie. Mikrodosering er jo all-the hype lige nu, og jeg tror der er alt for mange opportunistiske, tvivlsomme typer der laver forretning på det for tiden. Ergo, er jeg næsten 100 på at du ikke får det du betaler for. Der er masser af stoffer der i små doser kunne minde om effekten af LSD/svampe.

Hvis du kender en troværdig source, der kan skaffe dig rigtig LSD (og her skal man være på vagt, for der er rigtig meget som sælges som LSD i øjeblikket), så vil det være at foretrække. Det allerbedste synes jeg dog er at finde dig en gammel kvæg-mark (gerne beliggende på en skråning) og så plukke dine egne spids nøgenhat om efteråret. :P Den praksis er terapeutisk i sig selv. En tripdosis SN er 0.5 -2 g (tørret), så mikrodosering kunne være 01-0,2 g.

Det er heller ikke umuligt at dyrke selv. Dog ikke SN, men den næsten lige så potente psilocybe cubensis. Google PF-tek.

Der er afsindigt mange psykoaktive planter, og det er vildt fascinerende at læse om. Hvis man vil nørde helt igennem, så kan jeg anbefale disse bøger:

PHARMACOTHEON af Jonathan Ott
Entheogenic drugs, their plant sources and history
Det ultimative opslagsværk

PLANTS OF THE GODS - Richard Evans Schultes, Albert Hoffmann & Christian Rätsch
Billede

THE MUSHROOM CULTIVATOR - Paul Stamets
Generel guide til svampedyrkning - også de psilocin- og psilocybinholdige. :mrgreen:
Billede

Hold kæft mand, jeg bliver helt nostalgisk af at tænke på hvordan jeg nørdede den i 00'erne.

Brugeravatar
Antimatter

#318 Indlæg af Antimatter » 20 feb 2018 22:31

Stamets er svampekongen, men hans gro-det-selv bøger er ikke sååå begyndervenlig :mrgreen: :mrgreen: Du ska have et ekstremt anlæg for at nørde naturvidenskab for at få noget ud af dem.
Senest rettet af Antimatter 20 feb 2018 22:32, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jonas
Spotify: masshaste
Geografisk sted: Vejen

#319 Indlæg af Jonas » 20 feb 2018 22:32

Dansk Hitler Forum

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#320 Indlæg af Jensth » 20 feb 2018 22:33

Antimatter skrev:Stamets er svampekongen, men hans gro-det-selv bøger er ikke sååå begyndervenlige. For at sige det mildt :mrgreen:
E9.... derfor -> google -> PF-tek :mrgreen:

Besvar