Gode journalister-tråden

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

Re: Gode journalister-tråden

#41 Indlæg af yossarian » 24 nov 2014 16:10

Det her er nærmest et lærebogs-eksempel på hvordan moderne journalistik ser ud. Den har bare det hele: Personlig vinkel, ekspertudtalelser, interaktiv grafik, faktabokse, minilex, "sådan-gjorde-vi"-boks, embedded video, modsvar-fra-modparten-boks (komplet med screendump), det eneste der mangler er portræt-af-journalisterne-boksen, men sådan en havde de i den forrige artikel om emnet forleden.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
yossarian
Kontakt:

#42 Indlæg af yossarian » 30 apr 2015 22:05

Kristeligt Dagblad lave åbenbart en del af den slags. Denne her er osse god: http://www.kristeligt-dagblad.dk/historier/drab/
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
DeathPosture
Geografisk sted: 9 kilo bongmix

#43 Indlæg af DeathPosture » 04 maj 2015 10:55

yossarian skrev:Kristeligt Dagblad lave åbenbart en del af den slags. Denne her er osse god: http://www.kristeligt-dagblad.dk/historier/drab/
Tak for link. Yderst velkomponeret.
Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)

Brugeravatar
Hagemann
Geografisk sted: 2500

#45 Indlæg af Hagemann » 02 nov 2015 09:03

Han skrev et lignende portræt af Hobro sidste år, og det var også fremragende, kan jeg huske, at jeg tænkte. Det er sjældent, at sådan nogle by/egns-portrætter for alvor fanger mig, men det har han formået.
Sammen med Mads Brügger er han klart den mest spændende skribent på det blad. Der bliver skrevet med en overbevisning, som få kan mønstre. Vilstrup skrev samtidig de bedste ledere, da han var chefredaktør, mens efterfølgeren Kasper Steenbach var noget vattet i det. Han genvandt dog en del respekt ved at sige op i protest mod outsourcing. Det bliver spændenede at se, om Kristoffer Zøllner har noget at byde på. Ellers må Frederik Lentz Andersen da for helvede snart blive fuldtidskonge på det blad...
lolmao.

Brugeravatar
Hagemann
Geografisk sted: 2500

#46 Indlæg af Hagemann » 04 nov 2015 14:58

Den nye redaktør:
Det virker meget videbegærligt. Vil du karakterisere dig selv sådan?
»Helt klart. Hvis bare man holder sig fra pædofili og folkedans, er alt åbent. Jeg kunne godt bruge et helt liv på at læse alle mulige forskellige fag. Der er ikke noget, som ikke interesserer mig. Det er nok også derfor, jeg blev journalist. Jeg får mulighed for at udforske, særligt når jeg skriver portrætter og kommer helt ind i et andet menneskes psyke.«

Har du nogle eksempler på, at du er dykket ned i et menneske, som virkelig har været interessant?
»Jeg var en af de sidste, der lavede et stort interview med Klaus Rifbjerg. Da jeg ringede for at lave aftalen med ham, var der gået noget galt i kommunikationen, og han råbte af mig: »DIT KOHOVED!« At sidde over for den her mand, som er en del af vores kulturarv, mens jeg fik kage og kunne se ud over Øresund, var fantastisk. Han var larger than life, men var lige der alligevel bare en skrøbelig gammel mand, som jeg fik lov til at skrive en flig af.«
lolmao.

Brugeravatar
foxtrot
Geografisk sted: Grosse Pointe

#47 Indlæg af foxtrot » 01 feb 2016 17:09

SÅ er der igen mulighed for at blive verdens bedste i DK til at kombinere journalistik og forskning og få en halv million for det.

http://www.mediajob.dk/jobsearch.asp?visjob=1436

Og - som bonus - møde mig!
You know, Mike Yanagita. Remember me?

Brugeravatar
yossarian
Kontakt:

#48 Indlæg af yossarian » 02 jun 2016 09:15

Kristeligt Dagblad igen: Organdonation. Det er en serie, og den efterfølgende artikel er også god.

Brugeravatar
DeathPosture
Geografisk sted: 9 kilo bongmix

#49 Indlæg af DeathPosture » 02 jun 2016 14:30

foxtrot skrev:SÅ er der igen mulighed for at blive verdens bedste i DK til at kombinere journalistik og forskning og få en halv million for det.

http://www.mediajob.dk/jobsearch.asp?visjob=1436

Og - som bonus - møde mig!
Billede
Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)

Brugeravatar
yossarian
Kontakt:

#50 Indlæg af yossarian » 14 jun 2016 10:24

Rune Lykkeberg er ny chefredaktør på Information. Det bliver interessant, tror jeg.

Besvar