Bedøm dit mest nyligt levede år

Næsten alt
Post Reply
00Void

Re: Bedøm dit mest nyligt levede år

#271 Post by 00Void » 28.11.2017 15:44:38

Jeg synes den her tråd er lidt som at se luksusfælden. Bedst som man selv syntes det stod slemt til....
fire hang out with me

PeterEllermann
Spotify: 114022072

#272 Post by PeterEllermann » 28.11.2017 15:50:45

Julefrokost inkl gibbernakkere i mit tilfælde.

Jeg indrømmer at jeg måske pyntede lidt, og nævnte bla ikke helbred, men hvem gør det i denne tråd?
Smerterne til trods holder jeg fast i min 8-9/10.
Kødet er trods alt kun en tilstand på evighedens sti.

JonA love. Det var stort at stå in the presence of greatness. Så skulle jeg have taxa hjem.
Frugtprovokatøren - - Svingninger 3.0

Norge, Norge, Norge
(Screaming)

Dan Dare

#273 Post by Dan Dare » 28.11.2017 21:12:21

Lang wrote:Hvordan var i uenige? Hun ville have i skulle sige op og køre det som et lukket samfund derhjemme uden at sende ungen i vugger fra 1 års alderen?
Jamen, det var sådan noget med, at man skulle lave ALT sammen. At det ikke var en rigtig familie hvis ikke man sad og gloede på den baby der sov eller sked eller hvad den nu gjorde. "Nej nej, du kan ikke gå til koncert i aften, fordi vi har en baby". Sådan kan man selvfølgelig også være uden at man har en baby, men det var hun ikke. Det var først da baby kom ind i billedet. Det kunne jeg ikke rigtigt med.

Men pointen er længere end at min ex var nederen. Min pointe var mere, at man på en lidt anden måde er afhængig af den andens persons værdier og opfattelser af hvordan man lever rigtigt, når der kommer børn ind i billedet. Så er det ikke kun et spørgsmål om hvordan DU prioriterer, fordi der er en partner der har nogle ret skarpe forventninger, som jeg har set som ekstra "vigtige" fordi det er børn det handler om.
Jeg tænker også økonomi, hvis man er lidt presset der. Vi var meget pressede dengang, så der kom en del skænderier ud af hvor mange penge man skulle bruge på baby og sig selv og sådan.
I'm a good citizen, I'm a good father, I recycle and I masturbate. And I'm proud of it.

Hygger også lige med budding

Lang

#274 Post by Lang » 28.11.2017 21:44:26

Sandt og klart en forudsætning for hvad jeg siger. Mange kvinder -fx dem min far gifter sig med - er tillært hjælpeløse og kan ingenting selv og mange mænd får ikke tilbragt tid nok med barnet først og derfor har de svært ved at tage over. Så hænger de begge på den i en usund spiral. Hun skal passe hele tiden og plager ham for at han skal hjælpe. Så jo klart det jeg siger med at man faktisk kan få mere tid kræver at man er ret lige i både i at tage fra og i ret til at passe sine egne sager når der er tid til det.
Jeg har ikke valgt Transmission fra.

not_batman

#275 Post by not_batman » 29.11.2017 08:52:01

Dan Dare wrote:
Lang wrote:Hvordan var i uenige? Hun ville have i skulle sige op og køre det som et lukket samfund derhjemme uden at sende ungen i vugger fra 1 års alderen?
Jamen, det var sådan noget med, at man skulle lave ALT sammen.
ahaha, det lyder som min kones søster. fucking ALT skal laves sammen - alt fra fælles hobbies til fælles holdninger, som lige skal koordineres. "skal i spise med?" - "øh, lige et øjeblik; vi skal lige holde fællesråd i en times tid om at træffe en totalt ligegyldig beslutning"...

6/6 her. jeg er blevet fyret 2 gange på 6 måneder. rekord! fået "genopdaget" postrocken, er så at sige gone full circle og er mere eller mindre tilbage ved udgangspunktet, omend der er lidt mere drøn på. ikke flere blebørn, kun 1 x natble - folk der gerne vil prøve kræfter med det der med børn, effektivisering af tid og generel livsglæde ifm at have børn er mere end velkomne til at melde sig til en weekendinternering i arbejdslejren. jeg skal nok give et 5-10 minutters oplæg til, hvordan man overlever...

så har jeg fået sejlet fyn rundt med familien. 18 dage i stræk på 8x2,86 meter, 5 mennesker. intenst, men det værd.
om ikke andet, så har du en middelmådig musiksmag og en halvstor samling af david tibet-effekter..

fabriz

#276 Post by fabriz » 29.11.2017 09:35:14

- Flyttede til Ringsted. Midt i Mulighederne, som kommunens slogan lyder.
- Blev viet på Rådhuset i Ringsted af Daniel Nørhave fra Dansk Folkeparti. Fik to champagneglas med kommunens logo.
- Bryllupsferie i et sommerhus ved Frølunde Fed.
- Havde min bedste madoplevelse i Slotskælderen på Dragsholm Slot.
- Fik en battlevest og lærte at tegne croquis på min polterabend.
- Groede et fuldskæg igen.
- Blev tilbudt job på grund af mit genetablerede fuldskæg.
- Løb mit første halvmarathon over Storebæltsbroen.
- Købte en spritny Skoda Citigo. Forhandleren bar et Rolex Daytona, altså et ur, der koster mere end Skodaen.
- Vandrede for første gang i bjerge.
- Accepterede min trang til friluftsbukser og droppede alle pæne bukser i min garderobe til fordel for lårlommer.
- Drak mere rødvin end nogensinde.
- Twin Peaks sæson 3.

- 6/6

- Årets minus: Antimatters hetz.

Broder Salsa

#277 Post by Broder Salsa » 29.11.2017 14:52:44

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan Jallan har haft det uden for reservatet.

Antimatter

#278 Post by Antimatter » 29.11.2017 15:12:57

fabriz wrote:- Flyttede til Ringsted. Midt i Mulighederne, som kommunens slogan lyder.
- Blev viet på Rådhuset i Ringsted af Daniel Nørhave fra Dansk Folkeparti. Fik to champagneglas med kommunens logo.
- Bryllupsferie i et sommerhus ved Frølunde Fed.
- Havde min bedste madoplevelse i Slotskælderen på Dragsholm Slot.
- Fik en battlevest og lærte at tegne croquis på min polterabend.
- Groede et fuldskæg igen.
- Blev tilbudt job på grund af mit genetablerede fuldskæg.
- Løb mit første halvmarathon over Storebæltsbroen.
- Købte en spritny Skoda Citigo. Forhandleren bar et Rolex Daytona, altså et ur, der koster mere end Skodaen.
- Vandrede for første gang i bjerge.
- Accepterede min trang til friluftsbukser og droppede alle pæne bukser i min garderobe til fordel for lårlommer.
- Drak mere rødvin end nogensinde.
- Twin Peaks sæson 3.

- 6/6

- Årets minus: Antimatters hetz.
Kom over i fodboldtråden! Vi skal snakke om Sam Allardyce.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Jallan

#279 Post by Jallan » 29.11.2017 16:04:47

Broder Salsa wrote:Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan Jallan har haft det uden for reservatet.
Heh, tak for interessen. Jeg vil da gerne fortælle det:

2016: Helt absurd, sindssygt lorteår. Tror det helt uden sammenligning er det værste år i mit liv. Alt var lort. Fik et job, som jeg af mange gode grunde var nødt til at stoppe på. Besluttede mig for at forfølge min drøm om at blive selvstændig, og starte egen spilvirksomhed. Startede et projekt op, det gik ok syntes jeg. Så skred begge programmørerne efter vi havde fået afslag på en ansøgning, og jeg var helt fucked. Havde lagt alt min energi i det, samtidig med at jeg skulle kæmpe mod den evige totale nedtur det er at være i dagpengesystemet. Var fuldstændig flad og havde lyst til at give op, men tog mig sammen og tænkte at det ikke skal være nemt. Fik startet et nyt team op fra bunden (hvilket jeg skulle hilse og sige er temmelig svært, når man ikke kan betale folk for deres arbejde). Det var en rimelig blandet flok, der blandt andet talte en amerikansk high-school studerende. Lad os kalde det faglige niveau... varieret. Det så ret skidt ud, men lige pludselig dukkede der en programmør fra Australien op, som henvendte sig via et reddit opslag. Han var sindssygt god, vi kommunikerede dagligt via Skype, han var klar på at flytte til DK, hvis vi fik støtte og tænkte at jeg endelig havde fundet en partner, der ville give det en skalle. 2 uger før vores super vigtige deadline stoppede han med at svare på skype og havde ikke leveret noget kode siden det meget tidlige udkast, hvor det så ud til at han var flyvende. Uheldigvis var det ham der var blevet lead, så jeg var helt fucked. Var nødt til at lave en alternativ demo, der ikke demonstrerede det vigtigste i projektet, sendte ansøgningen og fik afslag. Igen. Her var jeg rimelig langt nede, og havde egentlig bare lyst til at give op. Havde ikke ret meget dagpenge tilbage, og min økonomiske situation havde været totalt uholdbar i ekstremt lang tid.

Var også flyttet til Amager, langt fra alle mine venner, mit øvelokale og de sociale sammenhænge jeg plejede at være en del af. Lejligheden viste sig at være en del mere smadret end først antaget, min kæreste var arbejdsløs og hendes jobsituation så fuldstændig umulig ud. Der var mellem 3-500 ansøgere til alle jobs hun søgte, selv rengøringsjobs, der ligger langt fra hendes fag. En masse personlige ting, som jeg ikke gider skrive om på nettet, familiekonflikter, angst. Det hele ramlede bare sammen, alle områder af mit liv var ren lort samtidig med at jeg blev temmelig udfordret på den identitet jeg havde omkring at jeg skulle være iværksætter.

Eneste lyspunkt i 2016 var at jeg fik en sindssygt sød hund. Det var 6/6. Resten af året var en klokkeklar 0/6. Det er ufatteligt, hvordan alting bare går galt når det først går galt. Det er selvfølgelig også en selvforstærkende effekt tænker jeg. Haha, fuck 2016.

2017: Startede rimelig banger med et sindssygt velbetalt konsulentjob på halv tid, der gjorde at jeg på en eller anden måde fik overbevist mig selv om at det var en god idé at give det med at være selvstændig et sidste shot. Mødtes med to fyre, og vi lavede en klar aftale om at være partnere og arbejde 10 timer i ugen hver. Arbejdede 10 timer i ugen. Der skete ikke så meget på de andre fronter. Tiden gik, og de meldte begge ud, at de ikke kunne være med alligevel inden der var blevet lavet noget arbejde. lollede for mig selv over, hvor svært det er at finde nogen at arbejde sammen med. Stod alene med projektet, men tænkte fuck det, nu har jeg lavet alt arbejdet, så kan jeg ligeså godt sende en ansøgning afsted med en klar forventning om, at det var rimelig formålsløst. Fik da jeg troede mindst på det en lille pose penge fra Dansk Filminstitut. Fedt nok, nu havde jeg ingen partnere, så nu kunne jeg bare selv styre projektet og gøre det på min måde. Det var egentlig rimelig perfekt. Fik nogle gode og dygtige folk med, lavede en fed prototype.

Min kæreste fik sit drømmejob, hvilket totalt ændrede hele hendes livssituation. Jeg vidste ikke man kunne blive så glad på et andet menneskes vegne som jeg gjorde der. Havde det som om jeg havde vundet 20 millioner i lotto.

Udgav en fed plade med et band der bliver bedre og bedre. En mere på vej. International tourné, optager den plade der har været min drøm at indspille de sidste 10 år på fredag.

Familiekonflikter 100% løst, angst væk, har lært at holde af Amager.

Fik en stor pose af penge DFI, så jeg nu kan realisere hvad der har været min drøm og mit mål siden jeg kom ind på ITUs spildesign linje for 6-7 år siden, og vel egentlig hele mit liv, i hvert fald rent professionelt. Og jeg kunne komme tilbage på svingninger.

Kan slet ikke beskrive hvor sindssygt det føles at lykkedes med et projekt, som selv min mor for længst var stoppet med at tro på.

2017 ren 6/6 både på personligt og professionelt plan. Håber satme 2018 bare fortsætter med at konge.
'I for unge til ironi' :lol:

PeterEllermann
Spotify: 114022072

#280 Post by PeterEllermann » 29.11.2017 16:24:05

Fedt du konger ud mate hehe.
Tillykke også til Fabriz :O
Frugtprovokatøren - - Svingninger 3.0

Norge, Norge, Norge
(Screaming)

Post Reply