KonHol - tråden for kontroversielle holdninger

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Maverick

Re: KonHol - tråden for kontroversielle holdninger

#1421 Indlæg af Maverick » 12 maj 2020 23:15

J Spaceman skrev:
12 maj 2020 14:35
KonHol: Hvidløg smager forfærdeligt!
Fuldstændig enig.
Life is a bitch... Get used to it

Brugeravatar
palesaint

#1422 Indlæg af palesaint » 13 maj 2020 01:27

Jonas skrev:
11 maj 2020 18:18
Jamen, det er da et totalt rimeligt spørgsmål, og det er heller ikke sådan, at jeg vil bringe anklager om kognitiv dissonans. Det er en anden diskussion, som jeg ikke umiddelbart har nogen holdning til eller aktie i. Der kan være alle mulige grunde til, at folk stemmer, som de gør. Med dét sagt vinder det moderne S godt nok ingen skønhedskonkurrencer, hva'? Jeg mindes ikke, at jeg før har været så bekymret for indskrænkelse af frihedsrettigheder, mens Danmark har været under socialdemokratisk ledelse. Og hvor meget anderledes er Mette Frederiksen egentlig end den politiker, der primært gik op i at forbyde prostitution og ydmyge de arbejdsløse? Noget af det, der i min erfaring er fælles for klassisk venstreorienterede, er værdier som åbenhed og tolerance. Derfor kan det godt undre mig, hvorfor man betragter den nuværende S-regering som mere end en pyrrhussejr.
Jeg troede ikke, at du gik op i skønhedskonkurrencer. Umiddelbart er jeg ikke så bekymret for, at fx tvangsmedicinering vil være groet fast i dansk lov efter marts 2021, som Amnesty advarer om med henvisning til tidligere lovgivning angående terror. Jeg har i mit voksne liv altid anskuet S' korrupte tendenser pragmatisk, og selvom der er teoretisk basis for at være bekymret, ville jeg godt nok blive overrasket, hvis den slags vidtgående beføjelser, der er blevet givet til sundhedsministeren, fortsat skulle være opretholdt med et flertal af enten den ene side af folketinget eller S og V i fællesskab. Eksempler som offentlighedsloven, terrortiltag og pensionsbeløb for MF'ere og regeringen (selvom jeg ikke kan huske alle detaljer) er vel alt andet lige noget andet i den permanente parlamentariske situation eller bare dansk demokrati ? Ja, går der ikke for meget Carl Schmitt i den sådan helt generelt, eller sidder jeg bare og sover på min vagt, så jeg om føje år ynkeligt og med tårer i øjnene vil citere Martin Niemöller?

Som Second skriver om lidt senere i tråden, så forestiller du dig vel ikke, at de her vælgere på grund af dette vandrer over midten og begynder at stemme på, let's say, LA? Det var derfor, jeg nævnte det med at stemme blankt og spurgte dig om, hvad de i det hele taget kan gøre.
Nuanceret had og den venlige læsning.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#1423 Indlæg af Pete Rock » 13 maj 2020 02:58

foxtrot skrev:
12 maj 2020 16:30
10. Simpsons
Jeg er ved at gense The Simpsons. Vi startede på sæson 2, og det bliver jo helt absurd godt nærmest med det samme. Det er virkelig kommet bag på mig hvor mange af de klassiske afsnit som jeg huskede kommer allerede i sæson 2 og 3. Vildt ift. at det jo kun bliver bedre indtil ihvertfald sæson 10 eller sådan noget. Sygt mesterværk, kæmpe tv-historisk monument.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#1424 Indlæg af Langley » 13 maj 2020 08:21

Hvorfor stemmer i ikke bare radikalt hvis i elsker restsstaten højere end demokratiet?

Brugeravatar
Jonas

#1425 Indlæg af Jonas » 13 maj 2020 08:38

@palesaint Du har helt ret. Jeg tror faktisk, at der er et nazistisk takeover på vej. Tvangsmedicinering, tvangsudskrivning er allerede på programmet. Vi kommer snart til at se en grundig konsolidering af magten, så på forhånd stort tillykke til Mette "Adolf" Frederiksen! Meget snart vil der blive slået hårdt ned på den fri presse. Jeg tænker, man laver en analyse af lixtal og bare tager medierne fra en ende af. Til sidst har vi kun daglige nyhedsudsendelser ubehjælpsomt oplæst af Per Christensen, selvfølgelig i énstavelsesord, så muskelmændene i arbejderklassen føler sig hørt. Internettet bliver begrænset til Ofir-subdomæner, og der bliver indført minimumskvoter for rødsmældende dannebrogsanimationer. Samtidig bliver overvågningen intensiveret. Vi henter inspiration fra Kina, og kommunisterne i Enhedslisten bliver glade, når de ser, at der er samarbejde hen over midten. Alle bliver tracket, og vi bliver tvunget til at gå med armbånd, der blandt andet konstant måler vores puls. Her må man forvente, at der opstår folkelig modstand. En distingveret herre i et friskpresset jakkesæt slår en DSU'er ned med en flaske Chateau Margaux (1985), men overmandes hurtigt. Herefter eskalerer konflikten. Søren Espersen leder personligt hjemmeværnet i den omfattende overtagelse af samtlige af landets institutioner. Al trafik til og fra Sverige suspenderes. Et stort, tvangsudskrevet flyttemandssjak omringer hele københavn med ølkasser i fem meters højde. De store, jyske maskinfabrikker begynder at summe nat og dag. Lyden af 80'er-pop kan høres flere kilometer væk, og tykke mænd i overalls vandrer ind og ud. Mette Frederiksen begynder at holde taler om leverum og danskhed. For sent opdager det internationale samfund hendes master plan, da tusindvis af luftpudebåde pludselig søsættes i Vadehavet. Frømandskorpset får hurtigt kontrol over hele området mellem Sild og Helgoland. Omfattende togter jævner Hamburg og Bremen med jorden. Tyskland kapitulerer, og de danske admiraler etablerer en forsyningscentral på fastlandet, måske i Cuxhaven. Herefter begynder Mette Frederiksen at orientere sig mod Friserlandet, de indre hollandske farvande and beyond! Det værste er, at det ikke engang er korruption -- det er fuldstændig erklæret politik! Hallo folkens, vågn op!
HIL BOOMERPOX

Brugeravatar
fabriz

#1426 Indlæg af fabriz » 13 maj 2020 10:19

/Kaspar Colling Nielsen

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#1427 Indlæg af Langley » 13 maj 2020 10:31

Jamen det er da et flot naziindlæg. Det ville klæde Jonas at springe ud som iberisk falangist

Billede

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#1428 Indlæg af krea » 13 maj 2020 11:21

fabriz skrev:
13 maj 2020 10:19
/Kaspar Colling Nielsen
Grusom sviner.
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
Ali Pilfinger

#1429 Indlæg af Ali Pilfinger » 13 maj 2020 12:42

Ja, den er virkelig hård.

Jonas, kulturministeriet søger en taleskriver, var det noget?

Brugeravatar
Jonas

#1430 Indlæg af Jonas » 13 maj 2020 15:09

Politisk taleskriver er helt klart på min korte liste over drømmejobs, men jeg gider principielt ikke opslåede stillinger. Hvis nogen har et gakket politisk projekt (gerne med vadehavsimperielle undertoner), melder jeg mig til gengæld gerne som hired gun uden beregning.

Jeg ved faktisk ikke noget om Kasper Colling, men Kolding er nederen, så det er han nok også.
HIL BOOMERPOX

Besvar