KonHol - tråden for kontroversielle holdninger

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

Re: KonHol - tråden for kontroversielle holdninger

#1401 Indlæg af Jensth » 12 maj 2020 12:01

eini skrev:
12 maj 2020 11:50
Det er J Spaceman.
Er du sikker? Altså, jeg har lige mødt ham, og er slet ikke så chokeret som andre måske ville være, men hvilken måleenhed har anvendt til at determinere dette?

Er svingninger så slut nu? :o
Den fylde, der udfylder svingningernes varighed, er væk.

Brugeravatar
eini

#1402 Indlæg af eini » 12 maj 2020 12:04

Kussen.

Det er ikke afgjort.
Remember, the algorithm only learns from you. Do not thank the algorithm. You are here because you are you.

Brugeravatar
Ali Pilfinger

#1403 Indlæg af Ali Pilfinger » 12 maj 2020 12:12

Hvor mange kussemål er Spacemans intellektualisme så (kun til benchmarkformål)? Og lader et kussemål sig oversætte til en traditionel måleenhed, fx fod? Kan man se standardkussen udstillet i en kælder i Paris ved siden af meteren og kilogrammet? Har et kussemål overhovedet en rumlig udstrækning?

Jeg er på herrens mark, når det kommer til kusser.

Brugeravatar
Jonas

#1404 Indlæg af Jonas » 12 maj 2020 12:17

KonHol: Spaceman er den eneste svinger, som regelmæssigt er i top 5, hvad angår både BDE og SDE.
HIL BOOMERPOX

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#1405 Indlæg af Jensth » 12 maj 2020 12:34

eini skrev:
12 maj 2020 12:04
Kussen.
Det er vel også det tætteste man kommer på en guldstandard i denne sammenhæng. Den er godtaget.
Den fylde, der udfylder svingningernes varighed, er væk.

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: London

#1406 Indlæg af J Spaceman » 12 maj 2020 13:28

For et par sider siden havde jeg et par modstridende pikklasker-indlæg klar til denne debat. Det ene handlede om at hive al kunst udover musik med i faldet, mens vi er i gang med at nedværdige kunstgenrer, og i det andet ville jeg forsvare moderne tv-serier ved at sammenligne dem med de dødssyge 90'er-serier på underholdningsværdi alene og trække millennial-kortet og lave en kobling til, hvorfor vi overhovedet diskuterer, om internettet er fedt. Aller helst ville jeg vikle begge synspunkter ind i det samme forvirrende og selvmodsigende indlæg.

Men, og det her sker sjældent for mig, de sidste par sider har gjort mig helt paf. Det er så slemt, at jeg ikke længere kan huske, hvorfor det er så vigtigt for mig at være på tværs. Den er helt gal! :o
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
opiumsnegl

#1407 Indlæg af opiumsnegl » 12 maj 2020 13:31

Langley skrev:
12 maj 2020 09:51
Altså i mener de lange dramaserier eller er sitcoms og soaps også overvurderede?
For mig at se, er den bedste tv-seriegenre #IDisseTider med kæmpeafstand reality-tv. De lykkedes i hvert fald langt oftere med den problematik, som jeg synes du rammer rimelig spot on:
Langley skrev:
12 maj 2020 11:16
Altså formatet er jo også ret svært at forløse hvis vi taler om et drama der skal strække sig over 60 timer med måske 5-6 hovedkarakterer og dusinvis af mindeværdige supporting acts.
Reality-tv er den tv-seriegenre der tager sine byggesten (karakterer og tid) mest seriøst. Jeg tænker, at det, som langformater har særlig privilegeret mulighed for, er at lave klart individuerede karakterer, som rummer mange aspekter og som kan gennemgå flere udviklinger. Når en af ressourcerne og grundpræmisserne er tid (fx 60 timer!!) så må man som tv-serie dælme gerne lade sine seere opbygge en eller anden form for relation til dem. I stort set alt nyere fiktivt tv er man fuldkommen gået væk fra ambitionen om at lave karakterer til fordel for, som simonvt siger, at skulle lave funktioner som plotoptrapper og -afvikler efter den stort set samme skabelon hver gang.

Selvom TV-serier som The Wire og Matador (som jeg værdsætter lige så højt som stort set alle herinde) også vil sige en hel masse om verden, samfundet og samtiden, så er det jo fandme også bare deres karakterer og relationer, som man savner og husker. Det, der for mig kommer tættest på, er reality-tv, allermest The Bachelor, som jeg slet ikke kan forstå, ikke er en større ting i Danmark. Når man ser The Bachelor kommer man ikke bare tæt på en masse stærke karakterer og særegne relationer, men man får også et helt særligt indblik i USA, med alt fra eventplanlæggere fra New York til born again virgins, purity balls, maskulinitetskriser, amerikansk college lingo, moderne feminisme, racisme, forskellige opfattelser af kærlighed, det gode liv, familie og Gud. Når det kører (det er Corona-udskudt pt) er receptionen også spændende og opslugende at følge med i. Skal svingninger have en reality-tv tråd?!
Jimmi Jazz skrev: regnvejrstråden er god og sød

Brugeravatar
Jonas

#1408 Indlæg af Jonas » 12 maj 2020 13:34

Hi5, helt afgjort. Der er store udsving også internt i koncepterne, så jeg har meget længe været ultra-interesseret i at ramme plet og fange de gode årgange. Vintage-reality, så at sige.
HIL BOOMERPOX

Brugeravatar
eini

#1409 Indlæg af eini » 12 maj 2020 13:38

Reality-tv er den tv-seriegenre der tager sine byggesten (karakterer og tid) mest seriøst.
Det er spot on. Men det er også for nedadgående, desværre, i takt med at reality-formaterne skærpes, spildtid udgrænses og deltagerne bliver mere selvbevidste.
Remember, the algorithm only learns from you. Do not thank the algorithm. You are here because you are you.

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#1410 Indlæg af Tonic Satan » 12 maj 2020 14:18

J Spaceman skrev:
12 maj 2020 13:28
For et par sider siden havde jeg et par modstridende pikklasker-indlæg klar til denne debat. Det ene handlede om at hive al kunst udover musik med i faldet, mens vi er i gang med at nedværdige kunstgenrer, og i det andet ville jeg forsvare moderne tv-serier ved at sammenligne dem med de dødssyge 90'er-serier på underholdningsværdi alene og trække millennial-kortet og lave en kobling til, hvorfor vi overhovedet diskuterer, om internettet er fedt. Aller helst ville jeg vikle begge synspunkter ind i det samme forvirrende og selvmodsigende indlæg.

Men, og det her sker sjældent for mig, de sidste par sider har gjort mig helt paf. Det er så slemt, at jeg ikke længere kan huske, hvorfor det er så vigtigt for mig at være på tværs. Den er helt gal! :o
Dude, du kan ikke fordrage Seinfeld og hvidløg, det er ikke mig, det er dig. Ser i øvrigt også Matador nu. Det er fremragende. Igen.
yesoffense skrev:
27 nov 2019 13:41
jeg vasker trods alt ikke hitler.

Besvar