KonHol - tråden for kontroversielle holdninger

Næsten alt
besked
Forfatter
Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: London

Re: KonHol - tråden for kontroversielle holdninger

#1411 Indlæg af J Spaceman » 12 maj 2020 14:35

Tonic Satan skrev:
12 maj 2020 14:18
Dude, du kan ikke fordrage Seinfeld og hvidløg
KonHol: Hvidløg smager forfærdeligt!

Denne gruppe for folk, der hader hvidløg, er den bedste gruppe på Facebook. Gruppen blev oprettet i 2007, og vi er på nuværende tidspunkt 44 medlemmer verden over. Der sker ikke særlig meget i gruppen, men det er vigtigt for os at møde ligesindede, så vi kan dele vores erfaringer med folk, som forstår og støtter os.

Hvad angår Seinfeld, så hader jeg det ikke som sådan. Jeg synes, det kan være meget sjovt nogle gange og ret irriterende andre gange. Men jeg synes, seriens påståede genialitet er sygeligt overvurderet og uddateret. 90'ernes "det er genialt, at der ikke sker noget"-mentalitet er lidt trættende i længden.
Tonic Satan skrev:
12 maj 2020 14:18
DU er lidt trættende i længden!
Undskyld, jeg kom dig lige i forkøbet. :o
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#1412 Indlæg af Tonic Satan » 12 maj 2020 14:43

:drinkingcheers:
yesoffense skrev:
27 nov 2019 13:41
jeg vasker trods alt ikke hitler.

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: London

#1413 Indlæg af J Spaceman » 12 maj 2020 14:44

Tonic Satan skrev:
12 maj 2020 14:43
:drinkingcheers:
:adore:
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
opiumsnegl

#1414 Indlæg af opiumsnegl » 12 maj 2020 14:45

eini, Jonas. Så vil jeg godt anbefale jer begge at se The Bachelor sæson 23 fra sidste år. Der er et for vildt godt cast og mod slutningen sker der noget, som simpelthen er så sindssygt, banebrydende, ikonisk (altså i betydningen: ”med en billedsymbolsk opbygning eller funktion”) og reality-historisk at det halve kunne være nok. Simpelthen uforglemmeligt og der hvor jeg tænkte, at det ikke rigtig gav mening at opsøge andre former for tv (det har jeg så gjort alligevel, elsker også denne sæson af RuPaul og Netflix’ The Circle).
eini skrev:
12 maj 2020 13:38
[...] det er også for nedadgående, desværre, i takt med at reality-formaterne skærpes, spildtid udgrænses og deltagerne bliver mere selvbevidste.
Det her har jeg virkelig også tænkt på, især i forhold til Paradise Hotel (som I jo fandme har trænet mig i at se ordentligt <3), især det her med den udgrænsede spildtid. Man mangler ligesom at få en fornemmelse af, hvad de laver med hinanden og sig selv, når der ikke bare er BREV!!!! Opgaver!!! I sæson 9 var der overskud til at filme Nicholas give HDG et chok, som jo er en rimelig lille ting, men er med til at gøre stedet og karaktererne levende (lidt ligesom når The Wire filmer Wallace og hans brødre gøre sig klar til skole).

Men det med deltagernes øgede selvbevidsthed, synes jeg er mere vanskeligt at afgøre, om er så skidt. Der var et ret rørende øjeblik mod slutningen af Bachelor sæson 23, hvor en af deltagerne sidder inde i sådan et live tv-show, som altid kommer mod sæsonafslutning, og hun pludselig kigger op mod publikum, og fortæller, at hun har set programmet udefra i så mange år, men ”Now this has become my reality”. Det er også selvbevidstheden, der gør, tænker jeg, at de kan spille op mod og portrættere sig selv som arketyper, for så efterfølgende at bygge oven på disse, udvikle dem eller bryde dem ned.

Omvendt har selvbevidstheden også været et problem for programmet, fordi det har sådan en tung forestilling om monogam, ægteskabelig kærlighed, samtidig med at det i stigende grad får yngre deltagere med, som også bare ser det som en god mulighed for at få en større Instagram-karriere, hvorfor de er velegnede til at lave drama (som er smart for programmets indledende fase) men utroværdige i deres interesse i at blive gift (som er katastrofalt for programmets sidste afsnit og koncept som sådan). Den kommende sæson kommer derfor med al sandsynlighed til have et noget ældre cast – årets hovedperson er i hvert fald ’gammel’ i bachelorregi (39 år), men de skal sikkert nok have opstøvet nogle intrigante og selvbevidste mænd alligevel.
Jimmi Jazz skrev: regnvejrstråden er god og sød

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#1415 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 12 maj 2020 14:53

J Spaceman skrev:
12 maj 2020 14:35

Hvad angår Seinfeld, så hader jeg det ikke som sådan. Jeg synes, det kan være meget sjovt nogle gange og ret irriterende andre gange. Men jeg synes, seriens påståede genialitet er sygeligt overvurderet og uddateret. 90'ernes "det er genialt, at der ikke sker noget"-mentalitet er lidt trættende i længden.
Tror aldrig, jeg har været så enig med Spaceman om noget.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
foxtrot
Geografisk sted: Grosse Pointe

#1416 Indlæg af foxtrot » 12 maj 2020 16:30

Lynhurtig serie top-20

1. Seinfeld
2. Sopranos
3. The Wire
4. Justified
5. Veep
6. Deadwood
7. Mad Men
8. Six Feet Under
9. Peep Show
10. Simpsons
11. How I meet your mother
12. Matador
13. The Good Place
14. Boardwalk Empire
15. Breaking Bad
16. Curb Your Enthusiasm
17. The Office
18. Futurama
19. Yes, minister
20. Blackadder
You know, Mike Yanagita. Remember me?

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#1417 Indlæg af Langley » 12 maj 2020 18:39

Når nu visse svingere hver eneste Seinfeldt gang nævnes skriver det samme anti-90er 00er indlæg, så kunne de i det i mindste godt udfolde deres kritik lidt mere så vi i det mindste kan få noget fornøjelig debat ud af de åbenbart stålsatte holdninger, der strækker sig lidt udover '90er agtig' og overvurderet?

Er det ikke egentlig bare en TV udgave af 30ernes New Yorker sædeskildring ala George Cukor eller han den sine rødder i den noget senere amerikanske socialpsykologi fra 50erne, eller er det bare noget tilfældigt TV vrøvl, der er produkt af sin tid og ikke så meget andet eller hvad tænker kritikerne?

Iøvrigt stærk liste fra Foxtrot selvom jeg bedre kan lide andet Armando Iannucci.

Brugeravatar
per e ubu

#1418 Indlæg af per e ubu » 12 maj 2020 19:51

foxtrot skrev:
12 maj 2020 16:30
Lynhurtig serie top-20

1. Seinfeld
2. Sopranos
3. The Wire
4. Justified
5. Veep
6. Deadwood
7. Mad Men
8. Six Feet Under
9. Peep Show
10. Simpsons
11. How I meet your mother
12. Matador
13. The Good Place
14. Boardwalk Empire
15. Breaking Bad
16. Curb Your Enthusiasm
17. The Office
18. Futurama
19. Yes, minister
20. Blackadder
Ingen X-Files???
out in the real world in real time!

Brugeravatar
gigantic

#1419 Indlæg af gigantic » 12 maj 2020 22:18

Foxtrot må sgu da kunne lide Friday Night Lights.
eini skrev:
24 jan 2020 15:59
Svingninger er et af de sidste offentlige steder vi har hvor det er vigtigere at være intelligent end at være sympatisk. Lad os da for helvede værne om det. Du kan få alle de hjerte-emojis du skal bruge ovre på Facebook.

Brugeravatar
foxtrot
Geografisk sted: Grosse Pointe

#1420 Indlæg af foxtrot » 12 maj 2020 22:59

Sikkert. Men har aldrig set den.
You know, Mike Yanagita. Remember me?

Besvar