TN 2018 - Hundens år

Næsten alt
Post Reply
stilhed

Re: TN 2018 - Hundens år

#171 Post by stilhed » 20.01.2018 16:24:14

J Spaceman wrote:
Jonas wrote:Som det står nu, er det hamrende uproduktivt, når man bare forsøger at erstatte én urimelig modus med en anden. Der er masser af duelige og nogenlunde hæderlige mænd, som gerne vil støtte kvindesagen, men som af ret forståelige grunde kommer til at modarbejde den. Er der nogen vej ud af den remis?
Det er godt formuleret.
ja, men havde skakreferencen dog ikke været mere præcis, hvis jonas havde skrevet pat?
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

Stranger Pilot

#172 Post by Stranger Pilot » 20.01.2018 16:35:16

Hvad siger I til Laurie Penny's take her? Synes hun normalt er ret skarp, men der er alligevel en del ting jeg har det lidt svært med i det her essay. Hun får det jo nærmest til at lyde som om mænd er så ufølsomme at de fleste kvinders oplevelse af sex er som at være spærret inde i Joseph Fritzls kælder. Så slemt er det forhåbentlig alligevel ikke at være kvinde i Vesten i 2018?

https://longreads.com/author/pennyred/
Love is such a huge, strange word, a word that stretches to contain all the silence, pain, and longing that crowd around the corners of your bed. To speak personally, yes, I love sex, but sometimes I also get angry at it — and sometimes wish it did not have to hurt so much. That’s something I’ve heard from a lot of women and girls I am close to, in this rare time where we have been able to talk about this with a little less censure. Maybe you love sex, but you wish it did not come at the cost of your dignity, your livelihood, your self-esteem. You wish you were able to have it on terms that you could bear. You wish you could ask for what you wanted and be heard. You wish you could talk about all those times you didn’t really want it but went along with it anyway to keep him happy, or to keep yourself from harm. Maybe you wish you could remember how to be hungry. Maybe you wish you could still feel the pleasure you used to anticipate before abuse and trauma left their fingerprints all over your body. And maybe people have simply used sex as a weapon against you so many times that you don’t love it anymore, not right now, and you know what, that’s fine too. Asking women if they love sex (implied: with men) is like asking the front-of-house staff how they feel about their work when the boss is listening.

Lang

#173 Post by Lang » 20.01.2018 16:51:30

"violation is a synonym for intercourse" som Andrea Dworkin skrev.
Jeg har ikke valgt Transmission fra.

secondtoughestintheinfant

#174 Post by secondtoughestintheinfant » 20.01.2018 16:55:12

Hun skriver om sex på samme måde, som Ta-Nehisi Coates skriver om racisme. Og de simpelthen få en eller anden form for seksuel opstemthed ud af at skrive på den måde om de ting. Det driver jo nærmest ned af siderne.
Hvis ikke det er for musikkens skyld, så vend tilbage med noget der er, eller lav en fin lyd-installation og lad musikere om musikken.

Lang

#175 Post by Lang » 20.01.2018 17:08:27

Ja race og køn får folk at skrive som mastubationsfantasier. Omskæringsdebatten kan fx også. Facebook driver af fantasier om hvordan der skæres i tissemænd og retten til udløsning.

Rock Action

#176 Post by Rock Action » 20.01.2018 20:14:39

Lang wrote:Der er vist en nylig fraskilt skribent der skal ud og indhente det tabte der. Forvent mere om klubber og dating fra den byline.
Det har i hvert fald fået en underlig revival hos sådan nogle +30 typer på supplerende dagpenge, der ikke helt kan hacke "normalt" voksenliv.
andersthode wrote: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

Russell

#177 Post by Russell » 20.01.2018 21:16:04

Rock Action wrote:sådan nogle +30 typer på supplerende dagpenge, der ikke helt kan hacke "normalt" voksenliv.
Svingere?
One of the painful things about our time is that those who feel certainty are stupid, and those with any imagination and understanding are filled with doubt and indecision.

Jonas
Spotify: masshaste

#178 Post by Jonas » 20.01.2018 22:33:49

shaken wrote:
J Spaceman wrote:
Jonas wrote:Som det står nu, er det hamrende uproduktivt, når man bare forsøger at erstatte én urimelig modus med en anden. Der er masser af duelige og nogenlunde hæderlige mænd, som gerne vil støtte kvindesagen, men som af ret forståelige grunde kommer til at modarbejde den. Er der nogen vej ud af den remis?
Det er godt formuleret. Jeg tror, de fleste mænd, jeg kender, kan genkende den situation.
En pandora-formulering -->

Hvad er en duelig og nogenlunde hæderlig mand? Og hvad er en forståelig grund eksempelvis?

Jeg vil gerne forsøge at svare på dit spørgsmål, Jonas.
Duelige og nogenlunde hæderlige mænd: Modsat freaks, sneaky fuckers (fx de mandlige feminister der blev fanget af #MeToo-nettet) og boldmongoler (fx Henrik Marstal)

Forståelig grund: Selvopretholdelse
Vi må da håbe, det bliver bedre i morgen

yossarian
Spotify: 113344089

#179 Post by yossarian » 20.01.2018 22:46:03

shaken wrote:
J Spaceman wrote:
Det er godt formuleret. Jeg tror, de fleste mænd, jeg kender, kan genkende den situation.
En pandora-formulering -->

Hvad er en duelig og nogenlunde hæderlig mand? Og hvad er en forståelig grund eksempelvis?

Jeg vil gerne forsøge at svare på dit spørgsmål, Jonas.
Andrew Sullivan er sådan én som man hurtigt kan få for meget af, men der er nogle pointer i det her skriv, som er gode til at forklare den begyndende kvalme som nogen mænd har i forhold til #metoo

tldr: Køn er biologiske og sociale, kønsroller er ikke kun en social konstruktion; Mænd er mere aggressive end kvinder i gennemsnit og de er mere interesserede i sex; det er legitimt at mænd ønsker mere sex end kvinder; Hvis #metoo ikke handler om at forhandle rammerne for kønnenes sameksistens men begynder at mistænkeliggøre alle mænd, så står en masse kvinder og næsten alle mænd af.
foxtrot wrote:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Lang

#180 Post by Lang » 21.01.2018 01:38:43

Russell wrote:
Rock Action wrote:sådan nogle +30 typer på supplerende dagpenge, der ikke helt kan hacke "normalt" voksenliv.
Svingere?

Det ville jeg også sige. 'Too sober to Sleep' med Justin Rutledge var ikke så stor nogle andre steder som den var på Svingninger i sin tid og det er jo den definitive 30års hymne, som viser hvad boardet er til for. For gammel til at være ung og for ung til at være gammel.
'God bless those girls from Barcelona/who smell of roses and cocaine' og så videre.

Post Reply