depression/livslede-tråden

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

Re: depression/livslede-tråden

#331 Indlæg af Pete Rock » 20 feb 2018 23:36

Jeg tænker faktisk at både børn og stoffer har det til fælles at de måske nok kan have en gavnlig effekt, men nok ikke er så fede at begive sig ud i medmindre man har i det mindste nogenlunde styr på tingene i forvejen. Og så er begge stærkt vanedannende, folk prøver det en gang og så kan de ikke snakke om andet, og skal prøve det igen og igen.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#332 Indlæg af Jensth » 20 feb 2018 23:39

En kæmpe, KÆMPE downside ved stoffer, er at man bliver så meget mere bevidst om sine egne hjerneprocesser og motivationer. Især med psykedeliske stoffer, og hvis man har været rundt i alle hjørnerne; anxiolytika, depressanter, stimulanter, dissociativer osv...

Man får virkelig afmaskeret alle de processer der ligger bag ens person og motivation. Så sidder man der og tænker "hvorfor er det lige jeg gider lave det her trælsomme pis?" - Nåja, for at få status -> lækker fjappe. Så bliver man trist over ens lave moral, og samtidig bliver man også langt bedre til at gennemskue det hos andre mennesker. DET, er nedern. :sad:

Brugeravatar
Antimatter

#333 Indlæg af Antimatter » 20 feb 2018 23:46

Derfor er det sjovt at indrette dit liv efter at få mindst mulig fisse i perioder. Ikke bare afinstallere Tinder og stoppe med at interagere med kvinder, men også stoppe alle de aktiviteter du tog del i for at få noget. Se hvad der er tilbage :mrgreen:
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Antimatter

#334 Indlæg af Antimatter » 20 feb 2018 23:47

'Sjovt' er måske ikke det rigtige udtryk at bruge...
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#335 Indlæg af Jensth » 20 feb 2018 23:57

Antimatter skrev:Derfor er det sjovt at indrette dit liv efter at få mindst mulig fisse i perioder. Ikke bare afinstallere Tinder og stoppe med at interagere med kvinder, men også stoppe alle de aktiviteter du tog del i for at få noget. Se hvad der er tilbage :mrgreen:
Been there, done that. Jeg levede i total askese fra jeg var 21 til 27. Mest harmoniske periode i mit liv. Drak ikke, spiste vegetarisk (primært rodfrugter). Motion, studier og psych-nørderi var det som optog min tid. Arbejde fucker det hele op. Stress fører til at man sænker sine standarder og skubber til ens lavere impulser. Fucking lort!

Brugeravatar
Antimatter

#336 Indlæg af Antimatter » 21 feb 2018 00:48

Same. Når jeg besynger askesens velsignelser er det ikke fordi jeg er idealist, men fordi det uden sammenligning er de perioder i mit liv jeg har haft det bedst. Det er en konklusion jeg nåede til efter utallige livsstilseksperimenter af mere eller mindre outreret karakter, og jeg har aldrig nået et punkt hvor det blev for asketisk. I seng ved 8-9 tiden, vågne klokken 5 og løbe ture i det spæde dagslys. Masser af grøntsager og gode bøger. Så behøver man ikke mere. Dem der fnyser af det har som regel ikke givet det en ærlig chance.

Brugeravatar
hitler
Geografisk sted: nazist

#337 Indlæg af hitler » 27 feb 2018 20:34

J Spaceman skrev:Jeg kan virkelig godt lide Stairway To Heaven.
Køb min bog her!

Brugeravatar
phisteria

#338 Indlæg af phisteria » 28 feb 2018 08:22

Jensth skrev:En kæmpe, KÆMPE downside ved stoffer, er at man bliver så meget mere bevidst om sine egne hjerneprocesser og motivationer. Især med psykedeliske stoffer, og hvis man har været rundt i alle hjørnerne; anxiolytika, depressanter, stimulanter, dissociativer osv...

Man får virkelig afmaskeret alle de processer der ligger bag ens person og motivation. Så sidder man der og tænker "hvorfor er det lige jeg gider lave det her trælsomme pis?" - Nåja, for at få status -> lækker fjappe. Så bliver man trist over ens lave moral, og samtidig bliver man også langt bedre til at gennemskue det hos andre mennesker. DET, er nedern. :sad:
Den rammer som en hammer den der. Jeg mener det var saglig Leary der i sin tid talte om øjeblikket hvor du går fra ekstatisk glæde over at have fanget det komisk gennemskuelige i alle processer og sammenhænge omkring dig. Til i næste øjeblik at synke i dyb depression, da det nærmest samtidig går op for dig at 'the cosmic joke is on you' , fordi du aner helt enkelt ikke hvordan denne epifani kan sætte dig fri alligevel.
Jeg har ikke valgt transmission fra.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#339 Indlæg af Pete Rock » 28 feb 2018 08:29

Det er måske lidt arrogant at tænke sig at det overhovedet er muligt at hæve sig over alting alligevel.

Især synes jeg det er lidt omsonst at forestille sig at man kan tage et eller flere narkotika og så lige pludselig gennemskue det resten af verden gør forkert.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
phisteria

#340 Indlæg af phisteria » 28 feb 2018 08:50

Pete Rock skrev:Det er måske lidt arrogant at tænke sig at det overhovedet er muligt at hæve sig over alting alligevel.

Især synes jeg det er lidt omsonst at forestille sig at man kan tage et eller flere narkotika og så lige pludselig gennemskue det resten af verden gør forkert.
Well - det kan du altså (forestille dig).

På højdernes tinder selvsagt.
Senest rettet af phisteria 28 feb 2018 23:34, rettet i alt 1 gang.
Jeg har ikke valgt transmission fra.

Besvar