TN 2018 - Hundens år

Næsten alt
Post Reply
Jonas
Spotify: masshaste

Re: TN 2018 - Hundens år

#521 Post by Jonas » 09.02.2018 12:26:48

Ja, han havde en absolut ulidelig måde at formulere sig på, men fraregnet den vulgære arbejderklasse-romatik er jeg lettere chokeret over i dag at regne ham som ret tæt på en meningsfælle.
stilhed wrote:
Rave on wrote:da jeg gik i gymnasiet
det er ikke sålænge siden, er det?[
stilhed 1-0 Verden

EDIT:
Lang wrote:I min bog er det sket det, at Pia K er blevet gang-banget af Heidegger, Carl Schmitt, Ernst Junger, Celine, Leo Strauss, og Nietzsche - hvorefter Pia har født Karsten på et kakkelbord i et eller andet matriakalsk parcelhus, hvor Clas Castholm var den fraværende far. Karsten er således blevet et billede på alle de fascistiske træk i den europæiske kulturkonservatisme - blandet op med sure danske samlejer og historisk mindreværd. Så det er sgu ret uhyggeligt: Han er en slags Freddy Krueger, der hjemsøger vores kulturradikale forældre, som svigtede deres historiske alliance med arbejderbevægelsen.
Så stærkt! :lol:
Vi må da håbe, det bliver bedre i morgen

secondtoughestintheinfant

#522 Post by secondtoughestintheinfant » 09.02.2018 14:58:43

Det syge er jo, at diskussioner på Svingninger dengang mindede tusind gange mere om Facebook-diskussioner, end diskussioner på Svingninger har gjort, siden Facebook blev konsolideret. I dag har selv samme Lang - som på Svingninger i 2006 skrev som hvis en kronik af Carsten Jensen var blevet gangbanget af Søren Villemoes, Jon Rostgaard Boiesen, Mikkel Andersson, Malte Frøslee Ibsen, Uwe Max Jensen, Carsten Bagge Laustsen og Poya Pakzad - så meget afsmag for stammediskussioner, at han, sidst jeg tjekkede, nærmest helt er stoppet med at diskutere på Facebook.

EDIT: Og Karsten Olesen er selvfølgelig kandidat til en af de ni pladser under GOAT.
The Internet Destroyed Everything He'd Ever Loved, Everything He'd Ever Hoped For. It Only Made One Mistake. IT LEFT HIM ALIVE.

#523 Post by secondtoughestintheinfant » 09.02.2018 17:09:30

The Internet Destroyed Everything He'd Ever Loved, Everything He'd Ever Hoped For. It Only Made One Mistake. IT LEFT HIM ALIVE.

#524 Post by secondtoughestintheinfant » 09.02.2018 17:12:55

Det var d. 8/4 2006, at Karsten Olesen wrote: Wrong! Det er nemlig lige præcis det jeg har; via mine (evige) studier af Kierkegaard fik jeg, da jeg selv var ung og havde brug for pengene, selv en foragtfølelse overfor spidsborgeren; den dær hybrid ml. arbejder og borgerlig, den dær person som i dag passer så fint på en radikal - eftersom de videregående uddannelser jo, siden midten af 90'erne, efterhånden er så udvandet at ALLE kan være med. Videre: en spidsborger er en person der for alt i verden ikke vil skille sig ud fra et skematiseret liv, hvor kodeks er legio. Skiller man sig ud lever man med angsten for at være "anderledes", med den kierkegaardske angst for de forkerte valg. Det er derfor alle er sorte på Nørrebro, tænker præcis det samme. Tænk! Og så taler de om forskellighed...

Jeg selv er så snydt ud af - og som denner - en arbejderfamile, men er nu BÅDE veluddannet OG (i al beskedenhed) intellektuel, men! Præcis med mit kendskab til spidsborgeren er jeg stille og roligt, mere og mere, blevet den lille mands forkæmper. Og, som Barabas så glimrende har illustreret det, er han en typisk DF'er, var før en S'er - og bemærk: DF har nok en kort historie, men hvem er det lige der er vores helt store nationalfader? Stauning, sgu! Tænk lidt over det; at S i 30'erne er det samme som DF i nullerne, fordi vi NETOP har fulgt med tiden, set dens tegn. Og når så S bliver overflødigt, ja hvad gør de her skarer så, hvor går de hen? DF!

EL er velramt sæd på kiks for gymnasieelever med en lille Gandhi i klunken, SF er partiet for deres lærere, derfor er de sammen eksluderende tåber, der ALDRIG vil fatte den nerve det er at være proletar. "Ægte" arbejdere findes jo ikke mere. Det er en af grundene til at S er i frit fald. Nu findes der kun proletarer - de mennesker, altså proletarerne, for hvem det (generelt) går hen over hovedet at uddannelse skulle være selve nøglen til fremtiden. Mange af dem hverken har, vil ha', eller ka' tage en videregående uddannelse. Og for dem er det ganske let at skyde dem leverpostej og klaphat-nationalisme i skoene, her har de nemlig rigeligt med at være danskere, leve en almindelig dansk hverdag, her er lang vej til at være "europæer", endnu længere til at være "globalist".

Her burde der faktisk være lidt brug for den enorme forståelse som venstrefløjen + RV har for den sociale arv - dog kun overfor muslimer, s'føli. Her er kulturen nemlig helt fjong, er lige så god som al anden - det er er bare vores fordomme der gør at vi ikke forstår at integrere en kultur der er selve antagonisten til anderledes tænkende, er kvinde-, jøde- og homofjendsk. Og så taler de om forskellighed...

Og ja, for at vende tilbage til starten: selv den mest bongfjogede RV'er, EL'er el. SF'er burde da kunne se misforholdet i at den lille mand, DF'eren, skulle være "højreorienteret", dvs. være på kapitalens side, i vinkel med mammon før mennesker?! Og må vi SÅ være fri. Tak.

Jensth

#525 Post by Jensth » 09.02.2018 17:38:17

secondtoughestintheinfant wrote:
Det var d. 8/4 2006, at Karsten Olesen wrote:

EL er velramt sæd på kiks for gymnasieelever med en lille Gandhi i klunken, SF er partiet for deres lærere, derfor er de sammen eksluderende tåber, der ALDRIG vil fatte den nerve det er at være proletar.
hvor er jeg-tuder-af-grin-smileyen?

Fuck, hvor er han skarp ellers... :shock: Det passer som fod i hose med f.eks balladen om da Alternativet og EL fravælger beskæftigelsesministerposten, og derved skider på den arbejderklasse man skulle tro de repræsenterede.

eini

#526 Post by eini » 10.02.2018 00:25:24

Lad os også lige dvæle ved at Karsten Olesen i 2001 udpegede Jack The Rippers sande identitet - og havde ret.

palesaint

#527 Post by palesaint » 10.02.2018 01:37:10

:shock:
J Spaceman wrote:
08.05.2018 15:22:59
ekkokamre som svingninger

Fisker Thomas

#528 Post by Fisker Thomas » 10.02.2018 10:20:50

Man læser det gamle svingninger og det nye svingninger og dets diskussioner og finder så ud af, at svingningers fremmeste karakteristikum, hvad politik angår, er at følge med tidsånden.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Lang

#529 Post by Lang » 10.02.2018 10:55:52

Indtil jeg holdt op med at diskutere på Face påstod jeg netop at jeg var selve verdenshistoriens ånd inkarneret. Det er vel det samme?

Ps. Hvem coinede egentlig 'zeitgeist' udtrykket?
Jeg har ikke valgt Transmission fra.

Jonas
Spotify: masshaste

#530 Post by Jonas » 10.02.2018 11:23:39

Fisker Thomas wrote:Man læser det gamle svingninger og det nye svingninger og dets diskussioner og finder så ud af, at svingningers fremmeste karakteristikum, hvad politik angår, er at følge med tidsånden.
Den største glæde og kilde til håb er at se, hvordan brugerne i dag bare skriver bedre på samtlige parametre.
Vi må da håbe, det bliver bedre i morgen

Post Reply