TN 2018 - Hundens år

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

Re: TN 2018 - Hundens år

#2381 Indlæg af Langley » 18 sep 2018 22:42

Ali Pilfinger skrev:
18 sep 2018 21:57
Jeg aner ikke hvad en tilrettelægger laver, men jeg er ret sikker på jeg ikke har en i maven. Jeg har bare en god idé, og jeg vil have anerkendelse og royalties.
Sådan virker det ikke helt. Det er ligesom med musik. Det er ikke nok at du kan nynne en god melodi. Du bliver også nødt til at kunne spille den og indspille hvis du vil have $$$
We're off to the land of hot middle-aged women.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#2382 Indlæg af Pete Rock » 18 sep 2018 22:51

åh gud, Lang, skal du fremstille det mest banale som om det er en eller anden dyb indsigt?
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Mr. Bungle
Geografisk sted: Fanget i en dykkerklokke på havets bund.

#2383 Indlæg af Mr. Bungle » 18 sep 2018 22:54

Jeg troede egentlig også, no offense, at Lang var gammel nok til ironi.
Men så igen. Ja jeg ved s'gu' snart heller ikke. Fint nok. Skrid.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#2384 Indlæg af Pete Rock » 18 sep 2018 22:56

yesoffense yes, offense
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#2385 Indlæg af Langley » 18 sep 2018 22:59

Jeg er ikke ironisk. Ser man meget Tv, kan man godt lide Tv, har man gode ideer til TV så bare gå i gang. Man skal bare være lidt besat af sin ide og være villig til at arbejde ret meget . Det gør ikke noget man ryger mange cigaretter også. Det gør TV folk virkelig meget.
We're off to the land of hot middle-aged women.

Brugeravatar
Kong Louie

#2386 Indlæg af Kong Louie » 18 sep 2018 23:03

Min eneste gode idé på den front var "Vejrudsigten på DR2". Et halvtimes program om klimaforandringer, som skulle slutte af med en 50års-prognose, baseret på hvad pågældende program havde snakket om. Det er fanme mange år siden. Ingen respons.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Kong Louie

#2387 Indlæg af Kong Louie » 18 sep 2018 23:17

Hæ, så kom jeg alligevel i tanke om en mail. Her er afslags-mailen, som jeg modtog på mine programforslag tilbage i 2011. Så kan I selv kontra-læse og regne ud, hvad indholdet i de forskellige programforslag var.

Kære Kristian Kimer

Mange tak for dine programforslag.
Forslagene er nu læst igennem af den programansvarlige redaktør, og selvom det er nogle spændende idéer du har, bliver det desværre et nej tak herfra. På DR1 modtager vi mange interessante og spændende forslag til programmer og projekter, og vi er derfor nødt til at være hårde i vores prioriteringer.

Her lidt feedback på de konkrete forslag:

1. Hvem vil være funktionær?
Vi er skeptiske overfor programmets latente kontroversielle karakter og er bange for, at seerne ikke vil være med os. Vi ønsker ikke at udstille nogen samfundsgrupper, og selvom de deltagende ikke skal stemme hinanden ud, mener vi stadig, at de vil blive fremstillet som mindre ressourcestærke, og dette ønsker vi ikke at udstille i et reality format. Når vi behandler sociale og samfundsmæssige problemstillinger, er det som regel i afdækkende dokumentarprogrammer. På DR1 er vi meget forsigtige med reality genren, og det er ikke den vej vi vil med kanalen.

2. Vejrudsigten på DR2
Danskere er glade for vejrudsigter, og vi har derfor allerede meget om vejret både i kortere og længere udsendelser på vores hovedkanal DR1. I vejrudsigterne behandles der også ind imellem klima, når der er store vejrfænomener rundt omkring i verden. Vores erfaring er at danskerne er mest interesseret i vejret i kortsigtet form dvs. hvordan vejret er nu her i landet og rundt omkring i verden, og hvordan det bliver i den nærmeste fremtid. Desuden er vejrforhold om 50-100 år behæftet med stor usikkerhed, og det er derfor ikke noget, vi vil beskæftige os med i et fortløbende debatprogram. Når vi går i dybden med vejr og klima vil det ofte foregå i programmer som ’Viden om’ eller i en temalørdag på DR2.

3. DR’s Rockband
Vi forstår den nærliggende tanke, at når DR har et symfoniorkester, burde vi også have et rockorkester. DR er dog underlagt public service forpligtelser og skal derfor primært tage sig af de opgaver, som de kommercielle aktører ikke tager sig af. Klassisk musik har sværere ved at overleve på kommercielle vilkår end rock- og popmusik, hvorfor DR har et symfoniorkester og støtter klassisk musik. Rock- og popmusik kan i DR regi, derfor kun blive dækket som i nuværende formater i form af musik- og underholdningsprogrammer.
Rent juridisk ville DR således ikke kunne gå ind i en opgave som denne.

4. Regionalprogrammet
Vi har netop nu ansat et nyt satire hold, og der er derfor nye satireprogrammer på vej. Det ville være umuligt at samle alle gamle satirefolk, der igennem tiden har været på DR, og desuden ønsker vi, at forny os på dette område, så der bliver ikke noget program med de gamle kendinge. Der vil højest blive gensyn med disse i korte tilbageblik, hvis vi vælger at lave opsamlings/gensynsprogrammer, men det vides endnu ikke hvilken retning eller form den nye satire kommer til at tage.

Afslaget er således givet på baggrund af ovenstående, men mange tak dine idéer - det er altid rart med nye input.

Hvis du ønsker at gå videre med dine idéer eller på et senere tidspunkt får nye idéer, som du gerne vil have vurderet, vil jeg anbefale at kontakte produktionsselskaberne direkte fx: BLU, Strix, Eyeworks Danmark, Koncern, Mastiff, Metronome mf. Hvis disse finder idéerne interessante, kan de bærer dem videre og pitche dem til de forskellige broadcastere herunder bl.a DR.

Med venlig hilsen
XX (redigeret væk af Louie)
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Ali Pilfinger

#2388 Indlæg af Ali Pilfinger » 19 sep 2018 00:01

Nu er de jo så røget, men er den slags ellers ikke noget man holder lidt tæt til kroppen? Jeg vil nødig pitche min geniale og originale, men ikke-patenterede idé med plirrende blå øjne til DR eller Blu eller Mastiff og få et 'nja, ellers tak, det er for langt ude' retur for kun et halvt år senere at se programmet blive annonceret til prime time med Mads Steffensen som vært.

Brugeravatar
PerH

#2389 Indlæg af PerH » 19 sep 2018 09:24

Hvilket program er det?

Brugeravatar
eini
Geografisk sted: ønskeøen

#2390 Indlæg af eini » 19 sep 2018 09:41

Jeg kan godt acceptere de der kanallukninger, det havde alligevel taget lidt overhånd med alle de horeunger. Men det er fandeme uhyggeligt hvordan DF nu utvetydigt har hånden oppe i røven på statsmedierne. Tænk at DR nu er forpligtet til at producere "kristent indhold". Og at halvdelen af dokumentarproduktionerne skal være dansksprogede, hvilket i praksis kan betyde at det ellers blomstrende danske dokumentarfilmmiljø må uddø. Det er ret ufatteligt at det her sker.
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Besvar