KonHol - tråden for kontroversielle holdninger

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Rock Action
Geografisk sted: kbhØ

Re: KonHol - tråden for kontroversielle holdninger

#1231 Indlæg af Rock Action » 02 apr 2019 13:02

Men er da klart, vi skal have Lang på banen her.
andersthode skrev: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#1232 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 02 apr 2019 13:04

Katastrofalt, at Langley er på interrail, når den her type diskussioner pågår.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
gigantic
Geografisk sted: Up in Bryant-Denny / with a couple of fine women / in my Crimson Tide linen

#1233 Indlæg af gigantic » 02 apr 2019 13:27

J Spaceman skrev:
02 apr 2019 12:17
Nu har jeg set hendes Ted Talk, og nu er jeg endnu større fan af hende! <3

Hun har selvfølgelig ret i, at det er unødvendigt for hende at læse til miljøforsker, hvis vi allerede har løsningerne på problemerne, men at problemet er, at de bliver ignorerede. Jeg vil dog gerne høre hende tale om de løsningsforslag hun mener, vi allerede har?
Så du siger, hun snarere skal tage en cand.comm. eller noget i den dur? Hun skal tale noget mere - behøver ikke blive ingeniør. Politikens debattørskole måske? I sandhed en KonHol fra Spaceman.
eini skrev:
26 jun 2019 10:34
God lol og klar tænkning er forudsætningen for et godt liv.

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: Vesterbro

#1234 Indlæg af J Spaceman » 02 apr 2019 13:49

gigantic skrev:
02 apr 2019 13:27
J Spaceman skrev:
02 apr 2019 12:17
Nu har jeg set hendes Ted Talk, og nu er jeg endnu større fan af hende! <3

Hun har selvfølgelig ret i, at det er unødvendigt for hende at læse til miljøforsker, hvis vi allerede har løsningerne på problemerne, men at problemet er, at de bliver ignorerede. Jeg vil dog gerne høre hende tale om de løsningsforslag hun mener, vi allerede har?
Så du siger, hun snarere skal tage en cand.comm. eller noget i den dur? Hun skal tale noget mere - behøver ikke blive ingeniør. Politikens debattørskole måske? I sandhed en KonHol fra Spaceman.
:o

Egentlig mener jeg, at vi burde arbejde på bedre løsningsforslag. Men jeg mener også, at det er nemmere både at forstå sagen og at overbevise skeptikere, hvis man har et stærkt fagligt kendskab.

Men jeg kan trods alt godt forstå hendes pointe om, at det er ligegyldigt at finde løsninger, hvis de alligevel bliver ignorerede af politikerne.
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
foxtrot
Geografisk sted: Grosse Pointe

#1235 Indlæg af foxtrot » 02 apr 2019 14:17

Hun virker som en pige med ben i næsen! Hvis hun var min datter ville jeg helt klart være stolt over hende. Om hun kommer til at gøre en positiv eller negativ forskel for klimaet, aner jeg ikke.

Jeg håber ikke, at folk følger hendes opfordring om “at gå i panik”. Det er der relativt sjældent kommet noget konstruktivt ud af.

Men jeg håber da klart, at en yderst forstærket klimaindsats kommer til at indgå på alle partiers programmer. Og ikke som noget, man slår sig op på, men mere sådan en matter of fact-ting, som at overholde budgettet eller ikke at slå børn ihjel.
You know, Mike Yanagita. Remember me?

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: Yon lake of fire.

#1236 Indlæg af Antimatter » 02 apr 2019 14:41

Gandhi var en jerk
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
gigantic
Geografisk sted: Up in Bryant-Denny / with a couple of fine women / in my Crimson Tide linen

#1237 Indlæg af gigantic » 02 apr 2019 14:42

Jesus Christ and Grandma too.
eini skrev:
26 jun 2019 10:34
God lol og klar tænkning er forudsætningen for et godt liv.

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: Yon lake of fire.

#1238 Indlæg af Antimatter » 02 apr 2019 14:52

Han mente at det mest noble jøderne kunne gøre som reaktion på Holocaust var at begå kollektivt selvmord. Så hellere youtubere .
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
eini

#1239 Indlæg af eini » 02 apr 2019 15:00

Det er da et okay visionært bud. Det havde da helt sikkert sparet os for en masse problemer. Jeg kunne f.eks. have undgået at blive født.

Men seriøst, hvor siger Gandhi det? Hvad er konteksten?
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
soledad
Geografisk sted: [quote]Jeg tror ikke, at Gud var ikke klar nok til at snakke.[/quote]

#1240 Indlæg af soledad » 02 apr 2019 15:00

Han var også racist. https://www.washingtonpost.com/news/wor ... 18b5520ee7
* In an open letter to the Natal Parliament in 1893, Gandhi wrote:

“I venture to point out that both the English and the Indians spring from a common stock, called the Indo-Aryan. … A general belief seems to prevail in the Colony that the Indians are little better, if at all, than savages or the Natives of Africa. Even the children are taught to believe in that manner, with the result that the Indian is being dragged down to the position of a raw Kaffir.”

* At a speech in Mumbai in 1896, Gandhi said that the Europeans in Natal wished “to degrade us to the level of the raw kaffir whose occupation is hunting, and whose sole ambition is to collect a certain number of cattle to buy a wife with, and then, pass his life in indolence and nakedness.”

* Protesting the decision of Johannesburg municipal authorities to allow Africans to live alongside Indians, Gandhi wrote in 1904 that the council “must withdraw the Kaffirs from the Location. About this mixing of the Kaffirs with the Indians, I must confess I feel most strongly. I think it is very unfair to the Indian population and it is an undue tax on even the proverbial patience of my countrymen.”

* In response to the White League’s agitation against Indian immigration and the proposed importation of Chinese labour, Gandhi wrote in 1903: “We believe also that the white race in South Africa should be the predominating race.”

* Gandhi wrote in 1908 about his prison experience: “We were marched off to a prison intended for Kaffirs. There, our garments were stamped with the letter “N”, which meant that we were being classed with the Natives. We were all prepared for hardships, but not quite for this experience. We could understand not being classed with the whites, but to be placed on the same level with the Natives seemed too much to put up with.”

Besvar